וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט הישראלי "דולפין" ישודר בערוץ ארטה

אייל דץ

12.10.2010 / 10:39

סרטם הדוקומנטרי של יונתן ניר ודני מנקין אודות תהליך ריפויו של נער שעבר התעללות פיזית קשה על ידי טיפול עם דולפינים נרכש לשידור על ידי ערוץ התרבות הצרפתי-גרמני

הסרט הדוקומנטרי "הדולפין" של יונתן ניר ודני מנקין נרכש לשידור על ידי ארטה, ערוץ התרבות הצרפתי-גרמני. הסרט שנמצא בשלבי הפקה מתקדמים צפוי להיות משודר בערוץ לאחר השלמתו. את הסרט הפיקו מנקין וניר יחד עם יהודית מנאסן-רמון.

הסרט מספר את סיפורו של מוראד, נער מקלנסוואה, שנפגע מהתעללות פיזית קשה ועבר תהליך שיקום במסגרת טיפול מיוחד עם דולפינים באילת, שבאמצעותו הפך לאדם חדש. בסרט עקבו היוצרים במשך ארבע שנים אחר תהליך השיקום תוך שהם נלווים למוראד, לצוות ריף הדולפינים באילת ולפסיכיאטר אילן קוץ.

הסרט השתתף בפרויקט "גרינהאוס" בשנה שעברה, פרויקט פיתוח סרטים דוקומנטריים במימון האיחוד האירופי המיועד ליוצרים ממדינות אגן הים התיכון ומדינות אירופה. בראש פרויקט "גרינהאוס" עומדים זו השנה החמישית הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה מישראל, איגוד הקולנוע באנקרה שבטורקיה, חברת Zebra Production מספרד, חברת VOF APPEL & HONIGMANN מהולנד.

לדברי מנהלת "גרינהאוס", סיגל יהודה, "גרינהאוס מצליח מדי שנה ליצור סרטים רבים שיוצרים עניין רב בקרב קהלים שונים מכל העולם. הסרט "הדולפין" ממשיך את ההצלחה של סרטים שונים שהופקו במסגרתו, ובהם "שתיקת הארכיון" הישראלי, שזכה להצלחה בפסטיבלים רבים ואף בפרס חג'ג' בפסטיבל ירושלים האחרון, ו"בדרך לבית הספר" הטורקי. "אני רואה בפרויקט הזה מעבר להיותו חממה משותפת ליוצרים ממדינות שונות, גם בסיס ליצירת קולנוע איכותית שמטרתה ליצור תהודה ולחולל שינוי", אמרה יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully