וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "התפשטות" עם מאט דיימון הדיח את "העזרה" מהפסגה

11.9.2011 / 16:22

לאחר שלושה שבועות בפסגה, הסנסציה הקופתית פינתה את מקומה בצמרת למותחן האסונות של סטיבן סודרברג. "החוב", העיבוד למותחן הישראלי, ממשיך לצעוד בחמישייה המובילה

פסטיבל הזיכרון של פיגועי ה-9/11 לא הותיר לקהל האמריקאי הרבה זמן או חשק ללכת לקולנוע. וכך, סוף השבוע האחרון עומד להירשם כחלש ביותר בשנה הקופתית האחרונה ואולי אף בשלוש השנים החולפות. עשרת הסרטים המובילים צפויים להניב בו כ-70 מיליון דולר בלבד, משהו שלא קרה אפילו בזמן שההוריקן השתולל או בעת שכולם היו טרודים בהכנה לסופרבול.

אך בתוך הדכדכת הכללית, בכל זאת בלט סרט שהצליח לזקוף לזכותו הישג: מדובר ב"התפשטות", מותחן האסונות של סטיבן סודרברג, שהשכיל סוף כל סוף להדיח מהפסגה את "העזרה" ובכך לסיים שלטון חסר מיצרים שנמשך שלושה שבועות.

עם זאת, השמחה של "התפשטות" חלקית בלבד. הסיבה לכך היא שהוא כבש את הצמרת עם הכנסות של 23.1 מיליון דולר. זהו סכום לא מרשים, בעיקר יחסית לעובדה שמככבים בו שישה שחקנים שזכו באוסקר או שהיו מועמדים לו, ובהם מאט דיימון, קייט ווינסלט וגווינת פאלטרו.

הסיבה לכך היא כי הסרט עוסק בצורה קרה, מהוקצעת ושכלתנית בנושא טורד מנוחה בסדר הגודל של מגיפה גלובלית קטלנית, וקמפיין השיווק המאופק שלו הציג אותו כמות שהוא ולא ניסה למכור אותו לקהל כמוצר פרובוקטיבי או מבדר במיוחד. כמו כן, "התפשטות" אמנם קיבל ביקורות טובות, אבל לא נוצר סביבו דיבור יוצא דופן, ואיש לא קיבל את התחושה שמדובר באירוע קולנועי חשוב. כך או כך, לארץ יגיע הסרט ב-27.10.

"לוחם": לא "רוקי", בטח לא "פייטר"

מתונים ככל שיהיו הביצועים של "התפשטות", הם עדיין היו טובים בהרבה מאלה של הסרט הטרי הנוסף בעשירייה, "לוחם". מוצר זה ניצל את סוף השבוע החלש כדי להיכנס למקום השלישי, אך עשה זאת עם הכנסות של קצת פחות מחמישה מיליון דולרים.

היו שלוש סיבות למפלה: קודם כל, "לוחם" ניסה לחקות את ההצלחה של "פייטר" מן השנה שעברה, ובהתאם לכך הציג עלילה כמעט דומה. הבעיה היא שהלהיט מן השנה שעברה עסק בעולם האיגרוף המוכר ואהוב, ואילו סרט זה מתרחש בזירת אמנויות הלחימה האהודה הרבה פחות על הקהל הרחב. נוסף לזאת, "לוחם" ביקש למכור את עצמו לציבור בעזרת שמו של כוכבו הראשי, טום הרדי, אך התגלה כי הניסיון להפוך את הבריטי השרירי לכוכב היה נמהר ומוגזם מדי. חוץ מכל זה, הסרט נהנה מביקורות סבירות, אבל התגובות כלפיו לא היו מספיק נלהבות כדי ליצור סביבו התלהבות. בארץ נוכל לבחון אותו ככל הנראה ב-27.10.

"החוב" כבר לא יצטרך להחזיר חובות

הכניסה לשוק של "התפשטות" ושל "לוחם" דחקה למקום הרביעי את "החוב", העיבוד האמריקאי למותחן הישראלי שבשבוע שעבר הפתיע ותפס את הסגנות.

בסוף השבוע השני להפצתו, רשם הסרט ירידה צפויה ומתונה של כ-45 אחוז בהכנסותיו. כך, הוא אגר 4.5 מיליון דולר והעלה את מאזנו הכללי ל-21.6 מיליון דולר. ומתי ישוב "החוב" למכורתו ויוצג מסחרית בישראל? כרגע הפצתו פה מתוכננת ל-20.10, מיד לאחר חג סוכות ופסטיבל חיפה.

הטבלה במלואה

1. "מלך האריות" - 22, 61.5

2. "מאניבול" - 21

3. "סיפורו של דולפין" - 20

4. "חטיפה" - 11.5

5. "יחידת עילית" - 9.5

6. "התפשטות" - 9, 57.5

7. "דרייב" - 6, 21.6

8. "העזרה" -4.5, 154.5

9. "כלבי הקש" - 2.1, 8.5

10. "אין לי מושג איך היא עושה את זה" - 2, 8

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully