וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: בני גנץ ואהוד ברק לא שונאי נשים בגלל בדיחה

9.12.2011 / 5:54

בני גנץ ואהוד ברק כולו סיפרו בדיחה עם טעם רע, "אשכבה" של חנוך לוין חוזרת וגם "אקס פקטור" מעוררת סערה בבריטניה בעזרת נירוונה: דברים שאסור לפספס

לא כל בדיחה גרועה היא סיבה לצאת לקרב /לילך וולך

בטיימינג אומלל במיוחד, ערב כניסתו של האנס המורשע משה קצב לכלא, אהוד ברק ובני גנץ התבדחו על שירת חיילות. אחד הנושאים שיש להניח שהוא עבורם כרגע הקוץ בתחת הגדול ביותר, שאינו נוגע לסוגיות בטחוניות של ממש. נכון, זה אומלל, לא ממש מצחיק, ושורשי הדאחקת –מילואימניקים סרת הטעם הזו נטועה עמוק בשיח ה"מיידעלע" העזר וויצמני. וככלל – זה אינו אירוע שמוסיף כבוד לא לרמטכ"ל ולא לשר הבטחון.

אבל גם נשים דעתניות, גם שדולות הנשים, וכל מי שראה עצמו נפגש מהאירוע – צריכים לדעת על איזו עגלה לקפוץ ועל אילו פשוט לוותר. ולא רק כי צריך לבחור את הקרבות, אלא גם מפני שכשעולים על כל עגלה חשודה שעוברת בדרך, מגיעים למקומות לא רצויים. במקרה הזה המקום הוא עמק הצדקנות והמחאה האוטומטית. מקום שבו אין מנצחים.

לא חסרות דוגמאות מוצקות שאין לעבור עליהן בשתיקה להשפלת נשים; לא חסרות עוולות למחות עליהן, וללחום בהן. את הבדיחה המטופשת בין ברק וגנץ אפשר לסווג בדיוק ככזו – פליטת פה לא חכמה, וזהו. האם אפשר להסיק מכך על הלך המחשבה השוביניסטי הכללי שלהם? אולי. אבל אין מה למהר לשם, ואין מי שבאמת מרוויח מזה – אם כבר, בקרב הסיזיפי וארוך הימים של שדולות הנשים כנגד השיח הפטריאכלי, מדובר פה במקרה שלא מחזק אותו, ואולי אפילו מחליש.

מי שיש לו קייס מוצק עקרוני, כמו שיש ללוחמות וללוחמים לשוויון המלא בין נשים וגברים, לא צריך לזנק כשור מקציף על כל מטפחת אדומה שמציצה מאיזה כיס. אסור שמי ששם לנגד עיניו דיבור חופשי ופתוח יהיה זה שיחטא לטעות ויסתום כל פה שלא לרוחו. הלוגיקה של "עכשיו זו רק בדיחה – מחר זה כבר אפליה גלויה או הטרדה" היא מסוכנת בפשטנות ובעמימות שלה ובעיקר מכרסמת בהתייחסות שצריכה להיות חד משמעית למקרים החמורים באמת.

גם, אבל לא רק, בגלל האקלים הציבורי סותם הפיות, המסרס את כל מה שלא מתיישר עם הצו הלאומי העכשווי – צריכים להיזהר עם האוטומטיזציה. כמו ביחס לכל נושא, מסוכן להפוך למדינה של שחור ולבן, ואי אפשר שגניבת כיכר לחם תהיה שקולה למעילה של מיליונים. אם לא נשאיר, ואפילו לבכירינו הלא-תמיד-מבריקים את המרחב להיות אנושיים, להתלוצץ ואפילו לטעות, נגיע מהר מאוד למצב בלתי נסבל של סיר לחץ ציבורי מחד, ומאידך לאבדן האמינות של נשים שבאמת נעשה להן עוול.

גנץ מתנצל: "ההתבטאות על הנשים - בבדיחות הדעת"

טקס אשכבה אחד שאסור לכם לפספס /חן רוזנק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קסם מורבידי. "אשכבה" של הקאמרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל כך הרבה מילים משתפכות, משבחות ומהללות נכתבו כבר על "אשכבה" של חנוך לוין בהפקה של תיאטרון הקאמרי. ובצדק. המחזה החמוץ-מתוק הזה, שהיה האחרון שחנוך לוין עוד הספיק להעלות בחייו, מבוסס על שלושה סיפורים של צ'כוב, מרגשים ועוקצניים בפני עצמם. מהם רקח לוין יצירה בימתית מפעימה הסובבת (תרתי משמע) כולה סביב המוות, או ליתר דיוק, סביב השרירותיות שבו והקיום העלוב שלנו עד הרגע שבו הוא מגיע. דמותה של אחת הזונות בעגלתו של העגלון המסכן מנסחת זאת היטב, בטקסט שקורץ גם למחלתו של לוין עצמו: "הוי, פשפוש'קלה, לא לנצח תשחק בפושק'לה יום אחד תרגיש חלושק'לה יהיה מיחושק'לה רופא ירביץ מישמושק'לה ימצא שם איזה גושק'לה והמצב אנושק'לה ולאחר ייאוש'קלה ונשיקה למוש'קלה חיבוק לזוש'קלה והופ- סוף לקישקושק'לה."

ההצגה עלתה לראשונה ב-1999, ומאז פחות או יותר לא ירדה מהבמה אך היא מוצגת מספר פעמים בודדות בעונה, מה שמקשה על השגת כרטיסים. הקאסט המקורי והמצוין של לוין עוד כאן ברובו, ובולטים בו במיוחד יוסף כרמון, זהרירה חריפאי ויצחק חזקיה. עם מונולוגים מורבידיים משעשעים ודוקרים ורגעים מרגשים עד דמעות, מדובר בחוויה שאסור לכם לפספס - גם אם אזלו הכרטיסים הפעם, שווה לנסות ולהשיגם בעונה הבאה כי האגדה הזאת על המוות עשויה להעניק לכם דבר מה שלא יעזוב אתכם כל החיים.

פאק אקס פקטור - קנו נירוונה לחג המולד/ שני גורקביץ'

שנתיים אחרי שרייג' אגינסט דה מאשין מחצו את סיימון קאוול וחבר מרעיו מאקס פקטור בטבלת מכירות הסינגלים של חג המולד, קמפיין פייסבוק חדש מתכוון לשחזר את ההישג בעזרת השיר הידוע ביותר של נירוונה "Smells Like Teen Spirit". ב-2009, חברי רייג' זעמו על מכונת הפופ של סיימון קאוול, שכבשה את מצעד המכירות בבריטניה, שנה אחר שנה, עם זוכי אקס פקטור - מי שלא יהיו. אמנם, סיימון קאוול היגר כבר לאקס פקטור האמריקאי, אבל נראה שאת היהירות הוא הותיר בבריטניה - מה שהוביל לפתיחת קמפיין נירוונה נגד איידול הבריטי, הייתה התנהלות גסה של הפקת התוכנית מול קרן צדקה מוזיקלית ותיקה במדינה.

במהלך העונה, החליטו השופטים באקס פקטור להקים להקת בנות שהורכבה ממספר מתמודדות ושמה Rhythmix. אלא שמדובר בשמה של קרן צדקה מוזיקלית לילדים, שפנתה להפקת התוכנית וביקשה לשנות את שם הלהקה. נציגי הקרן נענו בהמלצה ל"הצטייד בעורך דין", ומתנגדי התוכנית זקפו את ראשם הזועם ויצאו בקמפיין.

כדי לתמוך במטרה הנעלה, נקראים מעריצי הלהקה או שונאי "אקס פקטור" לרכוש החל מה-18 בדצמבר עד ה-24 בדצמבר בחצות את הסינגל מכל אתר הורדות חוקי. השבוע קיבל מסע הנקמה תמיכה מגורמים רשמיים, לאחר שבאתר המעריצים הרשמי של נירוונה פורסם כי חברת התקליטים תוציא את הסינגל מחדש במהדורה מיוחדת כי לתמוך בקמפיין.

לגמרי שיר חג מולד, לא?

עם זאת, לא מדובר בסערה היחידה שאקס פקטור בבריטניה מעורבת בה, ממש בשבוע האחרון לפני סיום התוכנית. באמצע השבוע האחרון פרסמה רשת חנויות התקליטים הגדולה בבריטניה, HMV, את האפשרות לרכוש את הסינגל של זוכת העונה השמינית של "אקס פקטור" באתר האינטרנט של החברה - אלא שתוכנית הגמר תערך רק במוצאי שבת הקרובה. גולשי האתר קיבלו את האפשרות להזמין את הסינגל של "זוכת אקס פקטור עמליה לילי", שייצא, כך על פי המודעה, ב-12 בדצמבר בחברת התקליטים Syco שבבעלותו של לא אחר מאשר סיימון קאוול. כמובן שלא נמצאו פרסומים דומים עם שמותיהם של שני הפיינליסטים האחרים.

הידיעה על האפשרות לרכישת הסינגל, פשטה בתקשורת הבריטית כמו אש ועמה גם ההאשמות שהתוכנית מכורה מראש. נציגי הרשת מיהרו להגיב וטענו כמובן שמדובר בטעות. "אנחנו נפרסם את שלושת הסינגלים כדי שהצופים יוכלו להזמין אותם מראש, אולם נממש אך ורק את ההזמנות של הסינגל הזוכה", אמר דובר מטעם החברה. אמת או שקר? יכול להיות שלעולם לא נדע, אולם שם הזוכה יפורסם בתוכנית שתשודר בשבת, והוא או היא ייאלצו להתמודד מול תחרות קשה הרבה יותר מצד קורט קוביין ועדת מעריציו. תוצאות הקרב הגדול - מצעד המכירות של חג המולד - יפורסמו ב-25 בדצמבר, חג המולד עצמו. הו הו הו.

עוד דברים שאסור לפספס? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully