וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון הרשת "מפסיקים לקיים" הוא קריאת שטח מוצלחת של הלפ"מ

לילך וולך

3.12.2012 / 13:30

סרטון הרשת "מפסיקים לקיים" של רועי כפרי מצחיק, וויראלי ומפתיע. לא רק שהוא מעביר את המסר של שימוש באמצעי מניעה, הוא גם מוכיח שללפ"מ יש החלטות נבונות

יח"צ - חד פעמי

"מפסיקים לקיים", הסרטון החדש בבימויו של רועי כפרי ("ניצה ולחם", "חתולונובלה"), הוא אחד הדברים המצחיקים והמפתיעים ביותר שקרו השבוע ברשתות החברתיות, ואם מרחיבים את גבולות הגזרה לעולם הפרסום הישראלי בכלל – ככל הנראה אחד המוצלחים והמפתיעים בכלל. מה שכפרי וחבריו למלאכה תפסו כבר מזה זמן, הרבה לפני משרדי הפרסום המבוססים, זה שהדבר האחרון שהצופה רוצה מפרסומת זה שהיא תמכור לו משהו – מוצר, שירות, מסר. כל אלו צריכים להגיע כמו ירקות בריאים מוחבאים בקציצה טעימה – מבלי שנרגיש, בלי שנזהה את המניפולציה ונדחה אותה מעלינו מראש.

הצופה הסביר, המבוגר והמיודע מגיע היום אל פרסומות באותה מידה של חשדנות, חוסר אמון ואנטגוניזם שמופנים אל מי שמבקש ממך שרק תשמור לו על התיק המפוקפק למראה בזמן שהוא קופץ רגע לשירותים בשדה התעופה. משך שנים האכילו אותנו בכל כך הרבה שקרים, חצאי אמיתות ומוצרים איומים, שאנחנו מעדיפים שלא להסתכן בכלל בפריצה של ג. יפית אל התודעה שלנו. אנחנו מריצים את הפרסומות קדימה, מאחרים לקולנוע במתכוון, צופים בתוכניות רק דרך הורדות בלתי חוקיות, מנמיכים ווליום בשניות האימה של הפרסומת לפני שיר ביוטיוב – הכל רק כדי שלא נצטרך להתמודד עם ההתקפה משולחת הרסן על החושים שלנו במטרה לבלבל אותנו לכדי תסמונת סטוקהולם.

את כל אלו יודעים היוצרים של "מפסיקים לקיים" היטב, והם לא מוכנים למכור את עצמם ואת הכישרון שלהם בשביל לדחוף לכם משהו שאתם לא צריכים. נתחיל מזה שהמטרה טובה – לבשו קונדום, הימנעו ממחלות מין, הריונות לא רצויים ושיחות לא רצויות של אגודת אפרת. הרבה מעבר למטרה הטובה שהיא ושכמותה הובילו לא מעט פעמים לגיהינום פרוע של פרסום גרוע – "מפסיקים לקיים" הוא סרטון מצחיק, כאוטי, לא צפוי ואינטרנטי מאוד. הוא חלק מתרבות הרשת, הוא לא מנסה לחקות אותה, הוא לא מלטש אותה למוות ומאבד את המהות שלה. ואם לסכם את זה בקצרה – אף אחד בעניבה לא יצר אותה. אנשי החליפות שיושבים במשרדי הפירסום לא מצליחים כרגע לפצח את הקוד שהופך דברים כמו "חתולונובלה", "כן ניגשתי לעידו" או "ניצה ולחם" לוויראליים.

סרטון משרד הבריאות, מפסיקים לקיים יחסי מין.
פנייה נכונה וחכמה מצד הלפ"מ לרועי כפרי. מתוך "מפסיקים לקיים"

בדרך כלל הלפ"מ – לשכת הפרסום הממשלתית, היא המקבילה לערוץ 1 בכל הנוגע למעודכנות ורלוונטיות. המסרים החיוניים, והחשובים בדרך כלל כמו זהירות בדרכים, אנרגיה חיובית, חסכון במים וכיוצא באלו, מקבלים לרוב טיפול מגושם, מתאמץ שלרוב עושה שירות דוב. ההבנה של מי שזה לא יהיה שם בלפ"מ, שעידוד שימוש באמצעי מניעה הוא עניין חשוב אבל מבאס, שפונה לנוער וצעירים שנמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר ושלא בדיוק ששים שידחפו להם מסרים בריאים לגרון, גרמה לפנייה הנכונה והחכמה לרועי כפרי.

רשתות חברתיות הן דרך הפצת המידע הזריזה והיעילה ביותר עבור מסר שכזה, והטיפול של כפרי וחבריו בפרסומת הופך אותה לעדכנית ואטרקטיבית בעשרות מונים מכל גישה דידקטית או מתחכמת של משרד פרסום כלשהו. זהו אחד המקרים היחידים של ווין-ווין סיטואיישן – המסר מועבר, הסרטון מוצלח, יוצרי הרשת שנבחרו באופן דמוקרטי על ידי הקלקות ולייקים וש?יירים מצליחים להתפרנס מהכישרון שלהם, והלפ"מ – אולי בפעם הראשונה בישראל, מצליח במשימה שלו. כבונוס גילינו שוב שמני פאקינג פאר הוא איש מגניב מאוד – מה צריך אדם יותר בחיים?

מה אתם חשבתם על "מפסיקים לקיים"? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully