וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית רוזינה קמבוס הלכה לעולמה

4.12.2012 / 18:36

שחקנית התיאטרון, הטלוויזיה והקולנוע זוכת פרס אופיר הלכה לעולמה בגיל 61 לאחר מלחמה ממושכת במחלת הסרטן. "היא היתה אדם עם נשמה ענקית", אמר דרור שאול, במאי "מבצע סבתא"

השחקנית הישראלית הוותיקה רוזינה קמבוס, ילידת רומניה, הלכה היום (שלישי) לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, שבועיים בלבד לפני יום הולדתה ה-61. קמבוס השאירה אחריה את בעלה דורון עוז-עמי, ושני בניה טומי ואדם. הלוויתה תתקיים מחר בשעה 14:30 בבית העלמין ירקון; לפני כן, בין השעות 12:00-13:00 יוצב ארונה בתיאטרון הקאמרי ויתקיים טקס אשכבה קצר.

טור פרידה מרוזינה קמבוס. לחצו לקריאה

"זה יום עצוב, רוזינה היתה אדם עם נשמה ענקית ובעלת כישרון חד פעמי", אמר לוואלה! תרבות דרור שאול שקמבוס גילמה בסרטו "מבצע סבתא" את דמותה של דבורה. "היה לי כבוד גדול לעבוד איתה, תנחומיי למשפחה".

"זה מאוד עצוב כי היא היתה אדם מאוד אהוב ושימשה השראה לכולנו במאבק שלה על החיים", אמר השחקן שלמה בראבא ששיחק לצידה של קמבוס בסדרת הטלוויזיה "משפחה לא בוחרים". "היא היתה ממש סמוראית, זה היה פשוט הירואי האופן שבו היא נאבקה להיות בחלק המואר למרות המחלה ולמרות הכאב. היא הפכה את החולשה לכוח ואת המציאות הזמנית למשהו עוצמתי וחיובי". עוד הוסיף בראבא ש"במשך שנים ארוכות היא היתה מודעת למצבה אבל התעקשה להמשיך ליצור, לממש, לחיות ולהקרין המון אנרגיה חיובית ואמונה בחיים. עד הרגע האחרון היה לה הצורך לבטא וליצור. ממש מעין זרקור של חיים. זה רגע נורא עצוב כי במקרה שלה זה ממש לא מתאים שזה ייגמר ככה. מאוד חסרה".

רוזינה קמבוס ב"אורזי המזוודות". תיאטרון הקאמרי, גדי דגון
רוזינה קמבוס בהצגה "אורזי המזוודות"/גדי דגון, תיאטרון הקאמרי

"רוזינה היתה שחקנית בחסד, מצחיקה, חמה, מרגשת, חכמה, חדה ובעלת יכולת נתינה אדירה", אמר הבמאי ערן ריקליס שקמבוס השתתפה בסרטו "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" בתפקיד שזיכה אותה בפרס אופיר בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר לשנת 2010. "השבועות שבילינו ברומניה בצילומי הסרט היו מרגשים מאוד עבורה, כי היא חזרה למדינה בה צמחה כשחקנית ואף היתה בה כוכבת. לחזור לשם בתור כוכבת של סרט ישראלי ולעבוד עם פרטנרים מקומיים היה נפלא עבורה וגם עבורנו. הזכייה שלה בפרס אופיר היה השיא של עבודתה בסרט והכרה של כולנו, אנשי הקולנוע, באיכויותיה יוצאות הדופן. אתגעגע אליה מאוד ואני שולח את תנחומיי לבעלה וילדיה ולכל משפחתה".

גם הקומיקאי והשחקן גורי אלפי ספד לקמבוס וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כל כך עצוב לי על רוזינה קמבוס. אישה מצחיקה ונהדרת ושחקנית בחסד. היה לי הכבוד הגדול לעבוד איתה ולהכיר אותה. יהי זכרה ברוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוזינה קמבוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היא שייכת לדור שהולך ונגמר לנו"

"אנו מרכינים את ראשנו לזכר אחת מהשחקניות הגדולות שהיו לנו", אמר יענקלה מנדל, יו"ר איגוד אמני ישראל. "אחד הדברים הכי חשובים שהיא לימדה אותנו היה המסירות לבמה, בצורה יוצאת דופן וטוטאלית. מעבר לזה, כולם גם אהבו אותה. לפעמים מאחורי הקלעים יש אינטריגות ומתחים - אבל לא אצל רוזינה. לא היה אצלה שום דבר. למרות המחלה הנוראית היא האמינה בדרך שלה. היא שייכת לדור שהולך ונגמר לנו, דור של מסירות ומקצועיות. לפעמים יושבים ליד קבר של מישהו ואומרים 'הוא היה כך וכך', אבל היא באמת היתה".


קמבוס החלה את קריירת המשחק שלה בתיאטרון הצעירים בעיר פיאטרה ניאמץ במולדתה. היא השתתפה במספר רב של הצגות, בהן "מקבת'" (בתפקיד ליידי מקבת') ו"נשות טרויה" (בתפקיד הקובה). בשנת 1983 עלתה ארצה ושיחקה בתיאטרון באר שבע בהצגות "חלום ליל קיץ", "הספר מסביליה", "השטן במוסקבה" ו"אילוף הסוררת". בשנת 1987 עברה קמבוס לתיאטרון הבימה, שם שיחקה ב"מעגל הגיר הקווקזי", "קברט" ו"אנה וייס".

בשנת 1986 זכתה קמבוס בפרס קול ישראל על תפקידה בהצגה "צריך פיאט בחיים" בתיאטרון באר שבע. בשנת 1997 זכתה בפרס קלצ'קין על תפקידה בהצגה "אנה וייס" ובפרס תיאטרונטו לשחקנית המצטיינת על תפקידה בהצגה "לאורך הקירות". בשנת 1998 זכתה בפרס התיאטרון על תפקידה בהצגה "ההולכים בחושך" בתיאטרון הבימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוזינה קמבוס וראידה אדון בהצגה "השיבה לחיפה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז שנת 1999 שיחקה קמבוס בתיאטרון הקאמרי והשתתפה בין היתר בהצגות "אורזי המזוודות", "בית ספר לנשים", "קרום", "טובים השניים", "כובע הקש האיטלקי", "קוויאר ועדשים", "נתניה", "פרי אהבה", "עיר הנפט", "הכתובה", וב"השיבה לחיפה". כמו כן, שיחקה קמבוס בתיאטרון הספרייה בהצגה "אנריקו הרביעי".

לצד משחקה בתיאטרון, הופיעה קמבוס בסדרות טלוויזיה רבות, ביניהן "עניין של זמן", "בנות בראון", "זהו זה", "איצ'ה", "פלורנטין", "ג'וני" ו"פלפלים צהובים". בנוסף שיחקה בסרטי קולנוע ישראליים רבים, בהם "סיפורי תל אביב", "ספסיבה קינג ג'ורג'", "שירת הסירנה", "הדברים שמאחורי השמש", "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" וגם בסרט הטלוויזיה "מבצע סבתא". השנה החלה קמבוס להשתתף בסדרה הקומית "משפחה לא בוחרים" ששודרה בערוץ 2 ודיבבה בסרט האנימציה "הטרול בפארק הקסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully