וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת רשת תיעודית חדשה: "ערכת כלים לנאנסת 'הטרייה'"

11.4.2014 / 9:47

היוצרת והשחקנית נועה מימן העלתה ליוטיוב פרק ראשון בסדרת רשת שתספק כלים לנשים שעברו אונס ותקיפה מינית, תשלב בין בלוג לדוקומנטרי ותעלה בעברית וגם באנגלית

"ערכת כלים לנאנסת 'הטרייה'" (הגרשיים על המלה הטרייה במקור - ש.ב.), זהו שמה של סדרת רשת חדשה ביוטיוב של היוצרת והשחקנית נועה מימן, שתספק כלים לנשים שעברו אונס ותקיפה מינית. פרק ראשון מהסדרה, המשלבת בין בלוג לדוקומנטרי, עלה אתמול (חמישי) ונקרא "זה לא אשמתך!!!". זהו סרטון אמיץ וחשוב מתוך סדרה שאמורה לכלול 11 פרקים, ותעלה ביוטיוב בעברית וגם באנגלית.

"תמיד ידעתי כיוצרת שאעשה פרויקט בנושא אונס ותקיפה מינית", אומרת לוואלה! תרבות נועה מימן בשיחת טלפון מלוס אנג'לס, "זאת סוגיה שמשפיעה עליי. לא ידעתי איך לפצח את זה באופן 'נוח' לעיכול, לא מעמדה קורבנית ובניסיון לזהות כלים שיכולים להקל על ההתמודדות. הרבה שנים רציתי לעשות משהו על הנושא, ולא ידעתי איך. התחלתי לכתוב בזמנו רומן על התמודדות שלי עם הנושא. אחרי שדיברתי על הנושא ב'רוקדים על כוכבים', ואחרי פרסום שלי בטוויטר שדיבר על הקשר בין התקיפה המינית שלי לנגינה על פסנתר, פנו אליי כמה בנות שסיפרו לי מה עבר עליהן. נוצרה לי עם הבנות שפנו אליי מערכת יחסים, הייתי מין אחות גדולה. אחת מהן היתה מי שאני קוראת לה בפרק 'מלאכית האונס שלי', והיא זאת שחנכה אותי ראשונה לנושא, לפני 5-6 שנים".

נועה מימן. באדיבות המצולמים
"לפי הסטטיסטיקות, רבע מהחברים של כל אחד מאיתנו חוו תקיפה מינית או אונס". נועה מימן/באדיבות המצולמים

"במשך שנים, דיברתי עם בנות שסיפרו לי מה עבר עליהן, ועם כמה מהן ממש עברתי תהליך", מוסיפה מימן. "אחת באה אליי עם סיפור קשה, והיתה צל של בנאדם כשפגשתי אותה לראשונה. התהליך שלה התקדם וזכיתי להיות חלק ממנו, ועכשיו היא עומדת עם הגב זקוף ולא מתביישת להיות יפה. היחסים שלי עם הבנות האלה הם הדדיים. היא סיפרה לי בפעם האחרונה שהיא התעמתה עם הבנאדם שאנס אותה, ובמקביל היא נתנה לי את הכוח להתעמת עם מי שפגע בי. יש פה יחסים הדדיים ומאוד קרובים, ובמקרים שאת רואה את הדרך זה הדבר הכי מרגש".

"קיבלתי השראה להרחיב את השיחות אחת על אחת שהיו לי עם הבנות שפנו אליי לפלטפורמה אינסופית, לכל מי שמתעניין או מתעניינת ולא יודע או יודעת עם מי לדבר על זה ואיך להגיד את זה בקול", מסבירה מימן את המניע ליצירת סדרת הרשת. "הפורמט מדמה שיחה אחת על אחת בארבע עיניים. זאת סדרת רשת בת 11 פרקים שתעלה ביוטיוב, משהו בין וידאו בלוג לדוקומנטרי, הכל אמת, אין שום דבר קומי, ציני או מתוסרט. אני מוציאה את הסדרה בעברית וגם באנגלית. לכל פרק יש נושא תמטי שהוא אבן דרך בתהליך ההתמודדות. בין השאר אגע בנושאים כמו החמקמקות של הזיכרון, חרדות מסיטואציות חברתיות ובעיקר עם המין השני, והקושי לבנות אמון והשפעות על זוגיות ומיניות. מי שזה נוגע וחשוב לו, שיירשם לערוץ שלי ביוטיוב כדי לקבל את הפרקים הבאים. אני אעריך מאוד שיתופים, כי אתה לא יודע למי מבין חבריך זה עשוי לעזור. לפי הסטטיסטיקות רבע מהחברים של כל אחד מאיתנו חוו תקיפה מינית או אונס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully