וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח במצרים: להפסיק את המתקפות הברבריות והגזעניות על רצועת עזה

ניר יהב

12.8.2014 / 15:17

בעצומה שעליה חתמו עשרות אנשי אקדמיה, משוררים, סופרים ואמנים, נכתב כי הם קוראים "לישות הציונית להפסיק את המתקפות הברבריות והגזעניות על רצועת עזה". מדובר בהתנגדות לקו שנוקט משטרו של סיסי המגדיר את חמאס כארגון טרור

עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. AP
עזה לאחר תקיפת צה"ל/AP

יותר מ-200 אנשי רוח מצריים חתמו על עצומה שבמסגרתה גינו את "המתקפה הציונית על רצועת עזה". בעצומה שעליה חתמו עשרות אנשי אקדמיה, משוררים, סופרים ואמנים, נכתב כי הם קוראים "לישות הציונית להפסיק את המתקפות הברבריות והגזעניות על רצועת עזה". בנוסף הבהירו בעצומה כי הסוגיה הפלסטינית היא סוגיה ערבית המחייבת אחדות שורות פלסטינית.

עשרות אנשי הרוח כתבו עוד כי כלי התקשורת במצרים, בעולם הערבי ובעולם כולו "מחויבים לסולידריות עם העם הערבי ברצועת עזה ולהגנה על הזכויות שנשללו ממנו בפלסטין". חותמי העצומה גינו את המשטרים הערביים "הנרפים, שכמעט ומגיעים לדרגה של לקיחת חלק במזימה". לדבריהם, אותם משטרים ערביים בוגדניים צריכים לקחת דוגמה ממדינות "מכובדות בדרום אמריקה שהביעו תמיכה בדרישות הלגיטימיות של העם הפלסטיני".

מבין חותמי העצומה: המשוררים זין אל-עאבדין פואד, עבד אל-מונעם רמדאן, עלא עבד אל-האדי, שעבאן יוסף, איברהים עבד אל-פתאח, שרי התרבות לשעבר עימאד אבו ראזי ושאכר עבד אל-חמיד, ואנשי אקדמיה נוספים כדוגמת נאדר פרג'אני ומונא הילאלי. חותמי העצומה תקפו בסופה את מועצת הביטחון של האו"ם ואת ארה"ב "שבעמדתה, הכתימה את ההיסטוריה של העם האמריקאי".

על אף שעצומה אנטי-ישראלית מצד אנשי רוח במצרים איננה יוצאת דופן, המדיניות שמוביל משטרו של הנשיא סיסי רואה בחמאס ארגון טרור. על כן, לא מעט עיתונאים ומגישי טלוויזיה במצרים יישרו קו בשבועות האחרונים עם משטרו של סיסי והביעו תמיכה למתקפה הישראלית על חמאס בעזה. הפרשן המצרי תאופיק עוכשה אף הרחיק לכת כשבזמן שידור תכניתו הרים כפכף וצעק: "הכפכף המלוכלך הזה עף על הפרצוף של יוזמת חמאס, קטאר וטורקיה משום שלכלב יש להרביץ רק עם כפכף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully