וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים: להחרים הערב את ההצגה של משה איבגי

בצל הסערה שעורר תחקיר וואלה! NEWS, משה איבגי צפוי להגיע הערב (א') להצגה "שלא תתעורר הילדה". בתוך כך, ארגוני נשים קוראים להחרמת האירוע ומתכוונים לקיים הפגנה בבית ציוני אמריקה בתל אביב

עריכה: ניר חן

בעקבות תחקיר וואלה! NEWS שהביא טענות של נשים על הטרדות מיניות מצד השחקן משה איבגי, ארגוני נשים קוראים להחרים הערב (ראשון) את ההצגה החגיגית "שלא תתעורר הילדה" של תיאטרון חיפה, בהשתתפותו של השחקן. מתיאטרון חיפה נמסר כי הפרמיירה תתקיים הערב כמתוכנן בבית ציוני אמריקה בתל אביב וכי איבגי צפוי להופיע בה. עד כה העידו מעל 10 נשים כי נפגעו מהטרדות מצד משה איבגי, 7 מהעדויות פורסמו בוואלה! NEWS, ועדויות נוספות הופיעו בכלי תקשורת אחרים.

עמותת "אחת מתוך אחת", הפועלת למען נפגעות תקיפה מינית, מתכוונת לקיים הערב (ראשון) הפגנה נגד השתתפותו של איבגי בהצגה, וקריאה להחרמת ההצגות. "היום בשעה 20:30 תתקיים הצגת בכורה בהשתתפותו של משה איבגי בבית ציוני אמריקה", נכתב בעמוד הארוע של ההפגנה בפייסבוק, "איבגי צריך להשעות את עצמו (לפחות בינתיים), ולתת לחקירה להתנהל. בואו איתנו להפגין נגד השתתפותו בהצגה".

גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת", אמרה לוואלה! NEWS: "אנחנו קוראות להחרים הצגות בכיכובו של משה איבגי, על פי גורמים בתקשורת יש מעל 10 נשים שנפגעו ממנו. הליכה להצגות פירושה שיתוף פעולה עם ההשתקה שנעשתה במשך שנים בתעשייה כלפי האלימות המינית של איבגי. אנחנו קוראות לנשים ולגברים להיות בסולידריות עם הנפגעות, ולהחרים את איבגי".

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית מסר כי הוא "קורא לתיאטראות שמעסיקים את איבגי להשעותו לאלתר עד לבדיקה מעמיקה וקפדנית של הטענות שהועלו נגדו".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע, מסרה בהודעה לעתונות: "לא ניתן בשום פנים ואופן להתעלם מהתחקיר ומהחשדות הכבדים בדבר התנהלותו של השחקן משה איבגי ואי אפשר להמשיך בשגרת העבודה כאילו מאום לא קרה. אני קוראת למנכ"לית תיאטרון חיפה, ניצה בן-צבי, לעשות בדיקה מקיפה ולהבהיר לכל השחקניות ועובדות התיאטרון כי התיאטרון יגבה כל מתלוננת וייתן לה כל הגנה אפשרית במידה ותחליט להתלונן. בנוסף, לאור חשדות אלו יש חשיבות עליונה כי הנהלת התיאטרון תרענן את החוק למניעת הטרדה מינית לכל השחקנים והעובדים המנהליים ותעביר הכשרות בנושא. החשדות החמורים שהתפרסמו מחזקים את הצורך לחדד מהו החוק ומהי התנהלות פוגענית".

(עדכון אחרון: 15:54)

seperator

פרקליטו של משה איבגי, עו"ד ציון אמיר, מסר ביום שישי: "מרשי עובר ימים קשים מאוד, גם הוא וגם אני סבורים שמדובר בסוגיות הרות גורל שראוי להן להתברר על ידי גורמים מוסמכים. במידה ומרשי יידרש שם להגיש את גרסתו המלאה, הוא ישתף פעולה באופן מלא".

  • עוד באותו נושא:
  • משה איבגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully