וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העובדה היא שלרוב התיאטרונים אין עניין להופיע ביהודה ושומרון"

14.6.2016 / 14:23

כך אומר הלל מיטלפונקט בתגובה ל"הצהרת הנאמנות" שנשלחה לתיאטראות וללהקות המחול, שבה הם נדרשים להצהיר אם נמנעו מלהופיע ביו"ש ובפריפריה בהמשך לקריטריון החדש שהכניסה שרת התרבות מירי רגב

מירי רגב שרת התרבות והספורט. מגד גוזני
שרת התרבות מירי רגב/מגד גוזני

מוסדות התרבות קיבלו הבוקר (שלישי) מסמך "הצהרה על הופעה בפריפריה", שכונה באופן לא רשמי "הצהרה נאמנות", כך פורסם בחדשות 2. המסמך נשלח מטעם פילת – גוף פרטי שבודק את הניקוד של כל גופי התיאטרון והמחול. הנספח החדש נוסף לראשונה למסמך שמוציאים כל שנה למוסדות התרבות שבו הם נדרשים לציין כמה הצגות העלו על במות בארץ. על פי הצהרה זו מקבלים גופי התרבות מימון. במסמך החדש, הגופים מתבקשים להצהיר האם נמנעו או לא נמנעו מלהופיע ביו"ש ובפריפריה. המסמך הוא המשך לקריטריון עליו הכריזה השרה רגב, שמאפשר לה להטיל קנס משמעותי שיכול להגיע למאות אלפי שקלים על מוסד תרבות שמסרב להופיע בכל מקום בישראל, לרבות יהודה ושומרון. רגב העבירה את הקריטריון לאישור משרד המשפטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצהרת הנאמנות" שקיבלו הבוקר מוסדות התרבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התיאטרון הישראלי הוא תיאטרון נוסע. כל ערב ואנים עם שחקנים, תלבושות ותפאורה נוסעים לכל מקום", אומר בתגובה לוואלה! תרבות הלל מיטלפונקט, מבכירי מחזאי ובמאי התיאטרון הישראלי. "בעניין הכוונה לתת קנס למי שלא מופיע מעבר לקו הירוק, צריך לבדוק אם יש פה בעיה ברמה המשפטית. האם חובתם של מוסד תרבות שנתמך על ידי המדינה להופיע בכל מקום? ואיך אתה מגדיר את השטחים – האם חוק המדינה חל שם או לא חל שם? זו בהחלט בעיה משפטית".

- ובמישור המוסרי, האם ראוי לתת קנס למוסד שמסרב להופיע ביהודה ושומרון?

"אם היית שואל אותי על יוצרים בודדים, הייתי מתייחס לזה ברמה המוסרית, ואומר קשקוש ופאשיזם וכולי. על יוצר פרטי, על שחקן, בוודאי שלא ראוי להטיל קנס אם הוא מסרב להופיע ביו"ש. שחקנים גם מצאו את הדרך להתמודד עם המצב הזה – אם יש שחקן שלא מעוניין להופיע במקום מסויים – מחליפים אותו. לגבי מוסדות נתמכים שלא מעוניינים להופיע ביו"ש, צריך לבדוק ברמה המשפטית מה החוק אומר ביחס לזה. זה מאוד מורכב. תשמע, זה נורא מפתה להתנפל עליה ולהסתער עליה וכולי, והייתי שמח לעשות את זה, אני רק אומר שבעניין הזה צריך לבדוק את זה משפטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלל מיטלפונקט. אביב חופי
המחזאי והבמאי הלל מיטלפונקט/אביב חופי

- שרת התרבות הקודמת, לימור לבנת, תקפה את השרה רגב בעניין אחר, ואמר בביטול חוק הספרים מונעת רגב מטעמים פופוליסטיים. האם לדעתך גם כאן אלו מניעיה?

"זה ברור שרגב מונעת מטעמים פופוליסטיים. לא היו שטחים כבושים לפני שמירי רגב היתה שרת תרבות? התנהלו. אלה שהזמינו - הזמינו, מי שלא רצה להגיע - לא הגיע. חלק לא הגיעו כי לא יכלו להבטיח את ביטחונם של השחקנים. הכיבוש קיים עוד לפני שמירי רגב התמודדה ברשימת הליכוד. אם להיות כנים, אני לא רואה את היכל התרבות בקרית ארבע מזמין הצגה שיש בה גברים עם נשים, שירת נשים, חלקי עירום וכו'. בוא נאמר שהחוק הזה הוא יותר לצורך התנגחות מאשר באופן עובד באופן מעשי. העובדה שהיא שרוב התיאטרונים בכלל לא מוזמנים להרבה מאוד מקומות, וגם אין להם עניין להופיע שם".

דוברת שרת התרבות מירי רגב מסרה: "תיקוני רגב חוללו סדרת שינויים (הקריטריונים החדשים) בכל מבחני התמיכה על בסיסם נקבע גובה מימון עבור מוסדות התרבות, לצורך דיונים בועדות התמיכה וקביעת גובה התמיכה למוסד התרבות נדרשים המוסדות לדווח על נושאים שונים. השרה רגב מובילה מדיניות המתמרצת את מוסדות התרבות הנתמכים להופיע בפריפריה וביוש מתוך תפישה כי התרבות זו זכות בסיסית ושוויונית לכל אזרח ואזרחית בישראל. השרה מתנגדת להדרה ולא תאפשר חרמות של גופי תרבות. על כן, אחד הקריטריונים החדשים שהשרה הצליחה לעגן עוסק בפעילות מוסדות התרבות בנגב, בגליל, וביו"ש. על פי המבחנים החדשים מוסדות שלא יופיעו שם לא יזכו במלוא התמיכה ומוסדות שירבו להופיע שם יתומרצו. מוסדות התרבות נדרשים לדווח על הופעות בפריפריה וביוש כחלק מהליך התמיכה ועל בסיס דיווח זה יקבע גובה תקציב התמיכה במוסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully