וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש מאחורי פיקסאר יוצא לחופשה כפויה על רקע האשמות בהטרדה מינית

21.11.2017 / 22:58

ג'ון לאסטר, אחד האנשים המשמעותיים בהוליווד, אחד מן המייסדים של פיקסאר וראש חטיבת האנימציה של דיסני, החליט לצאת לחופשה כפויה על רקע שורת "צעדים שגויים". מקורות מתארים מגעים לא רצויים, נשיקות וחיבוקים

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן
ג'ון לסטר פיקסאר. AP
מנשק, מחבק ונוגע באופן לא ראוי. ג'ון לאסטר/AP

ג'ון לאסטר, אחד המייסדים של אולפן האנימציה פיקסאר וראש חטיבת האנימציה של דיסני, מוציא את עצמו לחופשה כפויה על רקע "צעדים שגויים" שנעשו על ידו, כך הודיע הערב (שלישי שעון ישראל) במכתב לעובדים. "לאחרונה ערכתי מספר שיחות שהיו מאוד קשות עבורי. זה אף פעם לא פשוט לעמוד בפני הצעדים השגויים שלך, אבל זוהי הדרך היחידה ללמוד מהם", כתב לאסטר לעובדים. "הובא לתשומת לבי שגרמתי לכמה מכן להרגיש חוסר נוחות ושנוהגים בכן בחוסר כבוד. זו מעולם לא הייתה כוונתי... במיוחד ברצוני להתנצל בפני כל אחת שקיבלה ממני חיבוק שלא רצתה בו או מחווה שחצתה את הגבול בכל אופן שהוא".

בהוליווד ריפורטר שפכו אור על כמה מן המעשים המדוברים, וציטטו עובדת לשעבר של פיקסאר שטענה כי לאסטר היה ידוע בכך ש"תפס, נישק, והעיר על נתונים פיזיים". טענה נוספת שעולה היא כי השחקנית והיוצרת רשידה ג'ונס ("מחלקת גנים ונוף") שעבדה על התסריט של "צעצוע של סיפור 4", פרשה מהפרויקט בעקבות האופן שבו לאסטר נהג כלפיה. עובדים אחרים סיפרו לעיתון שלאסטר נוהג לשתות בכבדות באירועים חברתיים של החברה, כגון מסיבות של פרמיירות, אולם על פי המקור אלה לא היו ההזדמנויות היחידות שבהן לאסטר הפגין התנהגויות כאלה.

מקורות שונים אמרו כי כמה נשים בפיקסאר ידעו להפנות במהירות את ראשן הצדה כשנתקלו בו על מנת להתחמק מהנשיקות שלו, ופיתחו גם הרגלים נוספים כדי למנוע ממנו להניח את ידיו על רגליהן כשישבו בסמוך אליו. עובד נוסף שתהה מדוע תמונה של ג'ון לאסטר חתוכה באופן מוזר שמוציא ממנה את שתי הנשים לצדו, נענה לדבריו על ידי אחת מהן: "היינו מוכרות לחתוך את זה, אתה יודע איפה הידיים שלו היו?"

ראשידה ג'ונס. GettyImages
לאסטר גרם לה לפרוש? ראשידה ג'ונס/GettyImages

לאסטר נחשב אחד היוצרים החשובים והמשפיעים ביותר בתחום האנימציה, והכוח המניע מאחורי אולפני פיקסאר. הוא החל את דרכו כאנימטור בדיסני, ממנה פוטר, עבר ללוקאס פילם והקים את חטיבת הגרפיקה שתהווה את הבסיס להקמת אולפני פיקסאר ב-1986. לאסטר כתב וביים את שלושת הסרטים הראשונים של האולפנים - "צעצוע של סיפור", "צעצוע של סיפור 2" ו"באג לייף", שהיוו פריצת דרך בתחום האנימציה. מאז 2007, ולאחר שפיקסאר נרכשה על ידי דיסני, ניהל לאסטר את כל חטיבת האנימציה העצומה של האולפנים, והיה מעורב כמפיק בכל סרט, כולל בשלל הצלחות מ"לשבור את הקרח" ועד "הקול בראש". לאסטר זכה בשני פרסי אוסקר, על הסרט הקצר "Tin Toy", וכן בפרס מיוחד על "צעצוע של סיפור". בקרוב יוצא הסרט החדש של פיקסאר, "קוקו" (גם בישראל, ב-30 בנובמבר), כך שתזמון החופשה הכפויה של לאסטר מגיע בתקופה בעייתית מאוד עבור החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully