וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלק בולדווין יוצא להגנתו של וודי אלן: "ההתנכרות אליו עצובה ולא הוגנת"

17.1.2018 / 9:28

לצד שורה של שחקנים מובילים שהודיעו כי יתרמו את משכורתם מהעבודה עם הבמאי לארגוני נשים, ולא יעבדו עמו בעתיד, טוען בולדווין כי נעשה לו עוול. "הוא נחקר בשתי מדינות ואף תלונה לא הוגשה נגדו. אפשר לתמוך בקורבנות תקיפה מינית, אך באותה נשימה להאמין שהוא חף מפשע"

אלק בולדווין. GettyImages
"העבודה עם אלן הייתה אחת מהזכויות הגדולות בקריירה שלי"/GettyImages

קמפיין MeToo# החזיר בשבועות האחרונים לכותרות את ההאשמות העומדות נגד וודי אלן, והוביל לשורה של תגובות משחקנים מובילים שהיו מעורבים בסרטיו האחרונים. טימותי שאלמה (כוכב "קרא לי בשמך", ומועמד ודאי לפרס השחקן הטוב ביותר באוסקר הקרוב), שמצטלם בימים אלה לסרטו הבא של אלן, כמו גם גרטה גרוויג, רבקה הול ועוד, הודיעו כי יתרמו את כל משכורתם מהעבודה בסרטיו לעמותות למען זכויות נשים. רבים מהם אף הצהירו כי לא ישובו לעבוד עם הבמאי בעתיד. מנגד, יש מי שמוצא צורך להגן על אלן דווקא כעת, ומייצר מטבע הדברים סערה סביבו.

אלק בולדווין, כוכב "רוק 30" ו"סטארדיי נייט לייב", פרסם שני ציוצים בהם הוא מתייחס להתפתחויות האחרונות בהקשר של הבמאי. "וודי אלן נחקר פורנזית בשתי מדינות (ניו יורק וקונטיקט) אף ששום תלונה לא הוגשה נגדו", כתב בולדווין. "בהתנכרות אליו ולעבודתו יש, מן הסתם, תכלית מסוימת. אך זה לא הוגן ועצוב בעיניי. עבדתי עם וודי אלן 3 פעמים וזו הייתה אחת מהזכויות הגדולות בקריירה שלי".

בהמשך דבריו תוהה בולדווין אם אפשרי לתמוך בקורבנות פדופיליה ותקיפה מינית, אך להאמין באותה נשימה שאלן חף מפשע. "אני חושב כך. הכוונה היא לא לבטל או להתעלם מתלונות, אלא שהאשמות בפשעים כאלה צריכות להיות מטופלות בזהירות, גם מצד הקורבנות". זוהי לא הפעם הראשונה בה בולדווין מוצא את עצמו תחת אש בעקבות התבטאויתיו בנושא הטרדות מיניות. בשנה שעברה החליט למחוק את חשבון הטוויטר שלו, אחרי ביקורת שספג בגלל דבריו.

כזכור, בתו של וודי אלן, דילן פארו, האשימה אותו במאמר שפורסם בניו יורק טיימס ב-2014 בהתעללות מינית ממושכת כשהייתה קטינה. בדצמבר האחרון שבה פארו וגוללה את סיפורה, הפעם על גבי דפי הלוס אנג'לס טיימס, והובילה לדיון סוער מחודש במורשת של אלן ובעובדה שהמשיך ליצור סרטים ללא הפרעה. הבמאי הכחיש את הטענות נגדו בשני המקרים.

הבמאי וודי אלן בפסטיבל קאן ה-69, מאי 2016. רויטרס
קריירת הבימוי שלו נגמרה? וודי אלן בפסטיבל קאן 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully