וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בננה רפובליקאית

יובל אביבי

21.6.2006 / 12:02

אן קולטר מדברת פוליטיקה, אבל חושבת שנשים לא צריכות להצביע. יובל אביבי על הבריטני ספירס של הרפובליקאים

לפני כשבועיים, בתאריך 06.06.06 (ולא בכדי) יצא לאור ספרה החדש של אן קולטר, אמריקאית רפובליקאית צעירה ונוצריה (קתולית) טובה, שנקרא בתרגום חופשי לשפת הקודש "חסרי אלוהים: כנסיית הליברליזם". התיזה המרכזית של הספר היא הטענה ש'ליברליות' היא דת לכל דבר: עם טקסים, סולם ערכים, כמרים וכיוצא באלה – רק ללא אלוהים.

בראיון לתוכניתו של ג'יי לנו אמרה קולטר, שהיא מזהה בדת הזו את כל המאפיינים השליליים אותם ליברלים נוהגים להצמיד ל"דתות מבוססות אל", אך מתקשה לראות את המאפיינים האלה בדת שלה. בדומה לטענות בגנות השמאל הישראלי, היא טוענת שהליברלים ידבקו אוטומטית בכל דעה שמבקרת את המדינה, מתוך צורך חולני של הרס עצמי. המחלה הגדולה, אומרת קולטר, היא המשיחיות של הליברליזם.

הספר עורר בארה"ב סערה גדולה, כיוון שקולטר תקפה בו קבוצת נשים אלמנות, ששכלו את בעליהן בפיגועי 11.9. האלמנות יצאו בגלוי נגד מדיניות הביטחון של ארה"ב אחרי המתקפה; קולטר קראה להן, בגדול, כלבות מניפולטיביות, שמשתמשות במצבן המיוחד, שאינו מאפשר להעביר עליהן ביקורת, כדי להתפרסם ולהתעשר על חשבון בעליהן המתים.

אקדח קולטר

כאשת תקשורת, קולטר היא מתנת-האל לרפובליקאים. דוברת בלונדינית נאה, שמצליחה לסיים משפט וגם מאמינה בישו ובפסים וכוכבים, היא בדיוק תרופת הפלא לה זקוק הזרם המדיני הזה, שסובל מרגשי נחיתות עזים מול האינטליגנציה של השמאל. קולטר מכריזה שוב ושוב על כך שבנוסף ליופי האלוהי שאלוהים נתן לה, היא גם בורכה באיי-קיו שהיה גורם לאינשטיין להחוויר.

באחת מהתבטאויותיה החינניות בתקשורת, אחרי שעוד נער אמריקאי פתח באש על חבריו ללימודים, אמרה קולטר כי נערים בגיל תיכון צריכים לשאת נשק לבית ספר, כי אם לנערים שהותקפו היה נשק, הם היו יכולים להגן על עצמם. ההצהרות אלו רק מראות עד כמה קולטר היא עלה תאנה פתטי, אבל מעריציה ממשכים לטעון שספריה רהוטים, משכנעים ויסודיים.

העובדה שקולטר משתמשת במראה שלה בטלה בשישים, מול הדעות הנוראיות בהן היא מחזיקה בנוגע למין הנשי. היא נרתמת להלך-הרוח האמריקאי החדש למסמס את הקרייריזם הנשי, כדי להחזיר למרכז הבמה את מוסד המשפחה. קולטר טוענת שלנשים לא צריכה להיות זכות הצבעה (אך בהחלט יש להן את הזכות לשאת נשק) ובעצם מכשילה את עצמה כשהיא מנסה לשכנע את קוראיה שלא ממש צריך להקשיב לנשים כשהן מדברות על פוליטיקה.

ההיטפלות הזו לטיעוניה הסתומים אינה קטנונית, כיוון שהיא עוד הוכחה לשטחיותה של קולטר. גדולי ההוגים שאלו את עצמם, החל מהרגע שלותר וגוטנברג שחררו את המודרניות מכלוב הקתוליות המושחתת, האם המודרנה, המדינה, המדע, הליברליזם, הם "הדת" החדשה. ערימות של מילים נכתבו על כך בידי אנתרופולוגים, סוציולוגים ומדינאים, ושדה חדש בשם "תיאולוגיה פוליטית" קם על בסיס מחשבה זו. רבים מההוגים חושבים שתפישת המודרנה כדת היא תפיסה אנאכרוניסטית, שנבעה בעיקר מהעובדה שלהמון המשתולל היה קשה להשתחרר מדוגמה של היררכיה דתית.

קולטר מחזירה אותנו לימי המאה ה-15, אז הכל היה דת והדת הייתה הכל. נשים חכמות ממנה וגברים חכמים ממנה כבר דנו בטיעונים דומים לשלה ואף הצביעו על הכשלים בתפיסות אלו.

פוקסי ליידי

ארה"ב מתה על הטרנד החדש של חזרה לשמרנות, עם כוכבניות שמצהירות בגאווה על שאיפתן לחתונה לבנה, חיילים שמקעקעים את הדגל על ערפם ובלונדיניות שעומדות ומצהירות שלארה"ב יש זכות מלאה לפלוש לעיראק. קולטר היא לא יותר מבריטני ספירס של השמרנות האמריקאית, שקיבלה במה בפוקס-ניוז רק בגלל שהחזות הדמוקרטית שלה לא תואמת את הדעות שלה.

בראיון אצל לנו, תמהה קולטר על כך שאנשים התרגשו מכך שהיא קראה לכמה נקבות, אותן אלמנות ה-11.9, "פוסטמות", בעוד שכלל לא העליב את הליברלים שהיא קראה להם "חסרי אלוהים". מה לעשות, ליברלים לא רואים בכינוי "חסר אלוהים" קללה, כי רבים מהם באמת לא מאמינים באלוהים, או לפחות לא רואים באלוהים גורם משמעותי בהחלטת החלטות יומיומיות, כמו - האם להתגייס לצבא או לא. או, האם להרוג עיראקים חפים מפשע בשם מלחמה שמניעיה מפוקפקים, במקרה הטוב. האמת היא, שלא צריך להיעלב מכל שטות שאומרת רפובליקאית שמתקשה קצת לחשוב ורק רוצה שישמעו אותה, אפילו אם זה אומר להיות זונה של האידיאולוגיה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully