וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול להיגיון

אבי משולם

3.3.2010 / 6:16

גואל בחר לבלוע, להבליג ולרכך, במקום לצעוק, להשתולל ולסתום פיות. דווקא בגלל זה הוא יקבל את הקול השפוי של אבי משולם

להצביע לגואל פינטו זה כמו להצביע למפלגת בוטיק קטנה. ברור לך שהיא לא תרכיב את הממשלה, אבל אתה רוצה לראות אותה בקואליציה או לפחות עוברת את אחוז החסימה. מובן לי שגואל לא ינצח ביום חמישי. למעשה, אני אפילו אפצל את הצבעותיי בינו לבין אלין, אבל חשוב לי לראות אותו מסיים לפני המקום החמישי ואם אפשר אז גם עובר במקום אחד את סער.

להתעלות מעל הבאסה

גואל ייצר את האפקט הכי משמעותי שצופה יכול לייחל לו מריאליטי. הוא נתן תשובות לשאלה: "מה הייתי עושה לו אני הייתי שם?". זו לא התל אביביות, או העברית הכי טובה בבית, וגם לא העבר בתקשורת. זה בגלל שההתנהלות שלו, כמעט לכל אורך השהות, מבהירה לי איך אנחנו, האנשים הרגילים, כאלה שאף מלהק של האח הגדול לא היה מעיף אליהם מבט שני ברחוב, הצלחנו לשרוד את בית הספר, את השירות הצבאי, את האירועים המשפחתיים ובחלק מהזמן גם את מקום העבודה שלנו.

הצורך הזה, להימנע מאי הבנות, לברוח מעימותים ולדלג על מהמורות, הוא משהו שכולנו נתקלים בו כשאנחנו נאלצים להתמודד עם אנשים שונים מאיתנו ולפעמים (מה לעשות) פחות חכמים. לכן, הטפלוניות והדיבור בכמה שפות במקביל הם החיים האמיתיים. ברור לי שגואל יודע שאלירז הוא אדם בעייתי, עם נטייה לקבוע עובדות מטופשות מבלי להבין או להתעניין בפרטים. אבל כשהוא בוחר להעיר לו על זה, ההגשה שלו מרוככת יותר, כך שהאיש שמולו יוכל להבין אותו ולא יגרור אותו לפיצוצים מיותרים. אין לאף אחד ספק שגואל חש שאלין היא לא העיפרון המחודד ביותר בקלמר. אבל כשהוא מנסה לגרום לה לפתוח את הראש, זה קורה תוך בחירה להסתכל עליה דרך הצדדים המאוד חיוביים שלה (ויש כאלה) ולהתעלם מכל השאר. זה לא שבתוכו פנימה הוא חלילה מזלזל בשניהם, להפך. ההערכה וההבנה ובעיקר הרצון שלא לפגוע באנשים טובים מביאים אותו להתעלם מהחלקים המבאסים באישיותם.

הבלגה זה כוח

יש מי שיכנה זאת תבוסתנות או צביעות. אבל הדרך של גואל בוודאי אינה הדרך הקלה. הרבה פחות קשה פשוט לומר את מה שאתה חושב באמת. להשתמש במילים הכי חדות שאפשר כדי להשפיל עד עפר את ארז, שמתנהג כפסיכופת, או לסתום את הפה אחת ולתמיד לעורך הדין שרואה בעצמו חד-לשון. האמינו לי, גואל יכול היה לעשות את זה בקלות אם רק היה רוצה, וסביר להניח שזה אפילו היה מקדם אותו רחוק יותר בגמר.

וכך קיבלתם אדם שהיה יכול היה לכתוב את הביקורת הארסית ביותר על כל אחד ואחד מהדיירים בבית - או על התוכנית בכלל - אבל בחר לבלוע ולהבליג. כדי שיהיה נעים יותר, כדי שיהיה לו נוח יותר וכן, גם כדי להגיע לחמישייה הסופית. פה ושם הוא היה קצת רעה ורכלנית ובשבוע הכניסה של תומר לבית הוא הפך ברגע לוויאז'ה חרמנית ופתטית. בשאר הזמן, הוא היה הסמל לאיך אנשים כמוך וכמוני הסתדרו בחיים.

וחוץ מזה, אלירז הגיע לפיק שלו מוקדם מדי וכבר מזמן התעייפתי ממנו. פותנה די משעממת אם נודה על האמת, וסער הוא הרי כל מה שרע בישראליות זכרית. את אלין, ככל הנראה אאמץ לבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully