וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הטיגון: על "קאמבק" עם אורי גוטליב, מעיין בלום

8.2.2011 / 7:30

הפתעה: אורי גוטליב חזר להצחיק, ואפילו לבעוט. זה קורה ב"קאמבק", התוכנית החדשה שלו ושל מעיין בלום. עכשיו רק צריך לדאוג להמשכיות

אצל אורי גוטליב אף פעם אי אפשר לדעת מה תקבל. תמיד היה בו משהו חביב ומשעשע, אבל מאוד לא יציב. לצד כמה הצלחות והברקות ("שוטטות", לפרקים גם "הרצועה"), הוא סבל מלא מעט נפילות ("קצר משפחתי" ו"שבוע סוף" הן רק דוגמאות), ונדמה היה שהקומיקאי על סף שחיקה ומיצוי מהיר, או שהוא פשוט לוקה בבחירות שלו. אמש (שני) גוטליב החל להנחות את "קאמבק", תוכנית יומית חדשה ב-HOT קומדי סנטרל, ואין פלא שעלייתה לוותה בלא מעט חששות. עוד פעם לייט נייט סהרורי? עוד גרסה של נבאחו? שוב אורחים באולפן קטן, עם פינות נדושות ומחיאות כפיים מהקהל?

מודה ומתוודה שבאופן אישי צפיתי ש"קאמבק" תמשיך את מגמת הדעיכה של גוטליב. גם הגימיק של חוזה המדינה הרצל (שמשמש כמנחה התוכנית) נראה המשך ישיר לבחירות העבשות שלו. אלא שאז החלה התוכנית וקרה דבר מוזר: צחקתי. אומנם צחוק מעט מהוסס, שנובע בעיקר מהפתעה חיובית, אבל אין צורך להתקטנן, היה די מצחיק. לא ברור אם המגמה תימשך, זו בסך הכל תוכנית ראשונה, אבל בינתיים נראה שהחיוך חזר לא רק לפניו של גוטליב, אלא גם לאלה של צופיו.

אם תרצו - אין זו אגדה

מה מקור השינוי? אולי הפלטפורמה. "זה בקומדי סנטרל, אף אחד לא יראה את זה", שכנעה גולדה מאיר (בגילומו של מעיין בלום) את הרצל לשוב למסכים, וכנראה שהשיבוץ בערוץ הנישה האנדרדוגי גם גורם לגוטליב וחבריו להגיע צנועים, וגם מאפשר להם לשחרר קצת את הרסן ולהתפרע. כשאין מה להפסיד, אין טעם לפחד. זה הזמן לבעוט.

אתמול, הקורבן הראשי של "קאמבק" היה ערוץ 2, עם מתקפה ישירה על תכניה של קשת (הזכיינית שהיא גם הבעלים של ביפ, בו היו לגוטליב ושות' לא מעט שעות שידור וחסד, עד ש-HOT החליטו להוריד את הערוץ מהממירים לטובת הקמתו של קומדי סנטרל). נשיא ערוץ 2, קיא ז'ונג איל, הודה שהוא עצמו לא רואה "האח הגדול", אבל לא מפריע לו לשדר את זה כל עוד "41 אחוז מהקופים אוכלים את זה". נחמד מאוד. גם הפינה "מה קורה עכשיו בערוץ 24" (למשל, קוף שמשתין לעצמו לתוך הפה) הייתה מתבקשת ועוקצנית במידה הנכונה. המשחק "פסטיגל או פוסיקט", שהשווה בין כוכבות הילדים לחשפניות, כבר היה סאטירה מדויקת. סחתין.

עכשיו האתגר הוא ההמשכיות. בהרבה מובנים "קאמבק" היא החזות של קומדי סנטרל, וגורלו של הערוץ החדש תלוי לא מעט בגוטליב ובחבריו. הרי לרכוש סיטקומים אמריקאיים כל אחד יכול, אבל איכותו של הערוץ וייחודו יימדדו בהפקות המקור. קומדי סנטרל יוכל להיות נשכני ואלטרנטיבי, חסר רחמים ונועז, אבל הוא גם עלול להיגרר לשגיאות הקודמות של ביפ, וליפול בגלל תכנים בינוניים ו"קומדיות" שבעיקר מייצרות מבוכה ומרמור. הפתיחה של "קאמבק" היתה מבטיחה, אבל לקחי העבר מוכיחים שלא תמיד גוטליב מצליח לשמור על רמה אחידה. אולי עוד מוקדם לבשר על קאמבק, אבל בינתיים אפשר להתנחם בחיוכים נדירים, ובציפייה להמשך.

"קאמבק", שני-רביעי (לקט: יום א'), 22:30, HOT קומדי סנטרל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully