וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופרה ווינפרי נפרדת מהקהל אחרי 25 שנה

שירה גולן

26.5.2011 / 11:30

אופרה ווינפרי נפרדה מהקהל ומהתוכנית שלה אחרי 25 שנות שלטון בלתי מעורער. כצפוי - היה קיטשי ובומבסטי, אבל במקביל אי אפשר היה שלא להתרגש

מול שלושת הפרקים האחרונים של "התוכנית של אופרה ווינפרי", אפשר רק לחשוב על דליה מזור, הגרסה הלבנטינית שלנו ל"גברת הראשונה של הטלוויזיה". גם היא כיבתה את השאלטר השבוע על קריירה ארוכת שנים, אבל במקרה שלה זה היה איזה זר פרחים בשידור חי, כמה דמעות ויאללה, הביתה.

אבל לא אצל האמריקאים, ובטח ובטח שלא אצל אופרה ווינפרי, שם חגיגות הסיום של תוכנית האירוח בת ה-25 שלה התנפחו לסדר גודל אימתני של חתימת הסכם שלום, עם שלושה פרקים אחרונים בהחלט – שניים באיצטדיון מול קהל של עשרות אלפי אנשים ונבחרת של כוכבים הוליוודים והאחרון, לבד באולפן הוותיק שלה עם קהל מצומצם ומונולוג רווי נוסטלגיה. השילוש הקדוש המסכם הזה זכה לסיקור אמריקאי ובינלאומי נרחב יותר ממה שמייקל ג'קסון היה מקבל אם היה קם לתחייה. בכי, שאגות, היסטריה וקיטש. בקיצור, הרבה מאוד אופרה כפי שאנחנו מכירים אותה, דחוסה במינון גבוה.

מסיבת הפרידה מאופרה ווינפרי. Daniel Boczarski, GettyImages
מי לא היה שם? קייטי הולמס, האלי ברי, דקוטה פנינג, מדונה, ביונסה, אופרה ווינפרי, קווין לטיפה, טום הנקס/GettyImages, Daniel Boczarski

יש שתי דרכים להסתכל על קרנבל הסיום של אופרה: בציניות – כי אחרי הכל, זה לא שהיא באמת הולכת לאיזשהו מקום. בעוד כמה חודשים היא תחזור למסך עם התוכנית שלה (שאולי תקבל שם חדש, אבל הפורמט יהיה דומה למדי) ברשת הטלוויזיה שלה, OWN, מה גם שלא מדובר פה בנשיאת ארצות הברית, רק במנחת טלוויזיה מאוד מפורסמת. הדרך שבה אמריקה בחרה להיפרד ממנה היתה כל כך מופרכת וסוחטת דמעות, שהקומיקאי קווין נילון ("העשב של השכן") ניסח את זה במדויק כשאמר "ככל הנראה, אופרה אחראית לחיים על פני כדור הארץ כפי שאנחנו מכירים אותם".

אבל אפשר גם לוותר על הציניות ופשוט להתרגש, אפילו אם את לא עקרת בית משועממת וחובבת ספרי עזרה עצמיים. מספיק שצפיתם בכמה פרקים מהתוכנית של אופרה לאורך השנים כדי להבין שהאישה שהגדירה מחדש את תוכניות האירוח והיתה אחראית לכל כך הרבה רגעי מפתח בהיסטוריה של הטלוויזיה, לא יכולה היתה פשוט לסגור את הבאסטה וללכת בשקט.

זה באמת היה חתיכת שואו מתוזמר היטב ומרגש להפליא, כמו שרק האמריקאים יודעים להרים, במיוחד לאור העובדה שווינפרי עצמה לא ידעה מה עומד לקרות ואלמנט ההפתעה היה מרוח על הפרצוף שלה כמו שלט ניאון בלאס וגאס. איצטדיון עצום בגודלו בשיקגו, סוללה של כוכבים – ממייקל ג'ורדן והאלי ברי ועד ג'יימי פוקס וג'רי סיינפלד, כולם נתנו נאמבר כלשהו: שיר, נאום או כמה פאנצ'ים על מוסד הנישואים (בחסות סיינפלד) ואחר כך חזרו למושבם בקהל ושמרו על עיניים אדומות ונוצצות מהתרגשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופרה ווינפרי וטום הנקס על תקן מש"קית ת"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלק הראשון של מופע הסיום, ששודר בארצות הברית ביום שני, הוקדש לתרומה שלה למין הנשי. אחת לשלוש דקות, סופרסטאר אחר הפציע לבמה, אל מול פניה המשתאות של ווינפרי. מדונה עלתה לבמה וסיפרה לאופרה ולצופים על נשים ברחבי העולם שחייהן השתנו בעקבות הצפייה בתוכנית, מלווה כמובן בפסקול דרמטי שהתנגן ברקע. השחקנית הצעירה דקוטה פנינג, מלווה בקבוצת ילדות, סיפרה שהן קוראות לעצמן "התינוקות של אופרה" וכל אחת לקחה את המיקרופון וסיפרה איך אופרה גרמה לה לקרוא ספרים, לרדת במשקל או להפסיק להתבייש בהתעללות שעברה. ביונסה נתנה הופעה משובחת, גם ארית'ה פרנקלין. טום קרוז וטום הנקס על תקן מש"קיות ת"ש התרוצצו שם בין הבמה לקהל והקפידו בעיקר לחבק את אופרה - שרק מלמלה כל הזמן "תודה, תודה" - ווידאו שלא תתעלף.

החלק השני הוקדש לתרומתה למין הגברי, עם וויל וג'יידה סמית' שניהלו את האופרציה המורכבת הזו כאחרוני הרשג"דים. 400 בחורים צעירים שקיבלו ממנה מלגה ללימודים צעדו לבמה עם נרות ביד, בזמן שהשחקנית כריסטין צ'נווית' שרה את "For Good" מתוך המחזמר "Wicked". החברות הכי טובות שלה, גייל קינג ומריה שרייבר, אשתו הנבגדת של ארנולד שוורצנגר, נשאו נאומי פרידה משלהן. אופרה כבר לא הצליחה לעצור את הדמעות ופשוט ייבבה על הבמה. וזה אולי נשמע מאולץ להפליא, אבל באמת היה מאוד מרגש. כנראה שהרגע המקסים מכולם היה כשבן זוגה של ווינפרי ב-25 השנים האחרונות, סטדמן גרהאם, עלה לבמה ואמר "זכיתי לחלוק את חיי עם אישה ששינתה את העולם ועדיין הקפידה לקחת את קופסת האוכל שלה לעבודה כל יום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתוכנית האחרונה אירחה את עצמה בעצמה. אופרה ווינפרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הפרק האחרון בהחלט אופרה ניהלה לבדה. באולפן הוותיק שלה, מול קהל, כשהיא עצמה האורחת האחרונה של התוכנית, חזרה לאחור ותיארה את הדרך שעברה ב-25 שנות התוכנית ואת הלקחים והשיעורים שלמדה לאורך השנים. היא קראה לזה "מכתב האהבה שלי לקהל" וסיימה במלים "עד הפעם הבאה שנתראה".

אז "התוכנית של אופרה ווינפרי" באמת הסתיימה. סופו של עידן. יתכן שחגיגות הסיום האלה היו אקסטרווגנטיות מדי, אמוציונליות מדי. בטח בשבילנו, הישראלים, שמסתפקים בכמה פרחים ומגש בורקסים כדי להיפרד מאבני יסוד בטלוויזיה שלנו. אבל בשביל אופרה, האישה שתרמה לעולם למעלה מ-4000 תוכניות, האישה שהכתיבה דעת קהל והנהיגה מוסכמויות, שראיינה את הכוכבים הגדולים ביותר וחשפה את הסיפורים הכי מרגשים, שהפכה בעצמה לשם נרדף לכל כך הרבה דברים - בשבילה זה פשוט לא יכול היה להיגמר אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully