וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנג'לינה ג'ולי הכי מגניבה בעולם" - ראיון עם במאית "קונג פו פנדה 2"

ג'ניפר יו, הבמאית של "קונג-פו פנדה 2", מספרת בראיון מיוחד איך זה להיות אאוטסיידרית בהוליווד ולעבוד עם כוכבי ענק כמו אנג'לינה ג'ולי וג'ק בלאק

אף אחד לא חשב שדווקא פנדה שמנמן יהפוך למאסטר אמנויות לחימה, אבל זה בדיוק מה שקרה ב"קונג-פו פנדה", להיט אנימציה מענג ואולי סרט האנדרדוגים הגדול של השנים האחרונות. בהתאם לזאת, את ההמשכון שלו, שמגיע היום (חמישי) למסכים בישראל, ביימה אנדרדוגית מוחלטת בשמי הוליווד – ג'ניפר יו.

יו היא גם אשה, גם צעירה יחסית (39), וגם מהגרת דרום קוריאנית, שלושה דברים יוצאי דופן בתעשייה הנשלטת בעיקר בידי גברים לבנים מזדקנים. בראיון מיוחד לוואלה! תרבות שמתקיים לאחר הקרנת הסרט בפסטיבל קאן האחרון, יו לא מכחישה כי משהו ברקע שלה גורם לה להזדהות עם גיבור הסרט, הידוע בשם פו. עם זאת, בדומה לכל מרואיין שרוצה לשמור על הסיכויים שלו להמשיך לקבל עבודה, היא מעדיפה להסיט את הדיון מהוליווד.

"אני לגמרי יכולה להזדהות עם פו. בנעוריי הייתי חנאנה עם משקפיים וגשר, אאוטסיידרית שחיפשה איך לבטא את עצמה, והוא בדיוק כזה. כמובן שעוד אנשים עברו את מה שאני חוויתי, ובגלל זה אני חושבת שכל כך קל לצופים להזדהות עם הגיבור. הסיבה היחידה שהסכמתי לעשות את הסרט היא שאני נורא אוהבת את פו, הוא מתוק להפליא והוא מספיק אנושי כדי שנתייחס אליו כבן אדם. סקרן אותי לחשוב מה יקרה איתו והיה תענוג לראות אותו מתפתח".

מתוך הסרט "קונג פו פנדה 2".
"אף אחד לא מנסה להיות מציאותי, הרי ברור שלא היו בסין העתיקה חיות שעשו קונג-פו". מתוך "קונג-פו פנדה 2"

"בקונג-פו יש הרבה רגש"

בצעירותך, כשהיית בגיל של מרבית הקהל של "קונג-פו פנדה 2", חשבת שיבוא היום ותביימי סרטים על אמנויות לחימה, גם אם באנימציה?

"בטח! תמיד הייתי ילדה שרואה סדרות פעולה ולא כזו שרואה סדרות על נסיכות".

מבין הסדרות והסרטים שגדלת עליהם בנעורייך, מה נתן לך השראה בעשיית "קונג-פו פנדה 2"?

"אני חושבת שבעיקר הקלאסיקות של האחים שו, אבל גם הסרטים של ז'אן-קלוד ואן דאם. הם אמנם קצת מוקצנים, אבל יש בהם סצינות פעולה יפהפיות, והן עשויות היטב ובעיקר בהרבה משמעת. באופן כללי, סרטי אמנויות לחימה הם לא סתם רצף של מכות - יש בהם תמיד רובד רגשי נסתר. אני חושבת שהסיבה לכך היא שהדמויות הראשיות בהן תמיד נורא רוצות להיטיב עם העולם, וטוב הלב הזה משליך על הסרט כולו".

אם כבר מדברים על תפיסת עולם, הרי שעוד יותר מקודמו, "קונג-פו פנדה 2" נטוע עמוק בתוך המורשת, התרבות והמחשבה הסינית, ומציג אותה כאידיאלית. את חושבת שזה חלק מהניסיון של התעשייה האמריקאית להתחבב על השוק הסיני המשגשג?

"אני לא חושבת. תראה, אם אתה מחפש זירת התרחשות לסרט, אז סין נהדרת מהרבה בחינות. ואכן, הסרט קורה בה, אבל הנושאים שעמם מתמודדים הדמויות אוניברסליים לגמרי, וזה דברים שכל אחד, בכל מקום ובכל זמן, נתקל בהם. חוץ מזה, אמנם הסרט מתרחש בסין העתיקה, אבל הוא ממש לא מנסה לשרטט תמונת מציאות אמינה שלה. אחרי הכל, לא באמת היו שם חיות שעשו קונג-פו! אני מתארת לעצמי שאפילו סינים שיראו את הסרט יקבלו את התחושה שהוא מתרחש באיזשהו יקום פנטסטי כלשהו, ולא במדינה שלהם. גם הם יבינו שלא משנה אם אתה סיני או אמריקאי, הסרט הזה הוא משל ותו לא".

כוכבי קונג פו פנדה בפסטיבל קאן. GettyImages
"אנג'לינה ג'ולי היתה באה עם הילדים לצילומים". אנג'לינה ג'ולי מחבקת פנדה בהקרנת הבכורה של "קונג-פו פנדה 2" בפסטיבל קאן/GettyImages

"ג'ק בלאק השחקן הכי חרוץ שראיתי"

כך או כך, גם אם הסרט מתרחש בסין, את רוב הדמויות מדבבים כוכבים אמריקאים. איך היה לעבוד עם שמות בסדר הגודל של אנג'לינה ג'ולי, ג'ק בלאק ודסטין הופמן?

"אנג'לינה הכי מגניבה בעולם. כל יום היא היתה מגיעה עם הילדים שלה. הם היו מסתכלים בה בזמן ההקלטות, והיא היתה עושה להם שלום מהאולפן. גם העבודה עם דסטין היתה תענוג. הוא תמיד היה מספר לכולנו כל מיני סיפורים מצחיקים, ובעצם כל יום היתה לנו מעין 'שעת סיפור עם דסטין הופמן'. בנוגע לבלאק, אני יודעת שמבחוץ הוא נראה היפר-אקטיבי, אבל האמת שהוא אדם רגוע ומאופק ביותר. הוא גם עובד קשה יותר מכל שחקן חרוץ אחר שראיתי".

מעבר לקונג-פו, חלק גדול מהסרט בנוי על הבדיחות של בלאק. איך דאגתם לכך שההומור הזה יצחיק גם את הילדים וגם את ההורים שלוקחים אותם לסרט? זה נבחן בהקרנות מוקדמות?

"אנימציה היא תהליך מסובך באופן כמעט מגוחך, צריך להתכונן להכל בדקדקנות רבה ואין מקום לטעויות, כי אין אפשרות לתקן. לכן, השאלה אם הבדיחות מצליחות להצחיק או לא היא משהו שצריך לבדוק הרבה לפני שהסרט מגיע לצופים. בגלל זה קודם כל היינו בודקים את הבדיחות על עצמנו. אם החדר היה צוחק בקול אז הם היו נכנסות לסרט, ואם לא – אז לא".

Jennifer Yuh בפרמיירת הסרט "קונג פו פנדה 2". GettyImages
"כולם חושבים שג'ק בלאק היפר-אקטיבי, אבל הוא רגוע ומאופק". ג'ניפר יו בהקרנת הבכורה האוסטרלית של הסרט עם חלק מן הצוות שלו. ג'ק בלאק מחייך משמאל/GettyImages

"הקהל יחליט אם יהיה פרק שלישי"

מה לדעתך הופך בדיחה למוצלחת?

"באמת שהכל עניין של תזמון. בדיחה נפלאה יכולה למות אם אתה מותח אותה שנייה אחת יותר מדי או אם אתה מרפד באותה בליווי המוזיקלי הלא נכון. אז השאלה היא לא כל כך איזה בדיחה יש לך אלא מה אתה עושה איתה".

את נשמעת כל כך מאוהבת בפו ובסדרת "קונג-פו פנדה" כולה שזה כמעט מתבקש להניח שתביימי גם את הפרק הבא בסדרה.

"אני מקווה שבאמת יהיה כזה, ובגלל שפו הוא דמות מלאה כמו כל בן אדם אמיתי, יש עוד הרבה מה לספר עליו. אבל השאלה אם יהיה פרק שלישי בסדרה לא תלויה בי וגם באף אחד אחר בהוליווד. זה יקרה רק אם יהיה רצון לכך מצד הקהל. בכל מקרה, אני כרגע בחופש".

איפה ומתי רואים את "קונג-פו פנדה 2"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully