וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ: קאסט חדש למוזיקה אלקטרונית

28.7.2011 / 7:00

וואלה! תרבות גאה להציג את הקאסט החדש של יותם אבני, שייקח אתכם למסע שיפיל אתכם מהרגליים בנבכי המוזיקה האלקטרונית הרקידה

Green Velvet. Michael Tullberg, GettyImages
מרוב התרגשות לקראת הקאסט החדש של יותם אבני, גרין וולווט שכח להוריד את משקפי השמש/GettyImages, Michael Tullberg

לפני עידן האינטרנט, כשעיתונות מוזיקה מודפסת היתה מתווך כמעט יחידי בינך לבין כל אשר התרחש מחוץ לגבולות המדינה, אמיר אגוזי היה אחד הכותבים שהכי השפיעו עליי. השקפת עולמו אודות השילוב בין לב למכונה ובין מוזיקה "אלקטרונית" ומוזיקה "אקוסטית" היתה ועודנה נדירה במחוזותינו. הרבה מהשקפת עולם נאורה וחכמה זו באה לידי ביטוי בתקלוטים הרבים שלו וכמובן בסדרת הפודקאסט המיתולוגית שהוא ערך כאן, "רשמקול".

גם אני, כמוכם, אהבתי ולמדתי מ"רשמקול" המון ואין ספק שמאחר ואני רואה באגוזי מורה רוחני עבורי, זה כבוד עצום בשבילי לנסות ולהמשיך את דרכו. אמנם החיים בלופ, סדרת הקאסטים החדשה שלכבודה התכנסנו, רחוקה מלשאוף להיות רשמקול, אבל גם לה כמו לרשמקול יש קווי אופי ייחודים והוא מעניק מבט אחר משלו על מוזיקה מודרנית.

אז ברוכים הבאים למהדורה הראשונה של החיים בלופ, סדרת הפודקסט החדשה שלי שתעלה בוואלה! תרבות אחת לשבועיים, שתנסה לשקף את המתרחש ממש כרגע ברזי המוזיקה האלקטרונית הרקידה. המנעד המוזיקלי, שמכיל הפעם בעיקר מפיקים אירופים חובבי סינתיסייזר, מפלרטט בין סינת' פופיות מלנכולית נוגה לדגימות דיסקו אופוריות המהוות את החיבור הבלתי נמנע בין תרבות המועדונים האמריקאית של שנות ה-80 לחוד החנית המוזיקלית של ברלין וסביבתה כיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כששמע די ג'יי T כי הוא נכלל בקאסט הבכורה של יותם אבני, פרץ בצווחות "אמא, אמא" ונענה רק על ידי קולו המהדהד של הסמפלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרק הראשון ליקטתי כמה מן ההוצאות המדוברות ביותר לחודש יולי, שהביא לנו לעולם סינגלים חדשים כמו "Manic" של Azari & III המקדים את צאת אלבום הבכורה שלהם ו-Millie Vanillie של אליל נעורי קרטיס ג'ונס, המוכר יותר כ-Green Velvet. שני הסינגלים הללו שהדמיון ביניהם לא מקרי (מעטים מפיקי הדאנס שהצליחו לא להיות מושפעים מוולוט) מחזירים לתודעה מעט מהרוח האלקטרו-קלאשית החצופה וה-Fאנקית של ההאוס, שקצת הלכה לאיבוד עקב השתלטותו הדומיננטית של הצליל הגרמני האסתטי, וחשוב מכך מכילים תכנים הומוריסטיים שתמיד מרענן לתבל בהם אוזן.

סינגל חדש מדובר נוסף יצא החודש ושמו הוא "Everybody", של צמד המפיקים Benoit ו-Sergio, הזכורים יותר מכל בזכות "Walk & Talk" הכולל את הפזמון הקליט להחריד "My Baby Does K All Day..". הסינגל הנוכחי, שיצא לאור במכת ההיפסטר האוס העולמית, הלייבל DFA, מתרחק הפעם מן המהורהרות הכבדה של יצירותיהם הקודמות ומגיש דווקא רצועה איביזה האוסית מבוססת דגימת אייטיז שהדי ג'יי ואושיית הרדיו פיט טונג אוהב במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתגובה לכך שכינה את DFA היפסטרים, סרג'יו ובנואה סירבו להצעתו של אבני למקסס קטע שלהם, וסיננו קללה בשפה לא ברורה. סרג'יו ובנואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפינת ה"אחי מה זה הטראק ששמת עכשיו?" מופיע אוליבר $, הוא אוליבר סיברט. סיברט הוא חבר כנופיית הלייבל Made To Play של ג'סי רוז וריווה סטאר, שהוציא החודש את "Doin Ya Thang", קטע פילטר האוס מעושן שבמרכזו עומדת דגימת קולו הממוסטל של קני דיקסון, ג'וניור AKA מודימן, מאחד הערבים הרבים שבהם הוא מזיין את השכל על המיקרופון במקום לשים מוזיקה.

התקליט, שנתמך ומתנגן ע"י כל תקליטן אנין טעם בעולם שאפשר להעלות על הדעת, מדיג'י סניק ועד קרל קרייג, זוכה לפופלריות כה רבה שהוא התברג לעשרת השירים הנמכרים ביותר באתר ביטפורט החודש, כבוד השמור בדרך כלל ליוצרים מסחריים יותר דוגמת Deadmau5 או מארק נייט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרוב התרגשות לקראת הקאסט של יותם אבני, Steed Downes ויתר על הפלאש בצילום שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הפתיח הדרמטי לקאסט אחראי סבסטיאן דורינג המוכר יותר כ-Lovebirds וכחצי צמד הגאראג' האוסKnee Deep. כמו Lovebirds, סבסטיאן אחראי בעיני על האוס סינתטי שקישט עד כה רגעים מתים בסטים של ג'ימפסטר או בן וואט. "Want You In My Soul", הסינגל החדש שלו (שכולל גם קליפ מהמם) נוטה יותר לכיוון נו-דיסקו אלקטרואי, מלודי ורך והוא יצירתו הראשונה שמצדיקה את האמון שלכם בו.

אחריו מתנגנים בזה אחר זו צמד רצועות שמוכיחות שבחירתו של המגזין רזידנט אדוויזר ב-"Miura", המנון האיטלו-דיסוקאי האופורי של הצמד Metro Area, כטראק העשור לא מופרכת כל כך. מכל תתי הז'אנרים וכלי ההפקה החדשים שזכינו להכיר בעשור הקודם, אין ספק שרוחם של מטרו אריאה זוכה ליותר הומאז'ים באירופה כעת מכל מפיק דומיננטי אמריקאי אחר מהעשור שחלף. איך אומר הפסיכולוג? זה מספיק להיום. נתראה בעוד שבועיים.

הפלייליסט:

00:00.Lovebirds feat. Stee Downes - Want You In (My Soul (Winding Road Records

08:03.Space Ranger - Plastic Romance (Motor City Drum Ensemble remix) (Marcus Worgull Edit) (Lovemonk)

Tanner Ross - Goodbye, Summer (!K7).15:03

19:46.Noir, Haze, Solomun - Around (Solomun Vox Remix) (Noir Music)

26:17 (Oliver $ - Doin' Ya Thang (Play It Down

31:20.Maceo Plex - Vibe Your Love (Crosstown Rebels)

38:11 (DJ T. - City Life (Maceo Plex) (Get Physical

44:10.(Benoit & Sergio - Everybody (DFA

Green Velvet Feat.Russoul - Millie Vanillie (Cajual)50:30

Azari & III - Manic (Loose Lips Records) 55:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully