וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים שוואלה תרבות! מצפה להם בסתיו

8.9.2011 / 14:15

מ"האח הגדול" דרך לו ריד ומטאליקה ועד לאלמודובר ומאיר שלו: הדברים שגורמים לוואלה! תרבות לייחל שכבר יגיע הנחליאלי

לו ריד ומטאליקה

לא מעט מעריצים משני הצדדים של השידוך הביזארי של 2011 חשבו שמדובר במתיחה, עת הודיעו לו ריד ומטאליקה שיש להם רומן, אלא שיש גם ילד בדרך. איך בדיוק ישתלבו הטקסטים הציניים-סיפוריים של ריד בתוך אימת הסאונד של ג'יימס האטפילד ולארס אולריך? מה בדיוק יש לגיטרה המחורפנת של קירק האמט לחפש בתוך הסגנון הרזה והמינימליסטי של סולן ולווט אנדרגראונד למשל? התשובות בסוף אוקטובר, אבל מה שבטוח הוא שהסרט התיעודי שיתעד את ההקלטות שלהם יהיה לא פחות מעניין.

תאריך יציאה: 31 באוקטובר

נערות ריינס

אפשר לסכם את זה במילים "הלהקה הכי מסקרנת בישראל כרגע", אבל "הילוך איטי", הסינגל הראשון מתוך אלבומם השני של נערות ריינס, מסמן שהתואר "מסקרן" קטן על מה שהולך לצאת מהשרוול של הטריו הזה. "הילוך איטי" הוא כל מה שרצינו מהרוק הישראלי במאה ה-21: שיהיה חכם אבל קליט, מרגש אבל כזה שאפשר לשמוע מבלי לחתוך ורידים, עם אמירה פשוטה ומורכבת בו זמנית על אנשים שרק רוצים לשרוד את היום ולהגיע הביתה כדי לשמוע את נערות ריינס.

תאריך יציאה: אין תאריך סופי

"יונה ונער" / תיאטרון גשר

בסתיו הקרוב תופקד יונת הדואר של מאיר שלו בידיו האמונות של יבגני אריה, המנהל האמנותי המיתולוגי של תיאטרון גשר. התיאטרון שהפליא לטפל כבר בקניוק, גרוסמן ובשביס זינגר, בחר הפעם להוסיף אפיל רוסי לרומן של שלו.

ללא ספק מדובר בהפקה מסקרנת – מצד אחד, התיאטרון שהראה לקהל הלבנטיני שאיכות זו לא מילה גסה, ומן הצד השני, הסופר שיצירותיו הפכו לחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית כפי שאנו תופסים אותה. ואכן, רב המכר של אחד מהסופרים האהובים כאן – שלראשונה זוכה לעיבוד תיאטרוני - יכול להחזיר את "גשר" למרכז הבמה, אחרי שנים של נוכחות מצומצמת בתודעה הציבורית. כל מה שחסר לתיאטרון היפואי הוא לשלוף עוד הפקה קסומה מהשרוול, כזאת שתשלח את היונים של שלו אל האופק, ותשיב אותן חזרה – הפעם עם צופים.

תאריך עלייה: 22 באוקטובר

"האח הגדול 4"

אפשר לומר מה שרק רוצים על תרבות הריאליטי, אבל היא לא עומדת להיעלם מכאן בזמן הקרוב, ואם כבר ריאליטי – לפחות שיהיה זה הקלאסיקה העשויה היטב.

"האח הגדול" בעונתה הרביעית המתקרבת תצטרך להתעלות על סכסוכי הפרידמנים-בובלילים, על תעלולי תאומות זהות, ואפילו על ליהוקי אלירזים וג'קים. ועדיין – סביר להניח שגם אם היא פשוט תשמור על רמת היצירתיות במשימות, העריכה וההנחיה המדויקת של ארז טל ואסי עזר, אנחנו נהיה שם בשביל להיות חלק ממדורת השבט הכי לוהטת על המסך.

תאריך עלייה: טרם נקבע תאריך סופי

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"סרוגים 3"

"סרוגים" היא הילד הבכור שהלך לישון כשהוא כל עולמם של הוריו והתעורר מוקף בילדים קטנים וצווחנים, שרבים על תשומת הלב שלהם. הסדרה של לייזי שפירא וחוה דיבון היתה חלוצה בתחום הסדרות העוסקות בחייהם של דתיים ואחרי שתי עונות מצאה את עצמה בתוך ים של כיפות שחורות וחצאיות ארוכות.

לכן, העונה השלישית (שתעלה באוקטובר ב-yes), שמגיעה אחרי שתיים מצוינות, היא רגע המבחן האמיתי של "סרוגים", שתנסה להראות לכולם - מ"אורים ותומים" ועד "סימני שאלה" - מי היא פוסקת הדור האמיתית.

תאריך עלייה: 23 באוקטובר

"סרוגים": הצצה לצילומי עונה 3

ירון ברובינסקי מצטרף ל"סרוגים"

"הרפתקאות טינטין"

כפי שבישרנו כבר בסיכום הקיץ הקופתי, סתיו 2011 הולך לעמוד בין השאר בסימן הקאמבק של סטיבן שפילברג. לאחר שביים רק סרט אחד בשש השנים האחרונות והקדיש את מירב מרצו להפקה, יציג הקולנוען הוותיק במשך השנה לא פחות משתי יצירות שבהן אחז בשרביט הבימוי – בשלהי דצמבר נזכה לראות את "סוס מלחמה", העיבוד שלו למחזה המהולל שמאיים לדהור לטקס האוסקר, אבל עוד קודם לכן נוכל להתענג על "הרפתקאות טינטין".

גם כאן מדובר בעיבוד, במקרה זה לסדרת קומיקס פולחנית. בישראל, כמו "אסטריקס" ובעצם כל קומיקס אחר, "טינטין" מעולם לא זכה להצלחה מיוחדת, אבל סביר להניח כי די יהיה בשמו של ספילברג כדי לעורר סקרנות סביב הסרט, מה עוד שהוא שיתף כאן פעולה עם פיטר ג'קסון וגם עשה לראשונה שימוש בטכניקות חדשניות בסדר הגודל של תלת-ממד ולכידת תנועה.

תאריך עלייה: 3 בנובמבר

"העור בו אני חי"

"העור בו אני חי", סרטו החדש של פדרו אלמודובר יוביל להתנגשות בין שתיים מהנטיות המובהקות של הקהל הישראלי: מצד אחד, אלמודובר הוא אחד מן הבמאים האירופים האהובים כאן, ובכלל מן הקולנוענים החביבים על הציבור המקומי. מנגד, היצירה האחרונה שלו גולשת למחוזות האימה, והצופים בארץ, בעיקר גבהי-המצח שבהם, אף פעם לא אהבו להתפרע יתר על המידה.

אז האם האלמודוברמניה תנצח כרגיל? בתקווה שכן, יזכו הצופים לראות יצירה חדה כאיזמל שמצליחה להיכנס מתחת לעור, ומשכילה להיות שלמה אף שהיא יורה לכל הכיוונים. מעבר לכך, יחד עם "הילד על האופניים" של האחים דארדן (שאמור להתגלגל כאן לאולמות ב-6 באוקטובר), "העור בו אני חי" גם מבשר על רצף נדיר של פנינים שיגיעו לבתי הקולנוע בישראל לאחר שהשתתפו בפסטיבל קאן במאי האחרון - ובהם "Le Havre" של אקי קאוריסמקי ו"The Artiste" הכה מדובר.

תאריך עלייה: 13 באוקטובר

"סאנסט פארק" - פול אוסטר

מוכרחים להודות שלפול אוסטר שומרים יותר את חסדי הנעורים של "המצאת הבדידות", "מוזיקת המקרה" ו"מר ורטיגו" מאשר את רצף הספרים האחרונים, שיש בהם מתח נמוך יותר, ומה שהיה פעם שאר רוח ולאחרונה הוא בקושי בריזה. בכל זאת – כמו אהוב ישן שעדיין מעורר דפיקות לב במפגש אקראי ברחוב, פול אוסטר הוא סופר שממתינים לספר הבא שלו. אולי הפעם הזו, שוב תעלה התחושה של הנשיקה הראשונה שאי אפשר לשכוח את מגעה.

בתחילת נובמבר, יראה אור ספרו החדש של פול אוסטר, "סאנסט פארק" (בהוצאת עם עובד) – שוב גיבור צעיר, רגיש ומסוכסך עם עצמו ומשפחתו, שוב ברוקלין, ושוב חיים שמפלרטטים עם המיושב ועם הכאוס במקביל. כשאוסטר הוא בינוני הוא טוב מאוד, וכשאוסטר טוב מאוד, הוא נפלא. בשביל הסיכוי הזה – שווה להמתין לו.

תאריך יציאה: במהלך אוקטובר

הביאנלה לאמנות בהרצליה

למרות ניסיונות רבים, והקצאת משאבים גדולה, ברור עדיין שרובם הגורף של אירועי התרבות הבולטים מתרחש בתל אביב. עם זאת, בסתיו הקרוב יתקיים אירוע אמנות "תל אביבי" מובהק מחוץ לחומות העיר הלבנה - בהרצליה. הביאנלה השלישית לאמנות בעיר תקבל השנה חיזוק מעמותת Art TLV, שהיתה אחראית בשנים קודמות לביאנלה בתל אביב אך צמצום התמיכה מצד אנשיו של רון חולדאי הוביל אותה לצאת לגלות.

למרות שיערך תקופה קצרה אחרי "אוהבים אמנות. עושים אמנות" ובמקביל לאירועי העיר הלבנה בתל אביב, אם האירוע בהרצליה יוכתר כהצלחה הוא צפוי להעצים את הזרקור המופנה בלאו הכי לעבר חולדאי מצד האמנים המצרים על צמצום ההשקעה באמנות, וטוענים כי העירייה מנצלת את עבודתם כדי להאדיר את שמה של העיר, מבלי שתינתן להם תמורה.

השתתפו בהכנת הכתבה: שני גורקביץ', לילך וולך, חן רוזנק, אבנר שביט, עינב שיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully