וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופרה ווינפרי: המבחן המכריע של מלכת הטלוויזיה של אמריקה

חגית גינזבורג

8.1.2012 / 16:19

אחרי שנה של רייטינג כושל ונתונים בעייתיים, אופרה ווינפרי מנסה להחיות את רשת הטלוויזיה שלה בתוכנית ראיונות חדשה. האם זה יצליח? חגית גינזבורג מנתחת

עוד בעיצומן של חגיגות הפרידה מתוכנית האירוח של אופרה ווינפרי, שהגיעה לסיומה אחרי 25 שנים במאי 2011, היה ברור לחלוטין שפסטיבל הדמעות ההוא היה מיותר לגמרי. הקהל שלה, וגם צופי הטלוויזיה שרק במקרה נתקלו בה בזפזופים שלהם לאורך השנים, כבר מכירים את הנפשות הפועלות ולכולם היה מובן מאליו שווינפרי לא באמת הולכת לשום מקום. בינתיים, ווינפרי הקפידה לשלוח מיילים בתפוצה של מיליונים ולדווח על פועלה: הנה היא בביקור באפריקה ומחר תנחת בסין או תחזור הביתה ללהקת הכלבים האהובה שלה. הקהל שלה ספג בשקיקה את המעט שנתנה לו וחיכה לשובה, ועוד איך חיכה. כי טלוויזיה בלי אופרה היא כמו "האח הגדול" בלי מופרעים – משהו שקשה לדמיין.

בשבוע שעבר, שנה אחרי שהקימה את רשת הטלוויזיה OWN, ווינפרי הפשילה שרוולים וחזרה לעמדה הקדמית: סטיבן טיילר ישב על ספה כפרית בבית המפואר שלו בניו המפשיר, והודה שהיה חרא של בעל ואבא. "כשאני נזכר איך נטשתי כאן את אשתי הראשונה ואת הבת שלנו, מיה, זה שובר את לבי", הוא סיפר. "האדם שהפכתי להיות היום כבר יודע טוב יותר, אבל אז הסמים הפריעו בדרך". לתוכנית החדשה של אופרה קוראים "Operha's Next Chapter", "הפרק הבא של אופרה", אבל אין שום דבר מפתיע בפרק הזה: ווינפרי התיישבה מול אדם מפורסם וסחטה ממנו את המעיים. גם ברברה וולטרס, דיאן סוייר, לארי קינג ומאט לאואר יודעים לעשות את זה, אבל אם יש לקח אחד שאופרה למדה באחת השנים הקשות בקריירה שלה, הוא שיש דברים שהיא צריכה לעשות בעצמה.

בחודשים הארוכים מאז ירידתה של תוכנית האירוח שלה, אופרה גילתה להפתעתה שאפילו כשאת אופרה ווינפרי, רק מעריצים מעטים נותרים נאמנים. היתר נוטים להמשיך הלאה, אל כל המחוזות החדשים והמרגשים שהשלט יכול לקחת אותם. הערוץ שלה, OWN, סובל מאז עלייתו לאוויר בשנה שעברה מירידה תלולה באחוזי הרייטינג, עם ממוצע של 135 אלף צופים ביום – פירורים במונחים אמריקאיים, גם בטלוויזיה בכבלים. התוכנית הראשונה שלה, "Oprah's Life Class", שעלתה באוקטובר ובה היא מציעה לחלוק עם הקהל את שיעורי החיים שלמדה ב-25 שנותיה בתוכנית, זוכה לרייטינג של 300 אלף צופים מדי שבוע – נתונים שדמות בסדר הגודל של ווינפרי לא יוצאת מהבית עבורם.

תוכניות אחרות ב-OWN, אותן מובילים כל המומחים האהובים על אופרה כמו המומחית הכלכלית סוז אורמן וד"ר אוז וספיישלים ביוגרפיים בשם "Master Class" בהם טייקוני מסך כמו ברברה וולטרס מגלים את סוד הצלחתם, לא מצליחות גם הן לספק את הסחורה. באמריקה כבר התחילו ללחשש שהתרנגולת מטילת ביצי הזהב של הטלוויזיה בדרך להפוך לעוף בתנור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואז אמרתי לו "תגיד לי, האף הזה אמיתי?"; ווינפרי עם סטיבן טיילר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלייתה של תוכנית הדגל החדשה, במסגרתה ווינפרי מטיילת ברחבי העולם ויושבת לשיחות עומק עם מפורסמים או אנשים מעניינים אחרים, כמו משפחה יהודית חרדית ענקית שמעולם לא צפתה בטלוויזיה ולא שמעה על אופרה מימיה, היא מעין הבטחה לאופרה אחרת, אינטימית וחשופה יותר. "Oprah's Next Chapter" היא למעשה התקווה החדשה ואולי גם האחרונה של ווינפרי לרשת שלה, ש-250 מיליון דולר הושקעו בפיתוחה. התוכנית הראשונה עם סטיבן טיילר אכן הצליחה להזניק במעט את הרייטינג של הרשת: 1.1 מיליון צופים נדבקו למסך כדי לצפות בה – נתונים מצוינים להשקת תוכנית בכבלים, אך לא נתונים שמתקרבים לרייטינג של תוכניתה הקודמת, שבשנתה האחרונה נהנתה ממוצע של 13 מיליון צופים (וגם אז כבר התריעו המבקרים על צניחה משמעותית באחוזי הצפייה. ועם זאת, ווינפרי סוף סוף הרשתה לעצמה לחייך.

הביקורות עליה, מאידך, היו חלוקות: בניו יורק פוסט תהו האם הקהל האמריקאי לא נמצא במצב של מנת יתר ממלכת הדיי טיים שלו, באינטרנטיימנט וויקלי ציין המבקר שתוכנית הפתיחה בת השעתיים היתה ארוכה מדי ובשיקגו טריביון ציינו שהפורמט הלא מאוד חדשני אינו מספיק בועט ושווינפרי הייתה צריכה להעז יותר, אם רצתה למשוך אליה יותר קהל.

אופרה ווינפרי. Frederick M. Brown, GettyImages
אני משאירה את הכישלונות לטלוויזיה הישראלית. ווינפרי/GettyImages, Frederick M. Brown

למרות החששות מכישלונה של רשת טלוויזיה שלמה על שמה, עושה רושם שאין מה לדאוג לווינפרי. האישה שהטיפה לאמריקה במשך 25 שנה אודות חשיבה חיובית ואמונה עצמית, מיישמת את התורות האלה לא פחות על עצמה. במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר אמרה לכלי התקשורת "כן, נעשו טעויות. מי לא עשה טעויות בחייו? היופי האמיתי הוא שאני יכולה לומר, 'למדתי מזה'. אני לא דואגת מכישלון, אני דואגת שלא אוכל להגיד 'עשיתי את המיטב שיכולתי'". כל זה נשמע מצוין, כמובן, אבל ספק איך תגיב אשת הטלוויזיה החזקה באמריקה אם לראשונה מזה עשרות שנים היא תחווה כישלון טוטאלי. מצד שני, מעטים מאוד יעזו להמר נגדה ובכל מקרה, הפרק הבא של אופרה יהיה, כמו תמיד, משהו לחכות לו.

אופרה ווינפרי פורשת מתוכנית האירוח שלה: מה קרה שם?
גלריה: אופרה ווינפרי פורשת
אופרה ווינפרי: האם היא עדיין מלכת הטלוויזיה? דברו איתנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully