וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי גוטליב בוחר את הסאטיריקנים האהובים עליו

27.2.2012 / 8:17

לרגל השקת פרס הסאטירה הישראלי הראשון, אורי גוטליב בוחר את קטעי הסאטירה המקומיים שלא יוצאים לו מהראש - משי ודרור ועד לגורי אלפי. מיוחד

לא ברור איך לא חשבו על זה קודם: מ"ניקוי ראש" ועד ל"מצב האומה", מדינת ישראל סיפקה לקומיקאים שלה לאורך השנים מספיק חומרים ליצירת סאטירה נוקבת על החיים שלנו כאן. נגיעה בעצב החשוף הזה עלולה להתיש וזה אך טבעי שאלה שעושים זאת בצורה השנונה והמבדרת ביותר גם יטפחו לעצמם על השכם מדי פעם. כעת הכפפה הורמה ופרס הפרוסטיטוציה, פרס הסאטירה הישראלי הראשון, יוצא לדרך.

הפרס בסכום של 10,000 שקלים יוענק מדי שנה החל מדצמבר 2012. מדובר ביוזמה של תיאטרון יפו בראשות המנכ"ל הנכנס יעקב אגמון, המנהל האמנותי יגאל עזרתי והבמאי יובל רוזמן. ועדת השופטים כוללת את מיכאל גורביץ, יואב צפיר, יצחק שאולי, יעקב אגמון ונורמן עיסא.

הפרס יושק מחר (חמישי) בשעה 20:00 בתיאטרון הערבי עברי ביפו. בטקס יבחרו אפרים סידון, אורי גוטליב, עינת וייצמן ואלכס ליבק את רגעי הסאטירה האהובים עליהם בכל הזמנים. רגע לפני ביקשנו מגוטליב להציג לנו את הסאטיריקנים המקומיים שלא יוצאים לו מהראש.

שי ודרור

"שי ודרור בהחלט תופסים מקום נכבד באהבה שלי לסאטירה וליצירה סאטירית בכל הגלגולים שלהם ברדיו ובטלוויזיה. הם מראים שהם לא מפחדים להגיד את מה שהם חושבים עלינו ועל מי שמנהיג אותנו או על כל טרנד מטופש שצץ ועולה; הם עושים את זה בצורה כזאת קולחת ומהנה שזה תענוג".

"מקום לדאגה"

"ישנה סדרת טלוויזיה כמעט נידחת שעדיין אפשר לראות אותה תודות למשבר של ערוץ 10, שמשדר בעיקר שידורים חוזרים כרגע וגם בעזרת יוטיוב ושמה 'מקום לדאגה'. היוצרים שלה והשחקנים שלה עושים נפלאות בהמון פרות שמנות וקדושות. הם מראים דברים שהשם ישמור אבל קיימים אצל הרבה אנשים בראש: איפה עוד אפשר לראות זוג שמציע לבתם בהגיעה לגיל 18 להצטרף אליהם לסקס כי היא בכלל מאומצת. תענוג".

"מקום לדאגה" בוואלה! VOD

"הרצועה"

"'הרצועה' בהשתתפותי (גילוי נאות) היתה סאטירה חדה ומצוינת שכתב עוזי וייל הגאון וביים ערן פיין המקבילה הגאונית שלו. נאמרו שם דברים קשים, דביליים ומצחיקים שנהפכו לקאלט. אני נדהמתי כמה אנשים אהבו את הדמות של יובל סמו, שגילם שחקן תאטרון מזדקן בשם גדעון להב שמרבית זמנו בילה בהערצת גופם של קטינים. גאוני".

"עבודה ערבית"

"'עבודה ערבית', שמקבלת עכשיו את המקום הראוי לה, נכתבה, נכתבת ועוד תיכתב בידי סייד קשוע ושי כפון כצוות מנצח. היא עוסקת בנושאי 'ערבים ויהודים' שנראים שחוקים, אבל עושה את זה מנקודת מבט חדשה ומצחיקה. המוני אנשים מבינים בעזרתה את האבסורד שבהתנהגות המטופשת של רובנו בנושא הכואב הזה. נאמרים שם דברים סאטיריים ועמוקים תוך כדי קומדיה שמשוחקת מעולה עם שחקנים יהודים וערבים שיודעים בדיוק על מה הם מדברים, ואנחנו צופים ובינתיים צוחקים".

גורי אלפי

"גורי אלפי הוא אמן סטאנד אפ. ראיתי אותו לא פעם עומד על הבמה אצל רועי לוי, שגם לו יש מה להגיד בצורה מרתקת, וגורי מצליח לספר סיפורים כל כך חכמים ומצחיקים ופוקחי עיניים. ככה שהקהל כל הזמן אומר 'וואלה זה נכון', אבל לא מצליח להגיד את זה בעצמו. גורי כל כך מהיר וחכם שאני מעריץ אותו וחושב שבזכותו אני רוצה לעמוד על הבמה ולהגיד את מה שהרבה זמן אני רוצה להגיד. זה בדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully