וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנים למות דיאנה: איזה עוד נסיכות תרבותיות היו לנו?

29.8.2012 / 17:33

מגרייס קלי, דרך קרלה ברוני ובלייר מ"אחת שיודעת" ועד לקייט מידלטון כמובן - התרבות זימנה לנו לא מעט נסיכות, רשמיות או לא, שידעו למי להשתדך ואיך להתלבש

קרלה ברוני

אמנם המלוכה בצרפת נותרה בעיקר כזיכרון עמום של גיליוטינה ועוגות, אך קרלה ברוני הצליחה להחיות את האפיל האצילי בימיה בארמון האליזה. הזמרת-דוגמנית האיטלקייה, שנטשה את ימי הדייטים העליזים עם מיק ג'אגר ואריק קלפטון לטובת הפוליטיקאי הכריזמטי והגרוש הטרי דאז, ניקולא סרקוזי, השכילה לרקוד על שתי החתונות – להתנהג כגברת הראשונה והמכובדת וגם להצטלם בחדריו המפוארים של ההיכל המלכותי לקידום הקריירה המוזיקלית שלה; להתייצב בשורה אחת לצד מישל אובמה וגם להיצמד לאוון ווילסון בסרט הפריזאי של וודי אלן; לגרום לכל העולם לדבר על חליפת השאנל שלך בביקור עם בעלך במזרח התיכון וגם לדגמן הריון נשיאותי מתוקשר היטב. כעת, משתפסה את מקומה של ברוני אשת דיפלומט אפורה בהרבה, הצרפתים יכולים רק להתגעגע לדם הכחול שזרם בפניה היפות. ברוני מצידה יכולה להתענג על פסל הארד הממלכתי שעוצב בדמותה ולתכנן את המהלך הבא שלה בשואוביז.

ויקטוריה באקהם

אחת הסיבות לכך שויקטוריה בקהאם, בשבתה כפוש ספייס, זכתה לקיתונות של לעג, נעוצה דווקא ביומרה שלה לשאת את הכינוי שקיבלה בגאווה. הרי מה אלגנטי פחות מבחורה צפודה שמשרבבת שפתיים בשמלות מעצבים קטנות מכפי מידותיה, סטרייקינג א פוז בעיקר כשלא צריך ועושה את כל זה לצד הרעשן הצבעוני וחסר הטעם בדמות ארבע חברותיה ללהקה. אבל רגע לפני שבנות ההרכב נפוצו לכל עבר (ובן מחוץ לנישואים מאדי מרפי זה חתיכת מרחק), פוש הצליחה לשכנע את דייויד בקהאם, מלך הכדורגל הבריטי ואציל בתחומו, שישים על אצבעה הגרומה טבעת. צעד שהציל אותה מגורל מביך כשל חברותיה לתבלינים והפך אותה למה שהיתה אמורה להיות מלכתחילה: בריטית מורמת אף עם שיק, אטיטיוד והזמנה לחתונה של וויליאם וקייט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

קייט מידלטון

בעוד שאר הבחורות ברשימה הזאת נהנות מתארי אצולה מפוקפקים יותר ופחות שניתנו להן על ידי עיתונאים ומבקרי תרבות בעיקר, ליידי קייט מידלטון היא הדבר האמיתי. הצעירה הבריטית הצליחה איפה שנכשלו כולן לפניה (חוץ מאמא של בעלה אבל כולנו יודעים איך זה נגמר): להתחתן עם נסיך. נכון הוא מקריח, ואח שלו ערומכו, וסבתא שלו כלבה מהגיהנום, ואבא שלו מכוער, ועכשיו כולם בוחנים כל גרם שהיא מעלה באזור הבטן, ואסור לה להשתכר ולעשות חיים. הכל נכון, אבל היא מרחק שתי מיתות מלכותיות מתקיעת יתד בארמון באקינגהאם, ביצ'ס.

בלייר מ"אחת שיודעת"

בעונה הרביעית של "אחת שיודעת", בלייר וולדרוף, הנסיכה הכמעט רשמית של האפר איסט סייד, פוגשת במהלך חופשה בפריז את לואי גרימלדי - יורש העצר של מונקו. מדובר אמנם במונרכיה קיקיונית, אבל לכו תתווכחו עם תארים. שליפת הטבעת לא מאחרת לבוא, ואיתה גם התערערות הנאמנות של בלייר. משפחת גרימלדי מחתימה את בלייר (שגם הספיקה להיכנס להיריון) על חוזה דרקוני שאפילו בג"צ לא יצליח להתיר (בהמשך מתגלה שכמו במציאות, ההון חזק ממערכת המשפט, וצ'אק באס מתערב). בפרק ה-100 של הסדרה, רגע לפני החתונה, גוסיפ גירל מדליפה סרטון שבו בלייר מתוודה על אהבתה לצ'אק. לואי סולח לכאורה, אבל בעת הריקוד הראשון של השניים כזוג נשוי, הוא לוחש לה, במבטא מטופש ובמבט של נבל, שמבחינתו הכל הצגה ושצפויים לה חיים אומללים. איזה באסה. כבר עדיף לה היה להתחתן עם יוסף מלך השטיחים.

פריסיליה פרסלי

פריסיליה פרסלי לא סתם היתה נסיכה, סיפורה ממש מתחיל מנקודת פתיחה של נסיכות אגדתיות – פרסלי התייתמה מאביה בגיל צעיר מכדי לזכור, ואמה שנישאה מחדש העמידה פנים משך שנים כי האב המאמץ הוא אביה הביולוגי. פרסלי הצעירה והנבגדת, (כשגילתה את דבר השקר בו חיה), התרחקה ממשפחתה ובגיל 14 פגשה באלביס פרסלי שכבר היה זמר מפורסם. פרסלי היה מבוגר ממנה בעשר שנים, אבל היא היתה ילדה יפהפיה כפי שהתמונות מעידות, ואף אחד לא עשה עניין גדול מדי מפדופיליה בתחילת שנות השישים, והקשר ביניהם נמשך עד לחתונתם ב-1967. פריסילה ואלביס המלך היו נשואים בסך הכל שש שנים, אבל היא היתה אחראית לצאצאית המטורללת כשלעצמה ליסה מארי פרסלי, והצליחה להינשא על אדי המלכותיות שלה עד שקריירת המשחק המדשדשת שלה התחילה.

גרייס קלי

גרייס קלי הפכה את סיפור חייה לאגדה עוד טרם נישאה בכלל לנסיך מונקו. בתו של מיליארדר ושיאן אולימפי אמריקאי גדלה להיות דוגמנית יפיפה שהפכה במהרה לנסיכת קולנוע הוליוודית בשנות ה-50. הופעותיה בקלאסיקות קולנועיות לצד קלארק גייבל, קרי גרנט וג'יימס סטיוארט, זיכו אותה באהבת הקהל כמו גם בפרסי האוסקר וגלובוס הזהב. אבל מחוץ למסך היא הגשימה פנטזיה בומבסטית בהרבה כשמצאה נסיך על סוס לבן לחצות עבורו את האוקיינוס השקט. בגיל 26 היא זנחה את קריירת המשחק בעקבות חתונתה עם הנסיך רנייה השלישי והמעבר למונקו. קלי מילאה את תפקידה המלכותי כאשר ילדה לנסיך המבוגר ממנה שלושה ילדים ובכך דאגה ליורש עצר והמשך השושלת. מותה הטראגי בתאונת דרכים, לאחר שלקתה בשבץ בזמן שנהגה במכוניתה, הוסיף אפיל מיתי לסיפור חייה והפך אותם לחומר ממנו עשויות היצירות הגדולות של הוליווד.

ג'קי קנדי

בין השנים 1961-1963 ג'קלין לבית בובייה, הנשואה לג'ון פיצג'רלד קנדי היתה נסיכה. ולא שינה בכלל שארצות הברית מעולם לא היתה מונרכיה. ההערצה העיוורת של הממלכה לבית קנדי ולמשפחה המלכותית שלה היתה כזו שהיתה לה אח ורע רק בבריטניה, והיא השליכה על כל המשתמע ממנה, כמו גם על הקץ הטרגי והמלכותי לכשעצמו של ג'. פ. קנדי. כל הנשים רצו להיראות ולהתלבש כמו ג'קי קנדי, והיא נהגה בהן בחביבות ובדיסטנס המתבקש ממעמדה, מכתיבה אופנות, הלכות נימוס ומפזרת אבקת אציליות בכל הופעה בציבור. גם כשתקופת מלכותה הסתיימה באופן רשמי, היא מצאה עצמה תוך זמן לא מאוד ארוך בזרועותיו של אריסטוטלס אונאסיס המיליארדר, ואף פעם לא איבדה ממעמדה המיתי.

עוד נסיכות בתרבות? ספרו לנו בפייסבוק עליהן

השתתפו בכתבה: לילך וולך, הדר טורוביץ' וחן רוזנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully