וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך ומשגע: ראיון עם סטיבן מרצ'נט כוכב ויוצר "המשרד" הבריטית

לקראת הסדרה החדשה שלו - "הלו ליידיז", סטיבן מרצ'נט מספר על העבודה המשותפת עם ריקי ג'רווייס, על חוסר ההצלחה הכרוני עם נשים ועל החיים בגובה של יותר משני מטרים

המצב במשק לא מזהיר, בוודאי כאשר אתה מחפש גם להתאהב מחדש אחרי שסגרו לך את המשרד. 12 שנים אחרי שהביא אל אוויר העולם, יחד עם ריקי ג'רווייס, את הפורמט של "המשרד" הבריטי, שעובד בהצלחה גם לארה"ב בסדרה שרצה במשך תשע עונות עד חודש מאי האחרון, הקומיקאי הבריטי סטיבן מרצ'נט חוזר עם סדרה חדשה. זהו למעשה הפרויקט הטלוויזיוני הראשון שלו בלי ג'רווייס, לאחר שהשניים כתבו ויצרו יחד את "ניצבים", "Life’s Too Short" ו"המופע של ריקי ג'רווייס", שהתבסס על אלמנטים מעברם הרדיופוני המשותף בשילוב אנימציה, כאשר בכל אותם פרויקטים השניים גם הופיעו יחדיו אל מול המצלמה.

בסדרה הקומית החדשה "הלו ליידיז", אותה יצר יחד עם שניים מתסריטאי "המשרד" האמריקאי, הוא מגלם את סטיוארט, מעצב אתרי אינטרנט בריטי שעבר להתגורר בלוס אנג'לס התוססת לטובת חיפושים אחר אהבת חייו, כאשר תוך כדי כך הוא מנסה בשלומיאליות לצאת הכי "ליידיז-מן" ולהיאבק בבדידות של סוף שנות ה-30 לחייו באל. איי. המנוכרת.

"במחשבה לאחור אולי היינו יכולים לכתוב את סטיוארט כנסיך, אולי אפילו האבא האובד של התינוק המלכותי הטרי", הוא אומר באירוע לקידום הסדרה שהתקיים לאחרונה בלוס אנג'לס, "מדובר סך הכל בלוזר מאנגליה שהוא לא פחות לוזר בארה"ב, כיוון שהאופי הבריטי עוד יותר חריג בנוף ההוליוודי הנוצץ והתחכום והאלגנטיות רחוקים ממנו שנות אור.

"הוא נכתב בהתאם לקלישאות הרווחות באנגליה אודות לוס אנג'לס, שמדובר בעיר שוקקת חיים המוכרת רק מסדרות טלוויזיה, עם אנשים סקסיים ונשים עם שמלות נשף שפוקדים אירועים הנערכים במקומות מהן נשקפת העיר כולה. סוג הפנטזיה שלו היא בסופו של דבר בית שאפשר ממנו לראות רק את ה-H מהשלט המפורסם על גבעות הוליווד, וגם זה במידה ועומדים על גג הבית בזווית מסוימת. הוא שואף לחיות את הפנטזיה הזאת וזה לא כל כך מצליח לו".

-מדובר בערבוב של שתי התרבויות?

"חלק נכבד מהגיבורים הקומיים שלי הם אמריקאים, כמו וודי אלן או ביל מאריי ואפילו בוב הופ, שתמיד היו מעין אנדרדוגים שנעזרו בשנינות הטבעית שלהם כדי לפרוץ קדימה. במרבית הסדרות הקומיות כמו "חברים" יש צוות שחקנים יפהפה שמשדרים "אנחנו ווינרים", אבל מולן יש סדרה כמו 'המפץ הגדול' שם אף אחד מהגיבורים הוא לא חתיך שרמנטי. בסופו של דבר יש הכל מהכל כיום, למרות שהנטייה הטבעית עבור קומדיה בריטית היא לסיים בטון פחות שמח אל מול האופטימיות המתבקשת של קומדיה אמריקאית".

-אתה "ליידיז מן"?

"אני צ'ארמר מוחלט. אנשים שואלים איך הולך לי מאז שהתפרסמתי והאמת היא שאני פשוט מקבל דחייה מנשים במעמד טוב יותר, זה ההבדל. הביטחון שלי השתפר, אני לא אותו מתבגר נבוך, אבל יותר מזה - עולם הדייטינג משתנה כל הזמן. כשאנחנו יושבים לכתוב את הסדרה זה מאוד ניכר שהסביבה היא זאת שאינה נשארת אותו דבר, לא רק אנחנו. אני אותו בחור שבגיל 25 הצטער שהוא לא אמר את הדבר הנכון לבחורה בבר, זה לא כאילו שהריצ'רץ' בג'ינס נפתח בדרך פלאים. ואגב, לא התכוונתי לרמוז שיש לי זיקפה מתמדת".

סטיבן מרצ'נט. GettyImages
הומור שנובע מחרדה חברתית. סטיבן מרצ'נט/GettyImages

-יש מחשבות על הופעות אורח של סלבריטאי אל. איי. הזוהרת?

"אפילו שזה מתבקש, אני לא בעד כי זו לא סדרה על התעשייה ההוליוודית. ראינו מזה מספיק, למרות שסטיוארט שלי היה מת לצאת עם שרליז ת'רון. אני מעדיף לשמור על החזות הקיימת, בידיעה שהוא אכן חי באל. איי. וג'ורג' קלוני מסתובב חופשי ממש לא רחוק ממנו".

מרצ'נט בן ה-38 נולד בבריסטול שבאנגליה ויותר מכל מאפיין אחר אצלו, ניכר לעין המראה הגמלוני של בריטי מגושם המתנשא לגובה של 2.01 מ'. לאחר שגדל כנער ביישן ושקדן, בלימודיו באוניברסיטת וורוויק החל להשתלב גם בתחנת הרדיו כמבקר סרטי קולנוע וצבר ביטחון גם לעלות על במה במופעי סטנד אפ. לאחר שהכיר את ריקי ג'רווייס ב-1997 והתיידד עמו, השניים הגישו תכנית רדיו פופולרית, כאשר במקביל מרצ'נט נרשם לקורס הפקה ב-BBC וכחלק משיעורי הבית בלימודים יצר סרטון בשם "Seedy Boss" עם ג'רווייס, שהיה ההשראה הראשונית לדמותו של דיוויד ברנט ב"המשרד", שעלתה לאוויר ב-2001.

הם המשיכו לעבוד יחד ובעקבות ההצלחה של הסדרה בארה"ב, עליה זכו בפרס האמי בשנת 2006, הוא החל להשתלב בפרויקטים קולנועיים של ג'רווייס והחל גם לשחק. "התחלנו את העבודה המשותפת שלנו בתחנת רדיו לפני הרבה שנים", הוא מספר, "ריקי חיפש עוזר אישי וקורות החיים שלי פשוט היו מונחים בראש הערימה ובגלל שהוא עצלן זאת הסיבה שקיבלתי את הג'וב. אנחנו עובדים טוב יחד משום שאנחנו בראש מאוד דומה בכל הקשור לדברים שמוצאים חן בעיני שנינו והבדיחות שמצחיקות אותנו. שנינו מעריכים הומור הנובע מחרדה חברתית או פחד משגרה, ענייני דיומא שמדאיגים את אנשי המעמד הבינוני באנגליה. לקחתי פסק זמן מהזוגיות קודם כל כי הרעיון לסדרה הגיע ממופע הסטנד אפ שלי, תחת אותו השם. המופע כלל אנקדוטות וחוויות אישיות שלי מדייטים, כי לשם השוואה ריקי נמצא עם בת זוגו ג'יין הרבה שנים. הסדרה היא עולם הרווקות שלי ולמען האמת בנושא הזה לא היה מכנה משותף".

-בשונה משותפי הכתיבה שלך הפעם, שהם קולגות מהגרסה האמריקאית של "המשרד"?

"הרעיון לחבור אליהם היה דווקא מצד HBO ואני ישר הסכמתי כי הלך הרוח היה ידוע. למרות שמבחינת הצוות של 'המשרד' הייתי כמו בעלי הדירה שמגיח פעם בחצי שנה, מצביע על שגיאות וממשיך לדרכי (צוחק). מכורח העבודה על "המשרד" הכרתי טוב את לי סטופינצקי ואפילו גרתי אצלו בבית תקופה מסוימת. אחד המאפיינים של הדמות שלי בסדרה זה שהוא קמצן, לא מאוד שונה ממני. לא התנגדתי לגור במקום מבלי לשלם שכר דירה, אבל כן קניתי לו בשלב מסוים מגהץ וקרש גיהוץ מתנה".

ריקי ג'רווייס, סטיבן מרצ'נט. GettyImages
עם השותף לדרך. סטיבן מרצ'נט וריקי ג'רוויס/GettyImages

-כמה נאמנה הסדרה למופע הסטנד אפ בסופו של דבר?

"ניסינו לשלב הרבה מההומור הפיזי שהבאתי איתי לבמה, כאשר ההשראה שלי תמיד היה ג'ון קליז מ'מונטי פייתון' ו'המלון של פולטי'. מעבר להומור השנון הוא גם גבוה כמוני, וזה תמיד מסייע כי איך שלא תסתכל על זה הייתי בשלב מסוים בחיי בגובה של יותר מרוב האנשים בעולם ומתווספת לזה תחושה של יהירות. אם הייתי רוצה להיות נמוך יותר ליום אני יכול, אבל במצב ההפוך אנשים צריכים להיעזר בנעליים עם עקב גבוה או שרפרף. בתור נער הגובה שלי הטריד אותי, אבל כיום אני הכי נהנה ללכת למשחק של הלייקרס ולהרגיש חופשי סביב בני מיני".

הסדרה "הלו ליידיז" תשודר בימי רביעי ב- 22:00 החל מה-2/10 בערוץ yes Oh HD וב– yes VOD

מתגעגעים לסטיבן מרצ'נט מ"המשרד"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully