וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בשמם: במאי קולנוע איראניים קוראים לממשלתם להגיע להסדר בנושא תוכנית הגרעין

1.10.2014 / 16:42

"אין הסדר גרוע יותר מהיעדר הסדר" - זהו הסלוגן שמנחה את הבמאים האיראניים, בהם אשגר פרחאדי ("פרידה") ועבאס קיארוסטמי. "משבר שישפיע על כולנו יכול להיפתר", הם אומרים

הבמאי אשגר פרהדי. matt carr, GettyImages
ההפך מפרידה. אשגר פרחאדי/GettyImages, matt carr

המעצמות הגדולות ממתינות שאיראן תקבל את תנאי ההסדר הקבע בנוגע לגרעין לפני שעת השין ב-24 בנובמבר, ובינתיים יצאו ששה מהבמאים הגדולים של איראן בקריאה לממשלתם להגיע להסדר כלשהו, תחת הסלוגן "אין הסדר גרוע יותר מהיעדר הסדר". בין הבמאים נמנים אשגר פרחאדי ("פרידה" זוכה האוסקר), עבאס קיארוסטמי ("טעם הדובדבן"), מג'יד מג'ידי ("צבע גן העדן") והבמאית רחשאן באני-אטמד ("גילאנה"), שהשנה זכתה בפרס על התסריט הטוב ביותר בפסטיבל ונציה עם סרטה החדש, "Tales".

"לפני סוף השנה, משבר שישפיע על כולנו יוכל להיפתר", כך הם כותבים באתר שהקימו לצורך העניין. "סנקציות פגעו באיראנים מן השורה, לא בתוכנית הגרעין האיראנית". הקמפיין נעשה באנגלית, כך שהוא בעליל פונה אל הקהיליה הבינלאומית. יחסיה של קהילת היוצרים באיראן עם מנהיגה הנוכחי, הנשיא חסן רוחאני, תקינים יחסית למשטרים קודמים. הם תמכו בו כאשר התמודד מאחר שהוא מתון יותר ביחס לקודמיו, וכחלק ממצע הבחירות שלו הסכים להיות סבלני כלפי מדינות המערב. רוחאני אף פתח מחדש את "בית הסינמה", גילדת הקולנוע המרכזית באיראן שנסגרה שנתיים קודם לכן על ידי שמרנים. בנוסף הסירה הצנזורה האיראנית את איסוריה על מספר סרטים, בהם "Tales" של באני-אטמד, שעוסק במצב הכלכלי במדינה, בין היתר מפאת הסנקציות הכלכליות.

נכון לעכשיו המו"מ בין איראן לבין המעצמות - המורכבות מארה"ב, סין, רוסיה, בריטניה, צרפת וגרמניה - צפוי להתחדש בעוד כשבועיים ולעסוק בעיקר ברצונה של איראן להעשיר אורניום, לטענתה למטרות דלק בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully