וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורדים נמוך: הבדיחות הכי אכזריות של גלובוס הזהב

11.1.2015 / 0:00

האוסקר אולי נחשב יוקרתי יותר, אבל בכל הקשור לבדיחות מתחת לחגורה, גלובוס הזהב מנצח בענק. רגע לפני שטינה פיי ואיימי פוהלר חוזרות, נזכרנו בכמה מהרגעים הכי עוקצניים בתולדות הטקס

גלובוס הזהב 2014. GettyImages
מה הן מכינות לנו השנה? טינה פיי ואיימי פוהלר/GettyImages

"גלובוס הזהב" נתפש כבר שנים בתור האח החורג והמוזר במשפחת טקסי עונת הפרסים. מצד אחד מדובר באירוע נוצץ, מתוקשר ועמוס כוכבים שנחשב שני ביוקרתו רק לאוסקר, אבל מנגד הגוף שעומד מאחוריו הוא חסר השפעה לחלוטין. בניגוד לגילדות השחקנים, המפיקים והבמאים (שחבריהן משתייכים גם לאקדמיה) ולאיגודי המבקרים (שמשפיעים על הבאזז סביב הסרטים לקראת עונת הפרסים), תא העיתונאים הזרים הוא ארגון שכל מטרתו היא הידוק קשרי העבודה של חבריו עם הכוכבים ומנהלי האולפנים.

זו גם הסיבה שבגללה אין כל משמעות לניסיון לייחס לגלובוס הזהב יכולות נבואיות באשר לאוסקר. שיטת ההצבעה שונה לחלוטין (הגלובוס מחלק את הקטגוריות לדרמה וקומדיה ובכך מכפיל את הסיכויים להיבחר), הגוף הבוחר חסר שיניים ומעל הכל עומדת הגישה שמנסה לקרוץ לכוכבים הגדולים ועומדת בסתירה לגישה האליטיסטית של האוסקר. עכשיו שימו את כל הרצינות הזאת בצד לכמה דקות, כי לפחות בתחום הסאטירה מאתגר הגלובוס, השתוי והמעונב פחות, את אחיו הנוצץ בשנים האחרונות. הנה כמה מהרגעים הכי זכורים מהטקסים של השנים האחרונות.

"כשאני מסתכל על הפרצופים שיושבים כאן אני נזכר בעבודה הנפלאה שנעשתה השנה...על ידי מנתחים פלסטיים"

ב-2010 החליט איגוד העיתונאים הזרים להביא לגלובוס לראשונה מזה 15 שנה (ובפעם השנייה אי פעם) מנחה כוכב. עד 2010 הכוכבים עצמם העניקו את הפרסים זה לזה והקפידו לשמור על כבוד הקולגות, כל זה נגמר כשריקי ג'רווייס נקרא לעמוד על הבמה. יוצר וכוכב "המשרד" הבריטית לא התכוון לתת לכוכבים או לטקס עצמו הנחות ועקץ באכזריות את האליטה של הוליווד כבר במונולוג הפתיחה שלו. ההופעה גררה גלים של ביקורת מצד הכוכבים שתבעו את עלבונם, מבקרים טענו שג'רווייס היה אכזרי ופרובוקטיבי ללא סיבה, אבל אז...

"זה עומד להיות לילה של חגיגות ושתייה כבדה – או כמו שצ'רלי שין קורא לזה: ארוחת בוקר"

שנה חלפה ובמבט לאחור הדברים לא נראו שוב כל כך נוראים. בסך הכל היה די מצחיק, הרייטינג היה גבוה משמעותית (גידול של 1.5 מיליון צופים) וריקי ג'רווייס? הוא הרי לא יעז לעשות בעיות שוב אחרי שהוזמן להנחות למרות הכל בפעם השנייה ברציפות. צודקים. הפעם הוא המתין שתי דקות שלמות עד השורה הבאה: "אני רוצה להפריך את הטענות המגוחכות שתא העיתונאים הזרים העמיד את אנג'לינה ג'ולי וג'וני דפ לפרסים רק כדי שיוכלו להתמנגל איתם. זה פשוט לא נכון, הם מקבלים גם שוחד". בניגוד ל-2010 הפעם הקהל באולם פלט בעיקר צחקוקים נבוכים, התרעומת שהגיעה אחרי הטקס הייתה חמורה הרבה יותר, המבקרים קרעו את ההופעה המשפילה של ג'רווייס לחתיכות. נו, אתם כבר יודעים איך זה נגמר.

"הלילה אתם מקבלים את הקומיקאי הטוב בבריטניה, שמנחה את טקס הפרסים השני בחשיבותו בעולם ברשת הטלוויזיה השלישית בגודלה בארה"ב"

עזבו אתכם מנתוני הרייטינג, החלק המעניין באמת בטקס השלישי ברציפות של ריקי ג'רווייס הייתה השאלה: האם הוא מסוגל לזעזע שוב. מאחורי הקלעים נפוצו שמועות שמנהלי הטקס לחצו על הקומיקאי לצנזר משמעותית את העקיצות (הוא גם התייחס אליהן במונולוג שלו) וכללי הפוליטקלי קורקט עבדו נפלא לדקה וחצי בדיוק. "למי מכם שאינו יודע, גלובוס הזהב הוא בדיוק כמו האוסקר, רק בלי העניין של הכבוד. הגלובוס לאוסקר הוא כמו קים קרדשיאן לקייט מידלטון. קצת יותר רעשני, קצת יותר זול, קצת יותר שתוי והרבה יותר קל לקנייה". בהמשך הוא ירד נמוך עד לחלקים האינטימיים של ג'ודי פוסטר וניסה לברר עם ג'וני דפ אם הוא טורח לצפות בסרטים של עצמו. ריקי, נתגעגע אליך.

"ואז מגיע הסלמון והם בתימן"

קופצים לטקס של 2013 שעמד בסימן צמדים מצחיקים. תיכף נגיד למרכזי שבהם, אבל זה הזמן להיזכר בשניים שממש נשמח אם יקבלו מתישהו את הכבוד להנחות. וויל פארל וקריסטן וויג עלו לבמה כדי להציג את המועמדים לפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה. רגע לפני הם הסבירו לקהל שהשנה התבקשו המציגים לצפות בכל סרטי הקטגוריה שלהם כדי להיות בעניינים, והם עשו בדיוק את זה. או שלא?

"הארווי, תודה שרצחת את כל מי שרצחת כדי שאוכל לעמוד כאן היום"

הגלובוס של 2013 היה אחד מהרגעים המכוננים במסע של ג'ניפר לורנס אל לב הקונצנזוס האמריקאי. האוקוורדנס התחיל כבר ברגע הראשון של נאום הזכייה שלה עם רפרנס מ"מועדון האקסיות" ("מה כתוב פה? אני ניצחתי את מריל") שחלק מהנוכחים פירשו בהתחלה בטעות כהתנשאות על חשבונה של מריל סטריפ. אחר כך הגיעו התודות להארווי ווינשטיין (המפיק החזק ביותר בהוליווד) וגם לאחים שהתאכזרו אליה באהבה בלתי פוסקת.

"אה, אני פשוט קוראת את זה משם?"

לא רק הכוכבים בקהל ובבית חטפו את האש מהבמה לאורך השנים, לפעמים הבדיחה הייתה דווקא על חשבונם של המגישים עצמם. אליזבת טיילור הנרגשת הוזמנה להציג את הפרס החשוב ביותר בטקס של 2001 – סרט הדרמה הטוב ביותר, אבל לא ממש הבינה את סדר הפעולות הנכון וכמעט הרסה את רגע המתח הכי גדול של הערב.

"שלום, אני סת' רוגן וברגעים אלה אני מנסה להסתיר זקפה ענקית"

כנות בשואו ביזנס, כמה נדיר לקבל את זה ועוד בשידור חי לעיני מיליוני צופים. סת' רוגן התרגש כנראה פחות מאליזבת טיילור מגודל המעמד וקצת יותר מהעובדה שקייט בקינסייל היפהפייה עמדה לצדו. השחקנית הבריטית לא הצליחה להתאושש במשך חצי דקה מהאפקט של החשיפה המפתיעה הזאת.

"אני רוצה להודות לסופיה לורן שדחתה את התפקיד הזה"

נאומי תודה בטקסי פרסים הם בדרך כלל סוג של רוטינה ידועה מראש: תודות למועמדים האחרים, לחברים לקאסט, למשפחה, לבורא ולמי לא. זאת הסיבה שאת רובם אנחנו שוכחים פחות או יותר דקה אחרי שהסתיימו. אלו שנשארים בזיכרון הקולקטיבי הם אלו ששוברים את הפוליטקלי קורקט ומעזים לעקוץ. בסרטון הזה ישנם כמה וכמה כאלה מג'ואן קולינס ב-1983 דרך דני דה ויטו ב-1981 ועד דבני קולמן ששוב הזכיר כמה הגודל קובע.

"כשזה מגיע לעינויים, אני סומכת על האישה שהייתה נשואה שלוש שנים לג'יימס קמרון"

חוזרים לעבר הקרוב ולמי שהשכיחו במהרה את האכזריות של ריקי ג'רווייס. איימי פוהלר וטינה פיי הפכו את הגלובוסים בשנתיים האחרונות לחגיגה של צחוק, רייטינג שיא ואינספור רגעים בלתי נשכחים, אבל גם הן לא היו חפות משערוריות. במהלך הטקס עקצו השתיים את טיילור סוויפט (שנודעה כמחליפת חברים סדרתית) כשהזהירו אותה להתרחק מהבן של מייקל ג'יי פוקס. סוויפט הפגועה לא נשארה חייבת וכתבה לאחר מכן ש"קיים מקום מיוחד בגיהינום לנשים שצוחקות על נשים אחרות". המילה האחרונה הייתה בכל זאת של פיי כשבירכה את פוהלר על זכייתה ב-2014 ואמרה: "אני אוהבת אותך ויש מקום מיוחד בגיהינום בשבילך".

"ועכשיו, כמו ואגינה של דוגמנית על, בואו נקבל בחום את ליאונרדו דיקפריו"

ההופעה האחרונה (עד כה) והמצחיקה מכולן של איימי וטינה התרחשה בטקס של 2014. כבר במונולוג הן הצליחו לעקוץ בגאונות את ג'ורג' קלוני ("כוח משיכה הוא סרט על כך שקלוני יעדיף לרחף לחלל ולמות מאשר לבלות דקה נוספת עם אישה בגילו"), מתיו מקונוהיי ("הוא איבד 20 קילו ממשקלו לתפקיד הזה. זה מה ששחקניות בהוליווד קוראות לו: לשחק בסרט") וכל זה לפני ההצגה הכי קורעת של מציג שראינו אי פעם על הבמה. גלובוס 2015, נראה אותך מתעלה על זה.

טקס גלובוס הזהב ישודר בשידור חי ב-12 בינואר בשעה 03:00 בכל ערוצי הסדרות של yes וב-yes 1.

האם תצפו בגלובוס הזהב? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully