וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אלירז: פליטי הריאליטי שהפכו לכוכבי התרבות החדשים

2.3.2015 / 6:58

ההופעה של אלירז שדה ב"בן זקן" שדרגה אותו ממעמד של זוכה ריאליטי לשחקן מוערך. חזרנו אחורה בזמן אל עוד שמות מפורסמים שהתחילו בתור מתמודדים תמימים ואלמוניים על המסך שלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקופת הזוהר על שער רייטינג ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליענה בקייר

איפה גילינו אותה: ב-2003, הרבה לפני "נא להתנהג בהתאם" והאח הגדול, היה היה "פרויקט Y". הגרסה החתרנית של yes לפורמט ה"בואו נכלא מלא אנשים בתוך בית במשך 100 ימים ונראה מה יקרה". בקייר הייתה אז ברמנית תל אביבית נאיבית, שהפכה במהרה לאחת מחביבות הקהל והפכה לדיירת משמעותית, כולל רומנים, התפרצויות בכי וביצוע אחד בלתי נשכח ל"Son of a Preacher Man".

מאז ועד היום: שבועות סופרים אחרי שיצאה מהווילה של "פרויקט Y" הצטרפה בקייר לנינט טייב ב"השיר שלנו", שם כיכבה במשך שתי עונות. ב-2006 כיכבה גם ב"ילדות רעות" של ערוץ 24 והשתתפה בסרט "ריקוד מסוכן" של מנחם גולן, ניסיון כושל עד מביך לייצר גרסה ישראלית ל"ריקוד מושחת". בפעם האחרונה ראינו אותה על המסך בשתי דרמות נעורים: "חצויה" של HOT ב-2009 ו"15 דקות" של yes ב-2010.

נינט טייב במופע מחווה לאריק איינשטיין. נמרוד סונדרס
תמיד תהיה לנו ניצנים, נינט טייב/נמרוד סונדרס

נינט טייב

איפה גילינו אותה: בימים שבהם שילוב המילים "כוכב" ו"נולד" עדיין עורר התרגשות. הקרב בין שירי מימון לנינט טייב פיצל את המדינה, שהתאחדה לבסוף מאחורי החיילת מקריית גת. ב-28 באוגוסט 2003 הוכתרה נינט למאמי הלאומית, זו שכל אישה הייתה רוצה כחברה וכל גבר היה רוצה לנגב לה את ים הדמעות שפרץ בניצנים.

מאז ועד היום: הקריירה של נינט בתרבות הפופולרית שלנו ארוכה ועבותה כמו הזקן של יוסי מזרחי. זה התחיל, כמובן, עם ההמשך הישיר להצלחה האדירה של "כוכב נולד" - 4 עונות של הדרמה המוזיקלית היומית "השיר שלנו", שם גם נוצרה הזוגיות עם רן דנקר. ב-2007 כבר השתדרגה למסך הגדול עם תפקיד במותחן "קירות" לצדה של נערת בונד, אולגה קירילנקו. אחר כך הגיעו הופעות האורח ב"רד בנד" ו"זגורי אימפריה", שנראים לפחות כרגע כמו התפקידים האחרונים שלה לפני הפסקה ארוכה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רונה לי שמעון. ניר פקין
רוני לי, תעשי לנו שפגאט/ניר פקין

רונה לי שמעון

איפה גילינו אותה: די מדהים להיזכר שהמתמודדת הכי מוכרת מהעונה היחידה של "נולד לרקוד", הודחה בחצי הגמר וסיימה שישית. מישהו לבסוף זכה בתוכנית הזאת, אבל מי שמינפה אותה לקריירה משמעותית היא דווקא הרקדנית ארוכת הרגליים מרמת גן.

מאז ועד היום: התחנה הראשונה הייתה החממה הכי בטוחה לכישרונות צעירים: "השיר שלנו". שמעון הצטרפה לעונה השלישית והרביעית של הדרמה היומית, שם גילמה את דמותה של שירי גולד. אחרי מספר שנים של לימודי משחק היא כבר נחתה בתיאטרון, וסיפקה הוכחה סופית למי שעדיין היה פקפק ביכולתה להפוך לכוכבת. מאז 2011 שמעון היא הרוח המרעננת והמבטיחה על הבמות בישראל עם הופעות ב"קומדיה של טעויות", "דבר מצחיק קרה" ו"הפושעים החדשים". לאחרונה חזרה בגדול למסך הקטן עם תפקיד בסדרת המתח החדשה "פאודה".

דנה פרידר. רפי דלויה,
הכל התחיל ביד אליהו. דנה פרידר/רפי דלויה

דנה פרידר

איפה גילינו אותה: "נולד לרקוד" לא סיפקה לנו רק את רונה לי שמעון. את התחרויות של העונה היחידה ההיא חלקה איתה גם רקדנית בת 18 מראשון לציון, שאוהדי מכבי תל אביב בכדורסל הכירו כחברה בקבוצת המעודדות של המועדון. כמו שמעון, גם פרידר לא הגיעה רחוק בתוכנית, אבל כבר הבנו שבעסק הזה החשיפה היא העיקר.

מאז ועד היום: הפריצה של פרידר החלה ככוכבת ילדים, בתחילה כמנחה בערוץ ניקולדאון ולאחר מכן גם בערוץ הילדים. שיא הצלחתה ככוכבת ילדים הגיע עם תפקידים ראשיים ב"הפיג'מות" ו"גאליס" וכן הופעות בפסטיגל. הצופים המבוגרים יותר גילו אותה במגוון של פרסומות (ביניהם למותג "כיף", נעלי סקצ'רס ומועצת החלב) ובשתי טלנובלות מצליחות: "האלופה" ו"בובות". ב-2010 השתתפה ב"עספור" ושנתיים לאחר מכן גם הגיעה לקולנוע עם סרט האימה הישראלי "חתולים על סירת פדלים".

מתוך הסרט ?בן זקן? בהשתתפות אלירז שדה.
עכשיו הוא הפאקינג סולן. אלירז שדה

אלירז שדה

איפה גילינו אותו: בעונה המצליחה וככל הנראה גם הסוערת ביותר של "האח הגדול". שדה הפך במהרה למנהיג החלק "העממי" של הבית, אל מול החלק "האליטיסטי" של איילה רשף וסער שיינפיין. אל קו הגמר הוא הגיע ראש בראש עם שיינפיין, שיצא דקות ספורות לפניו רק כדי לראות אותו מוכתר לזוכה הגדול.

מאז ועד היום: בניגוד למרבית הקולגות האחרות מתחום הריאליטי, שדה לא מיהר להצטרף לסדרות או סרטים חדשים, ומיצב את עצמו כמנחה תוכניות אירוח בערוץ 24. החל מ-2011 שב גם לחיק החמים של ערוץ 2 , בתחילה כמנחה אורח ב"אל תפיל את המיליון", ולאחר מכן גם כפאנליסט בתוכניות "דיבור ישיר" ו"מה אתם אומרים". ב-2014 נכנס לנעליו של אב חד הורי בסרט "בן זקן", שזכה לשבחים רבים והתקבל לפסטיבל ברלין 2015.

מיכל שפירא. ניר פקין, אביב חופי,
מישל הקטנה. מיכל שפירא/ניר פקין, אביב חופי

מיכל שפירא

איפה גילינו אותה: באופן די משעשע היא הייתה שם על המסך שלנו עוד הרבה לפני כן, אבל הפריצה לתודעה הגיעה בעונה השנייה של פרויקט Y ב-2004. שפירא, שניסתה להסתיר את עובדת היותה שחקנית, הציגה את עצמה בשם "מישל", והפכה במהרה לדיירת השנויה במחלוקת של הבית. את העונה סיימה במקום השני.

מאז ועד היום: שפירא, כאמור, הגיעה למסך שלנו עוד לפני פרויקט Y. היא שיחקה ב"חלומות נעורים" ו"כנפיים" ב-2002 ו-2003. אחרי תקופת הריאליטי הגיעה לאכסנייה הבטוחה של "השיר שלנו", שם שיחקה בתפקיד אורח את הנזירה ברטה. מאז 2005 הקדישה את עצמה לקריירת המוזיקה שלה, בתחילה עם להקת "הזמן של אמיליה" ולאחר מכן באלבום סולו. ב-2011 חזרה למסך הקטן עם הדוקו-ריאליטי "בקרוב אהבה", וגם הסרט "הלוואי שתמותי", שהציג את הזוגיות שניהלה עם המוזיקאי המנוח אורי סלונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק קול עוצמתי. מארינה מקסימיליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מארינה מקסימיליאן

איפה גילינו אותה: על הבמה של "כוכב נולד" העונה החמישית. העולה מברית המועצות שינתה את כל מה עד אז על הופעות בריאליטי המוזיקלי, והביאה עיבודי ג'אז, עוצמה קולית ומחוות תיאטרליות לשירים שביצעה על הבמה. זה הספיק לה בסופו של דבר רק למקום השני אחרי בועז מעודה, אבל אם מישהו מכם שמע משהו ממנו בשנים האחרונות, הוא ממש מוזמן לפנות אלינו ולעדכן.

מאז ועד היום: מארינה היא לא רק הקול העוצמתי והנוכחות הבימתית המרשימה, גם המראה החיצוני (והנכונות, באותה תקופה, להתגאות במבנה גופה המלא) וחיי הזוגיות של הזמרת הפכו אותה למוקד עניין מרכזי. מהר מאד היא הפכה גם לכוכבת טלוויזיה עם תפקידים ב"תמרות עשן" ו"חשופים", "עניין של זמן" ו"יחפים". לצד קריירת המשחק הפכה מארינה גם לאייקון אופנה, לצד המשך טיפוח הקריירה המוזיקלית שלה. אלבום הבכורה שלה "Step Into My World" הפך להצלחה ב-2013.

עידן חביב. אביב חופי
תלה את הספידו. עידן חביב/אביב חופי

עידן חביב

איפה גילינו אותו: על החופים הזהובים של "איי הפנינה" בעונה השנייה של "הישרדות". חביב היה המאצ'ואיסט שהגיע לנצח את המשחק בכוח פיזי, אבל נפל קורבן לבריתות והאסטרטגיות של חלשים ממנו. את העונה סיים במקום התשיעי.

מאז ועד היום: ההימור המפתיע של יוצרי "אבודים באפריקה", הקומדיה מבית yes, על חביב חסר ניסיון המשחק, גילתה לעולם כישרון מרענן. הוא חזר גם לעונה השנייה, "אבודים באסיה" ובקיץ האחרון התקדם גם לסדרת הדרמה "מתים לרגע" של HOT. במקביל טיפח את הקריירה המוזיקלית שלו, כשהוציא שני אלבומים שהפכו להצלחות גדולות והשתבצו בבחירות השנה. אלבום הבכורה "כל פעם קצת" הגיע למעמד של אלבום זהב.

בית לחם.
התגלית הכי גדולה של דה ווייס. צחי הלוי

צחי הלוי

איפה גילינו אותו: על הבמה של "דה ווייס", העונה הראשונה. הלוי שנבחר על ידי שלומי שבת עשה את כל הדרך עד לגמר, רק כדי לראות אותו נופל בידיה של קטלין רייטר. אם קראתם עד כאן, כבר בטח הבנתם שלאנשים שמפסידים בגמר יש סיכויים טובים הרבה יותר להצליח.

מאז ועד היום: היכולות הווקאליות של צחי הלוי היו רק המבוא לכישרון המשחק שהתגלה אחריו. את ההתחלה עשתה בתיאטרון בהצגות "שלמה המלך ושלומי הסנדלר" ו"וטקסי", לפני שנבחר לככב בתפקיד הראשי בסרט "בית לחם", זוכה פרס אופיר ב-2013. ההופעה הזו הפכה אותו לאחד השמות החמים ביותר בתעשייה. מאז הספיק לככב ב"מתים לרגע" ו"בתולות" של HOT לפני שהצטרף לקאסט המרשים של "פאודה" בימים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully