וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגיים במיוחד: האלבומים העבריים שיוצאים בפסח

27.3.2015 / 0:38

אם כבר יוצאים מעבדות לחירות, כדאי ללוות את התהליך בפסקול המתאים. ליקטנו עבורכם את כל האלבומים החדשים שיוצאים לקראת הפסח, כמתנה או כרעש רקע לניקיון ולביעור החמץ

שלום חנוך - "המקרה והטעות"

ממש שבועיים לפני הפסח וחמש שנים מאז אלבום האולפן האחרון שלו, מלך הרוק שלום חנוך מוציא את "המקרה והטעות" וחוזר אליכם לסלון. האלבום מכיל 12 שירים שמתוכם נחשפו עד כה הסינגלים "תמיד זה עכשיו" ו"אנשים', והוא פרי שיתוף פעולה בין חנוך ולואי להב, שהפיק עבורו את "אדם בתוך עצמו", "חתונה לבנה", "ערב ערב" וגם את "סוף עונת התפוזים" של תמוז. בעצתו של להב ובעקבות ההיכרות העמוקה ביניהם, האלבום הוקלט בעליית הגג של חנוך יחד עם שותפים ותיקים נוספים ליצירה, כמו משה לוי השותף להפקה המוזיקלית והנגינה באלבום, אשר פדי, רוני פיטרסון, זיו הרפז, יוסי פיין, ירוסלב יעקובוביץ שעבד איתו על "חתונה לבנה", החצוצרן אבישי כהן, שלומי שבן, אבי סינגולדה ועוד. אם חשקה נפשכם בחוות דעת עליו, ישנם מבקרים שדנים אותו לחומרה - ע"ע בביקורת המופיעה כאן מימין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטענתו זה דווקא מכוון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגבעטרון - "שירים מבית אבא"

החלטתם כבר איפה אתם עושים את הסדר? החמות שוב מנהלות משא ומתן על המנות? אולי תרגיעו את הרוחות בעזרת האלבום החדש של להקת הגבעטרון "שירים מבית אבא". להקת הזמר האהובה קיבצה במיוחד שירים מקבלות השבת בקיבוץ גבע בשנות ה-30 וה-40, כמו "שלום עליכם", "חבלי משיח", "עשה עמנו צדקה וחסד", "ידיד נפש", "שיר המעלות", "שירת העשבים", מחרוזת שירי קרליבך ועוד רבים וטובים. להקת הזמר האהובה, זוכת פרס ישראל על מפעל חיים, שהחלה לפעול עם הקמת המדינה, פועלת כבר 66 שנים ברציפות. הלהקה מונה 18 חברים מקבוצת גבע שבעמק יזרעאל ומקיבוצים באזור בניהולו המוזיקלי של אילן גלבוע.

חוה אלברשטיין - "סרנדה"

"ראה איך הנחל שוטף לו בנחת" שרה חוה אלברשטיין בסינגל "הארץ המובטחת" מתוך אלבומה החדש "סרנדה", וכאילו מתנדבת לשטוף איתנו את הכלים אחרי הסדר. אך למעשה היא מציעה לנו להתלוות אליה ואל הגיטרה שלה ל-14 שירים אינטימיים שהוקלטו באולפן קטן. האלבום אמנם חדש, אך השירים מלווים את אלברשטיין כבר זמן רב. את חלקם כתבה, אחרים הלחינה למילים של סבינה מסג (איתה שיתפה פעולה גם באלבומים "שביל החלב", "ילדת טבע"), ורחל שפירא ("אדבר איתך", "כמו צמח בר" ועוד), וכמה מן השירים מתורגמים משפות אחרות: אנגלית, ספרדית ויידיש. איך היו אומרים "פספסת כתם" בפולניה?

עוד באותו נושא

קשוב מאוד 86: שלום חנוך תשוש מאי פעם באלבום החדש שלו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תבואי לעזור עם הכלים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלון אולארצ'יק ואלי דג'יברי - "תה בשניים"

מה אתם מעדיפים ליד החרוסת, קפה או תה? כנראה שאלון אולארצ'יק ואלי דג'יברי חשבו עליכם בשיתוף הפעולה החדש ביניהם, "תה בשניים". האלבום החדש שבנוי כולו מתרגומים של אולארצ'יק לנבחרת שירים מ"ספר השירים האמריקאי" שהשפיע על שוחרי מוזיקה בכל העולם, ביניהם "Tea For Two" שהפך ל"תה בשניים", או "All Of Me" שהפך ל"כל כולי", "They Can't Take That Away From Me" שתורגם ל"ישר ללב" ועוד. תשעת השירים קיבלו דרכון ישראלי דרך התרגום של אולארצ'יק וההפקה המוזיקלית של אלי דג'יברי, שגם עיבד, תיזמר, ניגן והרכיב את נבחרת הנגנים. ביניהם ניתן למצוא כישרונות צעירים בג'אז הישראלי, כולל פסנתרן הפלא גדי להבי, שהחל לנגן כשהיה רק בן 14, וחברו לקוורטט הג'ז - המתופף עופרי נחמיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפה או תה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

איתמר רוטשילד - "בין שקיעה ובין זריחה"

האלבום החדש של איתמר רוטשילד, "בין שקיעה ובין זריחה", תופס במדויק את הרגע הזה בשש בבוקר שבו מתחילים הטיולים המשפחתיים המסויטים של חול המועד. רוטשילד כתב והלחין את כל שירי האלבום, השלישי במספר, מלבד שיר הנושא שאותו כתב והלחין נעם רותם שגם הפיק מוזיקלית. לאורך עשר השנים האחרונות בהן הוא מופיע, הספיק רוטשילד לשתף פעולה עם אמנים כמו יהודית רביץ (לה כתב שני שירים לאלבום "עיר קטנה"), רונה קינן, בני בשן, ג'וזי כץ וגבע אלון, ועכשיו הוא מציע לנו בשירה שלו מקום מוגן וחף מרעשים חסרי מנוחה. ממש לא כמו המושב האחורי של האוטו שעמוס בילדים בדרך לסחנה. אנחנו ממליצים להשמיע בריפיט כשהחלונות סגורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשמוע עם החלונות סגורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עברי לידר - "האהבה הזאת שלנו"

האלבום החדש של עברי לידר אמנם יצא כבר בפברואר והזמר כבר השיק סיבוב הופעות תחת אותו השם, אבל עבורנו ועבורו הוא מסמן את החירות והחופש ולכן גם מתאים לחג שבפתח. לידר משחרר את האלבום לאחר שנתיים וחצי אינטנסיביות שבמהלכן יצא אלבומו הקודם "מישהו פעם", לצד האלבום הבינלאומי של ההרכב שלו ושל ג'וני גולדשטיין TYP כך שרוב הטקסטים נכתבו בדרכים בין הופעות בארץ ובחו"ל. באלבום משתף לידר פעולה עם קולגות ותיקות כיונתן פריג', המלווה אותו שנים ארוכות על הבמה, ויועד נבו שהפיק מוזיקלית גם את "מישהו פעם". לצדם שותפים ב"אהבה הזאת שלנו" גם יוצרים צעירים יותר כמו נועם חורב ולורן פלד, שכתבו את השיר "מה אתה אומר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדש לצד ישן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בדשא אצל אביגדור" אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב - המהדורה החדשה

האלבום האגדי שליווה את נקיונות הפסח כבר בשנת 1971 יוצא כעת בהוצאה מחודשת כתקליט ויניל כפול. שירי "החצר של אביגדור", שנכתבו על ידי יענקל'ה רוטבליט ואריק איינשטיין והולחנו ע"י מיקי גבריאלוב, כוללים שירים נצחיים כמו: "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה", "צא מזה", "קפה טורקי", "שיר מספר 8" ושאר קלאסיקות. האלבום קרוי על שם הצריף של אביגדור צברי, ששכן סמוך לחוף מציצים בתל אביב ושימש מקום מפגש לאריק איינשטיין, אורי זוהר וחבורת האמנים והיוצרים הנודעת "לול". המהדורה החדשה כוללת ארבעה קטעי בונוס נדירים כמו הגרסאות האנגליות לשירים "אני ואתה" ו"אני אוהב לישון", והשיר הגנוז "מה פה הולך" - שנכתב והוקלט על-ידי איינשטיין וגבריאלוב עם צאת התקליט לפני שלושה עשורים אך שוחרר לראשונה אל תחנות הרדיו בתחילת ינואר האחרון.

שלומית אהרון - "שקט אמיתי"

כמעט כמו אורך מסעם של בני ישראל במדבר במשך ארבעים שנה, ארך מסעה של שלומית אהרון בעקבות השירים והחומרים של אלבומה האחרון "שקט אמיתי". בעזרתו של ארז ברזוליק שעודד אותה לחפש במגירות קובצה רשימה של יוצרים: שלמה ארצי, רמי קליינשטיין, מיקי גבריאלוב, שחר אריאל, אדמית הראל, יובל סלע, אביב קורן, תומר הדדי, שני טקסטים אישיים שלה עצמה וכן של בנה זמר הרוק ונגן הגיטרה דניאל דור, שהלחין את מילותיה. בהמשך המסע הצטרף פטריק סבג המפיק המוזיקלי שרשם לזכותו בשנים האחרונות כמה וכמה הישגים מרשימים בתחום ההפקה מוזיקלית, כמו "העץ הבודד" של יובל דיין ו"אושר אקספרס", אלבומו האחרון של שלמה ארצי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוציאה את השירים מהמגירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדג נחש ותזמורת המהפכה

פסח הוא כידוע אחד משלושת החגים שבהם בימי קדם היו עולים לרגל ומביאים מנחה, והנה הדג נחש מעריכים את המסורת ומעניקים לנו תשורה אמיתית: אלבום הופעה אותו ניתן יהיה להוריד בחינם החל מן הסופ"ש הקרוב וללא הגבלת זמן. האלבום מתעד את שיתוף הפעולה של הלהקה עם תזמורת המהפכה בבית האופרה בשנת 2011. ההופעה התקיימה במסגרת הסדרה-קלאסי רוק של האופרה הישראלית במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, סדרה המשלבת אמנותית את צמרת אמני ישראל יחד עם תזמורות ואמנים מעולם המוזיקה הקלאסית בעיבודים חדשים. כפי שתוכלו להתרשם מהקליפ שפורסם בוואלה תרבות, ההופעה התקיימה על רקע התפאורה של האופרה מן המאה ה-19 "קוולריה רוסטיקנה". לחגיגת המוזיקה הזו היו שותפים זמרת הסופרן הישראלית אפרת אשכנזי ו"תזמורת המהפכה", המשלבת מוזיקה קלאסית, כלים אלקטרוניים ואמנויות במה אחרות כווידאו ארט, תיאטרון ומחול. ניתן להוריד חינם את אלבום ההופעה החדש באתר הלהקה, בפייסבוק ובבנדקאמפ. חג שמח!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנחה לכבוד שלושת הרגלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעל דקלבאום - "אנוש"

"אדם סוחב לאורך זמן מסע העבר על כתפיו" הוא המשפט הראשון בשיר שפותח את "אנוש", אלבומה החדש של יעל דקלבאום המופלאה. האלבום אפוף סימנים טובים לפי היהדות: הוא יוצא שלוש שנים אחרי אלבומה האחרון והוא השלישי במספר. אולי בגלל זה הצליח הגיוס בהדסטארט שאיפשר את הקלטתו בשישה ימים בלבד עם יוסי פיין על ההפקה. דקלבאום, שפרצה לתודעה עם ההרכב "הבנות נחמה" לצד קרולינה ודנה עדיני, הספיקה לשתף פעולה עם אמנים כשלמה ארצי, משינה, וגם עם וואלה תרבות בעת האחרונה, כשפרסמה את חוויותיה מסיבוב ההופעות שלה שנערך בימים אלה בניו יורק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוך שישה ימים בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

נפתלי קון - "דרך מן הכפור"

אלבומו החדש והשני של נפתלי קון מציג שמונה שירים אישיים שדרכם הוא מאפשר למאזין להציץ אל תוך עולמו הפרטי, האישי והחשוף, לשכונה בה גדל; דרך האהבות, השאלות, האכזבות והתקוות. למעלה משנה עובד נפתלי על האלבום החדש ביחד עם המפיק המוזיקלי המוערך עופר מאירי (מטרופולין) שעטף את שיריו של נפתלי בהפקה עדינה ורגישה. עם צאת האלבום יוצא סינגל חדש מתוכו, "השכונה הזאת", דרכו הוא לוקח את המאזינים למסע אל שכונת המצוקה בה גדל, ותחושות הסכנה והפחדים שאפפו את ילדותו.

קובי אוז - "חלום עקבותיך"

בזמן שאנחנו מתווכחים למה אין משוררים מזרחיים על השטרות ולמה לא קוראים על שמם רחובות, קובי אוז "ממזרח" את השירים של אלה האשכנזים. באלבום הסולו החדש שלו, מפרש אוז בדרכו וסגנונו הייחודי 11 שירים של חיים נחמן ביאליק, לאה גולדברג, אריק איינשטיין, שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, שמוליק קראוס, יענקל'ה רוטבליט, שם טוב לוי ועוד. האלבום הוקלט בינואר 2014 בשלושה מופעים אקוסטיים חיים בסלון ביתו של אוז, השירים בו נבחרו כבר לפני כמה שנים והסקיצות הראשונות של הפרויקט הוקלטו יחד עם נגני "מזמורי נבוכים" ב-2012. שיר הנושא הקצבי והקליט של האלבום, "חלום עקבותיך", הוא שיר אמוני-ספקני של אברהם חלפי שהלחין יצחק קלפטר ועיבד אוז יחד עם שבעת הנגנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ממזרח" את האשכנזים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוני ידידיה וחברים שרים נתן אלתרמן חלק א' - "העולם מצויר כגלויה"

אם בא לכם עוד מהנוסטלגיה, הזמר ושדרן הרדיו רוני ידידיה משחרר פרויקט מחווה מיוחד לנתן אלתרמן שעליו עבד בשבע השנים האחרונות. מתוך המוני שיריו של זוכה פרס ישראל לספרות שטרם הולחנו, בחר ידידיה לא פחות מ-54 שירים. האלבום, "העולם מצויר כגלויה", הוא חלקו הראשון של הפרויקט המוקדש ליצירתו של המשורר והמחזאי, והוא כולל 11 שירים של אלתרמן (וגם שתי רצועות בונוס), אותם הוא הלחין ומבצע. שמונה מהם הם דואטים בהם משתף ידידיה פעולה עם זמרים אורחים כרמי פורטיס, פיטר רוט, קובי אוז, חמי רודנר, ישראל ברייט, ליאורה יצחק, ישראל גוריון, קובי רכט ואריק סיני. הטקסטים אמנם צעירים יותר מן ההגדה של פסח, אך נכתבו כבר לפני 80 שנה וכבמצוות "והגדת לבנך" מונגשים כעת לדורות הצעירים במטרה להנציח תרבות ישראלית במיטבה, ולגרום לקהל המאזינים לשוב ולהתאהב בנכס צאן הברזל שלה - נתן אלתרמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצוות "והגדת לבנך": הנגשת שירי אלטרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עילי בוטנר - "מילים, לחן, גיטרות"

בתחילת החודש יצא "מילים, לחן, גיטרות", האוסף הכפול של עילי בוטנר שחוגג עשור לפעילותו המוזיקלית באמצעות אלבום חגיגי לפסח. הדיסק הראשון כולל את הביצועים המקוריים ללהיטיו של עילי מתוך הפרויקטים שלו עצמו, כמו "מכתב לאחי", "בואי נעזוב", "אני אש", "מה שלא הספקתי לומר", "ימים של קיץ", "סוף העונה", "קול זיכרון חוזר", "היא יודעת" - שנטחנו יותר מקמח מצות בגלגל"צ לאורך השנים ומוכרים לנו היטב בזכות מבצעים כמו נינט טייב, רן דנקר, הראל סקעת ואפילו אסתי גינצבורג. הדיסק הזה גם מכיל חמישה שירים חדשים של "עילי בוטנר וילדי החוץ", הלא הם אדר גולד ואוהד שרגאי. הדיסק השני הוא אלבום בונוס שהוקלט במהלך סיבוב ההופעות "תם ולא נשלם", וכולל עיבודים רעננים לשירים המוכרים "תבוא", "תתן לי יד" ועוד. מי שפחות בקיא בז'אנר יוכל ללמוד את השירים לאורך חופשת הפסח ולהתכונן למופע ההשקה החגיגי של האלבום שיערך ב-21 במאי באמפי שוני בנימינה בהשתתפותה של אורחת מיוחדת: נינט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פועל כבר 10 שנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גלי עטרי - "אהבה למרחקים ארוכים"

באופן סמלי לחג, עטרי מציינת את שנת ה-40 לקריירה המוזיקלית שלה עם אלבום חדש. שנאמר, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה וגם עטרי לא. כחמש שנים לאחר אלבומה הקודם והמצליח "בין האש ובין המים", שנכתב והולחן כולו על ידי אמן אחד (סגיב כהן), חוזרת עטרי "אל העם" עם 12 שירים חדשים שנכתבו על ידי יוצרים שונים. שיריה של עטרי שליוו את פסקול חיינו ממש כמו השירים של ערב החג (יצחק קלפטר, לאה שבת, מאיר גולדברג) וגם צעירים שזוכים לכבוד הזה בפעם הראשונה (כפיר אפשטיין, תומר הדדי, בן ארצי, בטי, נועם חורב). עטרי, שליוותה בקולה אינספור טקסי סוף קורס בצבא, מצדיעה באלבום הזה לישראל של פעם, תמימה יותר ורומנטית. ב-11 ביוני צפוי להתקיים מופע ההשקה של האלבום החגיגי בקיסריה, ובו יתארחו מתי כספי, יובל דיין סגיב כהן ומשה רבנו של המוזיקה המזרחית, דקלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגגת 40 שנות קריירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעז שרעבי - "חיי אדם"

אמן ותיק נוסף שמוציא החג הזה את אלבומו ה-21 במספר הוא בעז שרעבי. "חיי אדם", שהוקלט ברובו בארה"ב, יצא בתחילת מרץ וכולל 11 שירים בהפקתו המוזיקלית של עמית צח, ומיקס של זוכה שני פרסי הגראמי Rayn West. שרעבי ועמית צח משתפים פעולה פעם נוספת לאחר הצלחתו של האלבום הקודם "לנשום", שמכר כ-60,000 עותקים והגיע למעמד פלטינה, והכיל את הלהיט "אם את עדיין אוהבת אותי". אז אם אתם עדיין אוהבים אותו פנקו את עצמכם ואהוביכם במתנה הזו לחג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם אתם עדיין אוהבים אותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייל גולן - "בסוף כל יום"

הוא עשה זאת שוב! כשנה לאחר צאת האלבום "ימים יגידו" המצליח, שהגיע למעמד פלטינה משולשת על מכירות של למעלה מ-90 אלף עותקים וצבר מעל 9 מיליון צפיות ביוטיוב, אייל גולן משיק אלבום חדש. 16 רצועות כלולות בו, שירים ים תיכוניים אשר משחזרים את המקצב האותנטי עם צלילים מז'אנר הרוק האלטרנטיבי, בלדות מלאות נשמה, שירים קצביים ושיתופי פעולה יוצאי דופן. גולן, שהפך לאבא בפעם השלישית השנה, בחר להקדיש את האלבום לילדיו, ליאם אלין ויאן, ואחד משירי האלבום מוקדש בלעדית לרך הנולד יאן - "כשתגדל", אחד משני הסינגלים של האלבום ששוחררו לרדיו.

איך האלבום החדש של אייל גולן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקדש לילדיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבור מי שמבחינתו ההגדה היא המזמור הכי ארוך שהוא מוכן לשאת במהלך החג הכנו גם מהדורה מקוצרת של E.P:

אסתר רדא - "I Wish"

הזמרת-יוצרת אסתר רדא משחררת ארבעה קאברים לקלאסיקות של נינה סימון, ממקורות ההשראה הגדולים שלה. האלבום סיפק שני להיטים לרדיו הישראלי: "Nanu ney" בשפה האמהרית ו-"Could it Be". רדא ולהקתה אחראים להפקה המוזיקלית והעיבודים של השירים, ועל המיקסים והמאסטר אחראי בוב פאוור, שעבד בין השאר עם אריקה באדו, דיאנג'לו ודה לה סול. האלבום יוצא עם רצועת בונוס הכוללת ארבעה קליפים של רדא והלהקה, שצולמו בקונספט של הופעה טלוויזיונית כפי שנהוג היה לצלם בתקופתה של נינה סימון. רדא חתמה בימים אלה על חוזה הפצת האלבום עם הלייבל הבינלאומי Discograph (מבית חברת התקליטים Harmonia Mundi), שיפיץ החל מחודש מאי את ה-.E.P החדש ואת אלבומה הראשון "Ester Rada" ברחבי אירופה.

מאור כהן - "אולי?"

בדומה לדמות "קרקו" שאותה גילם בסדרה הקומית ה"פרלמנט", מאור כהן מוציא E.P מלווה בגיטרה בלבד כפרש בודד. האלבום, שלדבריו מבטא אוטנטיות וראשוניות, ניתן להורדה חינם למשך שבוע בלבד החל מן ה-9.3. אבל אם פספסתם תוכלו לרכוש אותו כעת או להאזין לו באחת מן ההופעות הבאות של כהן:

25.3 – פסאז' – מופע להקה
31.3 – פאב הפרה, שבי ציון – אקוסטי
6.4 – פסטיבל ימי זמר חולון – אקוסטי
7.4 – שאנן בר, חיפה – אקוסטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully