וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדמיה ירושלמית

19.5.2015 / 13:14

ירושלים היא אחת הערים המדוברות בעולם אך נראה שמדברים מעט על ההישגים האקדמיים של העיר ועל מבחר המוסדות בעלי המעמד הבינלאומי השוכנים לצד אותן חומות עתיקות

בזמן שתל אביב נהנית כבר שנים מתדמית של עיר צעירה, ירושלים עומדת מהצד השני של הסקאלה עם תדמית של עיר מבוגרת יותר (בכל זאת, קיימת רק 3,000 שנים). סגנון הבניה העתיק של העיר מבגר אותה בכמה שנים אבל לפעמים תדמית היא רק מילים שקצת מנותקת מהמציאות. בפועל, מדי שנה, לא מעט צעירים מעתיקים את החיים שלהם על מנת ללמוד באחד ממוסדות האקדמיים המבוקשים הקיימים בבירה.

הבית ברחוב יפו בירושלים שבו על פי החשד שידלה אישה נערה לעסוק בזנות. טלי מאייר
הבית ברחוב יפו בירושלים שבו על פי החשד שידלה אישה נערה לעסוק בזנות/טלי מאייר

האוניברסיטה הראשונה בישראל

כמו לבאר שבע, חיפה, תל אביב, או אולי ניו יורק, לונדון ופריז אם תרצו, כמובן שגם לירושלים יש אוניברסיטה משלה, "האוניברסיטה העברית". היא היתה פה לפני כולן ומחזיקה בתואר האוניברסיטה הראשונה בישראל. חוגי המשפטים, הרפואה, הביולוגיה והכלכלה של האוניברסיטה הם בין המובילים בארץ ומושכים אליה לא מעט סטודנטים מדי שנה מכל המדינה שעושים עליה לעיר במיוחד.

לא רחוק משם נמצאת "מכללת הדסה" שזכתה בשנת 2014 במקום הראשון בארץ בשביעות רצון כללית מאיכות ההוראה. הדסה ממוקמת באחד המבנים היפים של העיר ששימש בעברו הרחוק כבית החולים הראשון שממוקם אל מחוץ לחומות.

ירושלים,עיר עתיקה,לילה. ShutterStock
ירושלים,עיר עתיקה,לילה/ShutterStock

את רומא לא בנו ביום אחד

גם את ירושלים לקח זמן לבנות וגם היום היא עדיין בבניה, לא מעט מאותם אדריכלים שבונים אותה ואת שאר הארץ הם בוגרי "בצלאל", אחד ממוסדות העיצוב והאדריכלות המבוקשים, עם שם עולמי, הממוקם בירושלים. למרות העובדה שיש לא מעט מוסדות ללימודי עיצוב הממוקמים במרכז כמו "שנקר" ברמת גן או "HIT" בחולון, מצליח "בצלאל" לשמור על מוניטין גבוה ונחשב לאחד המוסדות המובילים בתחום ולמשוך אליו צעירים שגם הם עוברים לגור בעיר במיוחד בשביל לימודים במוסד הנחשק.

גם בתחום ההנדסה יש לירושלים את מכללת עזריאלי, על שם אותו אחד שאחראי למגדלים של תל אביב. את השם קיבלה המכללה לאחר תרומה של 40 מיליון ש"ח לבניית קמפוס חדש לפני כשנתיים.

אמנות או נמות

עוד בתחום ההומני אפשר למצוא את "האקדמיה לאומנות ומוזיקה" שממוקמת ממש לצד האוניברסיטה העברית בגבעת רם. המוסד מעניק תואר ראשון בתחום המוזיקה והריקוד. תחומים שדי נדיר למצוא בהם תארים אקדמיים. גם לאקדמיה לאומנות ומוזיקה זה לקח 21 שנה עד שזכתה להכרה מהמוסד להשכלה גבוהה. עוד בתחום האמנות, אבל הפעם ללא תואר אקדמי, אפשר למצוא את הסטודיו למשחק של ניסן נתיב, אחד המוסדות הוותיקים והמוצלחים ללימודי משחק שפתח לפני יותר מ-25 שנים שלוחה גם בבירה. מהעבר השני של המצלמה אפשר למצוא את אחד המוסדות המצליחים ביותר ללימודי קולנוע ששוכן גם הוא בבירה. "סם שפיגל" מוסד ותיק עם שם בתעשיית הקולנוע והבידור בישראל. תנאי הקבלה אליו לא קלים וכך גם הלימודים שנמשכים חמש שנים אינטנסיביות.

ללימודי צילום מדיה ומוזיקה חדשה יש את "מוסררה" שממוקם במרכז שכונת מוסררה בעיר. אמיר מאיר, שבקרוב מסיים את לימודיו במוסד, שמח על הבחירה שעשה ללמוד במוסררה "המוסד ומלגות שהצלחתי לקבל אפשרו לי לעבור תהליכי עומק אמנותיים שבלי טיפת ציניות אני יכול להגיד שבנו אותי כאדם וכאמן"

וגם בית ספר לתיאטרון חזותי קיים בעיר. סיאה פרמינגר בת ה-26 מסיימת השנה שנה שנייה בבית הספר הממוקם בשכונת תלפיות בירושלים. פרמינגר, במקור מהגליל המערבי, כבר התגוררה בעיר במסגרת שנת שירות שעשתה בה. היא התאהבה בירושלים וחזרה לגור בה לאחר ארבע שנים. "באתי לראות שתי בנות שעבדו איתי והופיעו במרתון של שבוע עבודות סטודנטים. באותו ערב התרגשתי והתלהבתי בצורה קיצונית. דבר שלא קורה לי לרוב באירועי בתי ספר לאמנות", מספרת פרימנגר. אותו ערב גרם לה להחליט ללמוד את התחום. את תחילת דרכה האקדמית בחרה לעשות בכלל בתל אביב אבל אחרי סמסטר אחד הבינה כי הלימודים שם לא מספקים אותה. לאחר מכן ניסתה פרמינגר לחפש לימודים גם מחוץ לישראל ומצאה את עצמה בטוקיו. לא במקרה נסעה רחוק למזרח, אמה נולדה ביפן. גם שם משהו לא ריצה את פרמינגר והחזיר אותה לארץ. "ראיתי שהקריטריונים לבתי ספר שחיפשתי היו בעצם מה שהחזותי בירושלים מציע. אז חזרתי והתחלתי ללמוד. הפחד נעלם כי בית הספר הוא מקום מעניין וסוחף והלימודים בנויים בצורה שמאוד בונה אותך ונוצר בסיס חזק שם", מסבירה פרימנגר.

מערכת וואלה! בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully