וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור חופשי

איתן מור

11.2.2011 / 7:00

ילד שרוקד לבדו לצלילי מדונה, אישה שרוקדת לבדה ברחוב - 1024 מגישה לכם 13 דיוקנאות של אאוטסיידרים מבית היוצר של האמן איתן מור

יח"צ - חד פעמי

על איתן מור ו"שיעור חופשי"

איתן מור, יליד כפר סבא 1979 ותל אביבי בהווה, הוא בוגר המדרשה לאמנות בבית ברל (2006) ששוקד בימים אלו על סיום סרטו התיעודי הראשון באורך מלא. קודם לסרט, המתעתד להיחתם לקראת סוף השנה, התמקד מור ביצירות וידיאו קצרות, אותן הציג פעמים ספורות ובאירועים קבוצתיים בלבד. "שיעור חופשי" היא תערוכת היחיד הבכורה של מור ומהווה עבורנו הזדמנות ראשונה לחזות בכלל העבודות הללו שיצר בין השנים 2005 ל-2008 במקשה אחת.

מור – אם לנסות לתאר בכלליות שתחטא כנראה ליוצר הספציפי ויוצא הדופן שהוא – הינו סוג של לוכד גלמים. האנשים, רובם ילדים, אותם תיעד ביצירותיו מצויים בלימבו שבין הבשל לבוסרי, מאווייהם מעומתים עם סביבות כובלות, וכל שיש להם להציע בעצם הוא ניסיונות, מקסימום. גמלוניים וסיזיפיים אמנם, אולי פתטיים לפרקים, אולם לעולם הירואיים ותמיד פואטיים בחתירה שלהם להבקיע את המעטפת ולהגיח לרגע כפרפרים על רקע אפרוריות שלטת.

13 יצירות מקופלות בקומפילציה והן ספוגות סהרוריות, נושקות ללירי או דוברות איזוטריה יו-טיובית במקרים מסוימים, אך בה בעת הן גם מגוללות בפנינו כל אחת ואחת סיפור אפי על מאבק קרדינאלי, עקרוני, על-זמני, חובק-כל, ומעל לכול – אנושי: המאבק לאותנטי של האינדיבידואל בעדר, הרדיקלי במקורקע, בין לוחמים לחולמים, הממית לתמים.

- יניב יהודה אייגר

  • עוד באותו נושא:
  • איתן מור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully