וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספיר 2011: חגי ליניק זכה עם ספרו "דרוש לחשן"

עינב שיף

16.1.2012 / 21:08

ליניק זכה על ספרו "דרוש לחשן" והודה בנאומו: "באתי קטן, יצאתי גדול"; יו"ר מפעל הפיס הכריז בטקס על הכפלת תקציב התרבות והאמנות ל-30 מיליון שקלים

חגי ליניק זכה הערב (שני) בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2011 על ספרו "דרוש לחשן". ליניק נבחר מתוך חמשת המועמדים הסופיים, כשלצידו התמודדו אורלי קסטל-בלום עם הספר "חיי חורף", דן בניה סרי עם "ארטור", מתן חרמוני עם "היברו פבלשינג קומפני" ומשה סקאל עם "יולנדה".

ליניק אמר בנאום הזכייה שלו: "באתי קטן, יצאתי גדול, ודרור בורשטיין אמר לי 'ספיר שלך'. תודה רבה לכולכם". ליניק קיבל פרס כספי של 150 אלף שקלים, וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה על פי בחירתו. יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין הודיע בטקס כי ב-2012 יוכפל תקציב התרבות והאמנות ל-30 מיליון שקלים.

רשימת חמשת המועמדים הסופיים לפרס ספיר גררה ביקורת בחוגי הספרות עם פרסומה, עת נשמעו טענות על כך שהספרים שנבחרו לא עוררו תהודה בקרב הביקורת או בטבלאות רבי המכר. יתר על כן, כפי שפורסם בוואלה! תרבות בחודש נובמבר האחרון, בין הביקורות על הבחירות בכותרים המסוימים האלו, עלתה תרעומת ספציפית כלפי אורלי קסטל-בלום, בעקבות הראיון החושפני שנתנה למעריב, בו טענה שהיא קבצנית וזקוקה לכסף מהמדינה.

במהלך הטקס התייחסה קסטל-בלום מעל הבמה לפרשה ואמרה כי "הכתיבה היא מפלטו של הסופר גם מעצמו, גם מחייו ואינה קשורה לחשבון הבנק שלו, להוצאה שלו ולפרס זה או אחר". עוד הוסיפה ואמרה כי "בתקופה זו של הדרת נשים ואפליית אתיופים, עצם קיומי כאן כסופרת יחידה, יש בזה משהו עקרוני וסמלי".

חגי ליניק היה רוצה לפגוש את י"ח ברנר
"דרוש לחשן" של חגי ליניק: הספר הכי טוב שאתם לא מכירים
פרס ספיר 2011 - כל הידיעות, העדכונים והביקורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully