וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: עובדיה חממה - "הבט משמים וראה"

מערכת וואלה!

22.3.2009 / 4:17

המפגש המרגש בין ניצול השואה דוד פרידמן לעובדיה חממה, שסחף את המדינה עם "אנא בכח", הוליד שיר שחיכה יותר משישים שנים לצאת ואירוח של שולי רנד

יח"צ - חד פעמי

בכורה: עובדיה חממה - "הבט משמים וראה"

האדם שבתמונה הוא ניצול השואה דוד פרידמן, שהחליט להודות לעובדיה חממה על "אנא בכח", הלהיט שלמעשה הביא את חממה למיינסטרים לאחר שנים של פעילות בשוליים. פרידמן השמיע לחממה את השיר "הבט משמים וראה". "זה שיר תפילה ששר אחד היהודים שהיה עימי במחנה הריכוז", סיפר פרידמן לחממה. "כל השנים הרגשתי שהשיר רודף אותי ורק לפני מספר שנים הצלחתי לשחזר את מילותיו מן התפילה ומאז שרתי את זה במספר טקסים ואירועים, אבל החלום שלי זה שהשיר יזכה לעיבוד יפה כמו של 'אנא בכוח' ושיצליח להגיע ללבבות האנשים".

הניגון שבער בו

חממה התרגש עד עמקי נשמתו מהסיפור ומבקשתו של פרידמן ונענה לה. חממה מצא את התפילה המקורית עליה מבוסס השיר, ערך את הטקסט ואף צירף להקלטה את נגינת החליל של נכדתו של פרידמן, שהגיע לאולפן לתעד את הרגע. "כולי תקווה שהצלחתי להגשים את חלומו של דוד פרידמן, שניצל מן התופת והציל, אחרי יותר משישים שנה, ניגון אבוד שבער בו כל חייו", כתב חממה. בשיר מתארח גם שולי רנד והוא ייכלל באלבומו החדש של חממה, "כשהנשמה מאירה", שייצא השבוע לחנויות.

מהשוליים למיינסטרים

עובדיה חממה פעל שנים בשוליים של המוזיקה הישראלית, בין השאר בלהקת מוסקבה עם זאב נחמה ןבאלבומי סולו מוערכים אך נעדרי תהודה. ואז, בשנת 2006, הוציא חממה את האלבום "שמים וארץ" ומתוכו את הסינגל "אנא בכח" אם אהוד בנאי. הסינגל הפך ללהיט מדבק בכל מקום, מבתי כנסת ועד גלגלצ וחממה הפך לאמן מבוקש ואהוב. "שמים וארץ" הגיע למעמד של אלבום זהב וחממה אף זכה בפרס שר התרבות לזמר עברי לשנת 2006. גם אלבום הילדים שהוציא עם שרון רוטר, זכה להערכה רבה.

כעת חוזר חממה עם אלבום חדש, שביעי במספר. ב"כשהנשמה מאירה" חממה ממשיך לשלב טקסטים מקוריים וטקסטים מהמקורות, ובין קולו המיוחד ועזרתם של חברים רבים, ביניהם אהוד בנאי (שהיה שותף גם ל"אנא בכח"), ברי סחרוף, שולי רנד ושלומי שבן שהתארחו בנגינה ובשירה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

קרדיטים

"הבט משמים וראה" - מילים: תהילים ותפילת שחרית, לחן: לא ידוע וכפי שנשתמר עלידי דוד פרידמן, עריכת הטקסט והפקה מוזיקלית: עובדיה חממה, עיבודים:עובדיה חממה וגיל עקיביוב, ביצוע:עובדיה חממה, שולי רנד, דוד פרידמן

"הלפיד" (קטע אינסרומנטלי הצמוד ל:"הבט משמים וראה") - לחן, עיבוד והפקה מוזיקלית: עובדיה חממה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully