וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו התפר

הילית וולברג

18.6.2009 / 7:04

"פרויקט מסלול" לא משכילה לתפור את הקצוות לתכנית שתתמקד באופנה ומבזבזת זמן על דרמות. הילית וולברג שוק הכרמל

כמו יצירה של מעצב שצועדת על המסלול, המחייבת חזון, עיצוב, איכות תפירה, גימור מושלם ומראה אחיד, כך גם "פרויקט מסלול" חייבת לעמוד בסטנדרט מינימלי, לא רק של עולם האופנה, אלא גם של עולם הטלוויזיה. במונחים האלה, "פרויקט מסלול" צלחה את שלב הסקיצה, אבל לא הצליחה לתרגם עצמה לבגד שלם.

המכשול הראשון שהציבה לעצמה בדרך לתפירה עילית הוא הנושא לשמו התכנסנו – אופנה. בניגוד לתכניות ריאליטי אחרות, המסתמכות בעיקר על דינמיקה חברתית קבוצתית, כמו "הישרדות" או "האח הגדול", לפרויקט יש נכס שאין לשאר והוא המטרה הסופית: להכתיר את מעצב העל הבא.

אבל נדמה ששרטוט הסקיצות, תהליך היצירה והמוצר המוגמר נדחקו לטובת הדרמות ורגעי הממחטות שהיכו כבר בעשר הדקות הראשונות (האחות מעבר לים, הפנימייה, התיעוב העצמי, השריטה – לא נפתחנו מהר מדי?). עצם נוכחותה של משי בתכנית, מעצבת מפולפלת עם נוכחות גדולה, שנדמה שלא יודעת לשרטט, לגזור או לתפור ונאלצת להיעזר בחבריה להשלמת המשימה, מעידה על התפשרות מקצועית באגף האופנה לטובת ליהוק שישרת את אגף הרעש והמריבות. ולראייה, פשע האופנה שביצעה על המסלול (שק תפוחי אדמה מקדימה, בורדל עם פייטים ופפיון סגול מאחורה).

ב"פרויקט מסלול" לא ממהרים להפנים – בדומה לבלוק של ערוץ 10 – שבידם אלמנט נוסף שיכול לשדרג את קלישאת הריאליטי וליצוק בו תוכן שהוא מעבר לגחמות אנושיות בלתי נסבלות. תוכן של עשייה, של הפקת מוצר, שעצם היצירה שלו יכולה להיות מרתקת לבדה, כשאותו רעש דרמטי מסביב יכול לתפקד כסיכה בדש, גג ככובע מפונפן.

שוליים פרומים

על חוסר המיקוד של הפורמט אמורים לפצות אנשי המקצוע המלווים את המעצבים. אין ספק שזהו צוות מיומן ומכובד של בעלי מוניטין וניסיון. ובכל זאת, במקום לנצל את נוכחותו של המנטור ששון קדם לחניכה, ביקורת או הבעת דעה בשלב עשיית הבגד, הוא מפנה את המקום להשראת המשימה, ריטה, שהסתובבה בין העיצובים רק בשביל לפלוט זעקת "מהמם", בכל צורה אפשרית בה ניתן להגות את שם התואר. גם שירז טל, שעבדה עם מעצבי על עולמיים, יכולה לתפוס את המושכות חזק יותר ולהוביל את פאנל השיפוט עם דעה מוצקה ומנוסחת, כשם שעשה בחן ובכבוד ויקטור בלאיש. גל אפל, מקצוען נוסף בחבורה, מקלקל את האווירה עם ישיבה מזלזלת, הטיית ראש ספקנית מוחצנת ושפה גסה מדי, שמסיחה את הדעת מהערותיו הבונות והנכונות.

נדמה שהמרכיבים הבסיסיים של "פרויקט מסלול" – בראשם הפורמט עצמו – יצליחו בכל זאת ליצור את העניין הראשוני, גם לצופים החדשים וגם למכורי היידי קלום. אך בעוד שבכוחם של אלו להפוך את הבגד ללביש, תהליך הביצוע והתוצאה הסופית של המוצר המוגמר עלולים לזכות את "פרויקט מסלול" בחותמת "שוק" במדורי האופנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully