וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות נון-סטארס: על "TLV - עושים את תל אביב"

אייל דץ

29.6.2010 / 7:25

למרות ש"TLV - עושים את תל אביב", הריאליטי החדשה של HOT, כנראה מפוברקת מהיסוד, אייל דץ סולח על הכל, פשוט כי זה הטראש הכי איכותי שהוא ראה בזמן האחרון

החשוד העיקרי היה רון חולדאי. כבר זמן רב שהוא מנסה להדוף את הטענות לפיהן הצעירים בורחים מתל אביב ושהעיר מאבדת את הסקס אפיל שלה לטובת יאפים עם ג'יפים ודירה באחד מעשרות המגדלים שהוא מטפח כל כך. צריך להודות, סדרת ריאליטי שבה המתמודדים חוזרים על מנטרות כמו "איזה כיף לגור בתל אביב", "תל אביב היא העיר של הצעירים" וכו' היא אחלה רעיון לקמפיין תוכן שיווקי. מצד שני, מדובר ברעיון כל כך מוצלח שהסיכוי שמישהו שקשור אפילו בצורה עקיפה לתחום המוניציפלי הגה אותו הוא אפסי כמעט כמו הסיכוי להשיג דירת שני חדרים במרכז תל אביב במחיר הגיוני.

ברגע שחולדאי ירד מרשימת החשודים, תיאוריית הקונספירציה הולכת ומתפתחת למימדים מפלצתיים. האם ייתכן שהמטרות האמיתיות מאחורי מבטיהם המזוגגים של המתמודדים החביבים הן הצגת החלום לכבוש את העיר הגדולה כקונספט חלול וריק מתוכן, חשיפת הפתטיות של תעשיית הבידור הישראלית (עם רגע השיא שבו משה, מלצר, חולון, מנסה למכור לפנאי פלוס תמונות פפראצי של עצמו) והרמת המסך שמסתיר את הבור השחור שמאחורי הוורוד של האופניים המדוושות בשדרות רוטשילד? האמנם מדובר בפרודיה ערמומית? בהפוך על הפוך? למי יש את האינטרנס לזקק לחמישים דקות את החלום התל אביבי ושברו ולנסות למכור לנו אותו כסדרת מציאות? אם תרצו? מועצת יש"ע? אנשי נדל"ן מפרדס חנה? אורלי ויינרמן?

מזמן לא נראה על המסך הישראלי טראש איכותי כמו "TLV - עושים את תל אביב", הסדרה החדשה שעלתה אמש (שני) בהוט. מעטות הסדרות כחול לבן שהצליחו לעשות את הבלתי ייאמן ולמצוא את הנוסחה הטלוויזיונית שתקרוץ לקהל המתוחכם מצד אחד ובו זמנית תפנה למכנה המשותף הרחב ביותר. הפוך על הפוך קוראים לזה בתעשייה, לספור את הכסף וגם את המחמאות מהחבר'ה בברנז'ה. וגר סחי עם היפסטר ושניהם יתייצבו באותה שעה מול אותו ערוץ. ב"טלנבולה בע"מ", הפרודיה על עולם הבידור הישראלי ששודרה לפני מספר שנים בהוט, זה עבד מצוין. ב"TLV - עושים את תל אביב", לפחות על פי הפרק הראשון, זה שוב מצליח, ובגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתמודדי "TLV - עושים את תל אביב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוליווד הילס" (The Hills) היא סדרת ריאליטי שמשודרת בערוץ MTV ונחשבת לאחד הלהיטים הגדולים של הטלוויזיה האמריקאית. מגזין הטלוויזיה הפופולרי Entertainment Weekly אף הגדיר אותה כאחת ממאה הסדרות הטובות ביותר ששודרו בטלוויזיה ב-25 השנים האחרונות. הסדרה עוקבת אחר חייהם של מספר פרחות אופורטוניסטיות עשירות עם רמת משכל של דלעת שחיות את החלום, מתגוררות בברלי הילס ומעבירות את הזמן ברומנים עם בחורים אפילו יותר טיפשים מהן. ככל שהסדרה צברה תאוצה ככה עלה החשד שהסצינות בה מתוסרטות. בניו יורק טיימס החליטו לחקור את הנושא והגיעו למסקנה החותכת שבסדרה מעורב הרבה יותר מקורטוב של זיוף. זה לא הפריע לה כמובן להפוך ללהיט.

"TLV - עושים את תל אביב" מוגדרת על ידי הוט כ"דרמת ריאליטי חדשה שתעקוב אחר צעירים וצעירות שעוברים לגור יחדיו בתל אביב, בניסיונם לכבוש משרות נחשקות בעולם התקשורת והבידור הישראלי". גיבוריה הם: "בר אלון", ילדה טובה רחובות, בת 23, שמקבלת הזדמנות לחדור אל עולם הטלוויזיה, כתחקירנית מתחילה אצל דני ענבר בערוץ הספורט; טליה סול, בת 24 מראשון לציון, שמנסה לפלס את דרכה כיח"צנית במשרד יחסי ציבור יוקרתי; "ליאור שהם", בן 27 העובד כאיש מערכת בתוכנית של גבי גזית בתחנת הרדיו FM103; ו"טל נוי", בת 24 מכפר שמריהו המתחילה לעבוד במגזין פנאי פלוס ככתבת רכילות.

הקלדת שמות ארבעת המשתתפים בגוגל מגלה כי מלבד אייטמים הקשורים לסדרה החדשה, לאף אחד מהמשתתפים בסדרה ( למעט טליה סול) אין כל אזכור ברשת האינטרנט – עובדה די נדירה בעולמנו המרושת. חיפוש בפייסבוק מגלה כי לארבעה יש אמנם עמודי פייסבוק פעילים אולם ברשימת החברים שלהם מופיעים רק שלושה חברים בודדים, אותם שלושה אנשים שמשתתפים איתם בסדרה. האם יוצרי הסדרה לקחו את הרעיון שעומד מאחורי "הוליווד הילס" צעד אחד יותר מדי קדימה? האם מדובר פה באחת המתיחות היותר מוצלחות בתולדות הטלוויזיה הישראלית? לא ברור. מה שבטוח הוא שאם הפרקים הבאים יספקו לנו את אותה מידת טראש איכותית כמו הפרק הראשון לא תהיה לנו אפילו בעיה להעלים עין. רק תנו לנו את מנת ה"הוליווד הילס" הישראלית שלנו והכול יהיה בסדר.

"TLV - עושים את תל אביב", שני עד רביעי, 22:30, HOT בידור ישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully