וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת שוק: על "משפחה חורגת" עם אלון גל

7.2.2011 / 7:00

"משפחה חורגת" חזרה והשיטות של אלון גל עדיין פשטניות, אבל מסתבר שיש אנשים כל כך אטומים שזה כל מה שהם צריכים כדי שאנחנו נזכה בטלוויזיה טובה. פז חסדאי על הספה

מתברר ש"משפחה חורגת" הפכה בעונתה החמישית ל"משפחה חורגת פלוס", והתוספת הקטנה הזו לשם התוכנית הלחיצה מעט את הצופים. חובבי הטלוויזיה מכירים היטב את התופעה מערוצי הספורט, כשערוץ 5 הפך לחמש פלוס, לאחר מכן לחמש פלוס לייב (השד יודע היכן זה ייגמר), והכל בניסיון לייצר חדשנות מלאכותית ולהציג שדרוג כביכול, בעוד התכנים נותרו זהים לחלוטין. אז מה התוספת שמציעים העונה "משפחה חורגת" ואלון גל? מהי מהות אותו "פלוס" מסתורי? צרכני הספורט למדו מזמן שמשמעות ה"פלוס" היא בדרך כלל "מינוס" (בעיקר בבנק), אבל האם אלון גל שוב יצליח לעשות קסמים ולשמור על איזון בבנק הציפיות?

על פי ההפקה, השנה הבונוס יתגלם בשדרוג שיטת האימונים. הקואצ'ר הבטיח לצאת מגבולות החדרים בהם אימן עד היום, ולספק למטופליו משימות ופעילויות חדשניות. את הדוגמה הראשונה קיבלנו כבר בפרק הראשון. המנחה המיומן ניסה להמחיש לאב המשפחה (יניב מיארה) את הקושי לתפקד תחת צלו, ושלח אותו לאסוף כדורים מהגינה. ברקע הוא השמיע לו צלילים של מכונת ירייה (כסמל לשדה הקרב שהוא מייצר), וצעקותיו המוקלטות של מיארה הדהדו ברקע (כדי להזכיר לו את הלחץ שיוצרות גערותיו העצבניות). הצופה המיומן הביט בהשתוממות בהתרחשויות והתקשה להתרשם מהמניפולציות השקופות ומהדימויים הבנאליים, אבל מתברר שהפסיכולוגיה בגרוש הזו לא רק עבדה על יניב מיארה, אלא אף התגלתה כיעילה ותפסה אותו מופתע. "אני באמת מלחיץ", הודה אב המשפחה בדמעות, כשהוא המום מהגילוי המרעיש. מעכשיו הוא ישתנה.

ד"ר מלפי בפיתה

אפשר לשבח את אלון גל על שיטותיו החדשניות, אפשר להחמיא לו על הקלות שבה הוא מצליח לתמרן את לקוחותיו, אבל ה"קרדיט" לאפקטיביות של הטיפול הפשטני מגיע למשפחה עצמה. מתברר שיש בישראל אנשים כל כך אטומים וחסרי מודעות להתנהגותם, עד שכל טריק פסיכולוגי פשוט מצליח לטלטל אותם. מתברר שיש אנשים שעל פניו נראים רגישים וחביבים, אבל הם למעשה מלאים במגננות ובהכחשות, וסובלים מבעיות קשות באינטליגנציה הרגשית. בשביל אנשים כאלה, שהתהליכים הנפשיים שעוברים עליהם הם מעבר לבינתם, אלון גל הוא בהחלט תשובה מספקת. אני לתומי חשבתי שהטיפול הפסיכולוגי הטלוויזיוני עלה שלב והשתדרג עוד מימי ד"ר מלפי מ"הסופרנוס", אבל כנראה שמעלליה האמיתיים של משפחת מיארה הרבה פחות עמוקים ומורכבים מדמותו הבדיונית של טוני.

אלון גל הוא לא פסיכולוג, כמובן. הוא לא מתיימר לספק פסיכואנליזה ומטרותיו המוצהרות הן לשקם את המשפחה מבחינה כלכלית, אבל הטיפול שהוא מציע הוא מעבר לסתם טיפים פיננסיים. בפרומו של התוכנית לקראת השקת העונה החדשה הוא ביקש ש"תשמרו טוב על מה שחשוב לכם", "תיהנו מהחיים עכשיו והיום", אל תבזבזו את הזמן על מריבות", "תחבקו, תחייכו, תאהבו ופשוט תחיו יחד". על פי סצינת הסיום של התוכנית - שכללה בעיקר חיבוקים, חיוכים ומוזיקה אופטימית - זה באמת עד כדי כך פשוט.

עצות בשקל, הפקה באלפים

הקואצ'ר עבר שדרוג. עד עכשיו הוא לקח את האקטיביזם של "סופר נאני", שילב אותו עם האגרסיביות של שף גורדון רמזי מ"בעזרת השף" (על אף שמסתמן שהוא הוריד מעט במינוני התוקפנות), והשנה הוא גם קצת טיי פנינגטון מ"אקסטרים מייקאובר", עם שיפוץ פיזי של בית העסק. ישנה סתירה קלה בין היומרות לעצות פרקטיות פשוטות לבין ההתערבות של ההפקה וההשקעה הכספית, אבל כנראה שכדי לפתור בעיות של אנשים בטלוויזיה, צריך כסף. זה לא מעמיק, זה לא מעורר השראה, ספק אם זה גורם לאנשים בבית לחשוב או לשנות את דרכם, אבל לפרקים זו טלוויזיה טובה. הנה, יש פלוס.

"משפחה חורגת", ימי ראשון, 21:00, ערוץ 2, רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully