וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי בר נתן: "ארץ נהדרת לא סימנה את החרדים"

עינב שיף

3.6.2012 / 1:10

רועי בר נתן פחד לדבר בתחילת דרכו ב"ארץ נהדרת", אבל עם סיום העונה בה בלט יותר מכולם, הוא כבר יכול לספר על החיים המורכבים בתוכנית החזקה בישראל. ראיון

מכל האנשים בקאסט, רועי בר נתן נבחר לפתוח את העונה התשיעית של "ארץ נהדרת" ובהופעת הבכורה הוא היה צריך לגלם את גלעד שליט, לא פחות. זמן קצר לפני זה, במסיבת הפרידה של אסי כהן מהתוכנית, הוא לקח את בר נתן הצידה ואמר לו "אני מאחל לך שכבר בעונה הראשונה תמצא דמות שבאמת דומה לך". בר נתן, ממילא אכול חוסר ביטחון, לא האמין שזה יקרה כל כך מהר. "זה חתיכת פרה קדושה, הבחור הזה", הוא משחזר. "אבל לא חשבתי שזה פוגעני כלפיו והוא עשה לייק לעמוד של 'ארץ נהדרת', הוא נתן את האינפוט שלו שהוא בעד זה. זה שימח אותי, וגם את המערכת. מאוד".

זה לקח זמן, הרבה אחרי אותו מערכון חזק שביתק את בתוליו של בר נתן בתוכנית, אבל הוא הצליח להרגיש בבית. זה לא אומר שהוא מפזר את דעותיו בנושא התוכנית ומתעקש על דמויות או פאנץ'-ליינים, אבל זה כבר לא כמו בהתחלה: "בישיבות הראשונות של המערכת פשוט שתקתי", הוא מספר ערב סיום העונה (שני, "קשת", בשעה 21:00), "הייתי יוצא בהפסקות ומתקשר לאנשים רק כדי לשמוע את הקול שלי".

ועכשיו?

"אני עדיין לא ממש מדבר שם. יש שחקנים שכן, שמעירים שאפשר לוותר על בדיחה מסוימת או שצריך להוסיף משהו. האווירה היא של דיון פתוח, עם הרבה אג'נדה – על מה אנחנו צוחקים, מה עומד מאחורי זה, האם זה ראוי. אני פשוט עדיין לא נמצא באטיטיוד בשביל להעיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריאליטי הוא לא ברומו של עולם, אבל שווה לצחוק עליו. בר נתן כרמי קליינשטיין ב-"The Voice"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן משפחה או לא, מעיר או שתקן – בר נתן הוא השחקן המצטיין בעונה הלא קלה הזו של "ארץ נהדרת". בגיל 34 ואחרי שנים של ניסיון בימתי וטלוויזיוני, הוא קיבל את הכבוד המגיע לו בליגת האלופות של התרבות הישראלית ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים: הוא לא הביא דמות מהבית כמו גילה אלמגור של ערן זרחוביץ' והוא לא כופף את הכותבים כמו ההומור הפיזי של ירון ברלד: הוא "ארץ נהדרת" קלאסי, קומיקאי שמקבל משימה, לומד אותה באובססיביות ומוציא דמויות מפתיעות כמו ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג. האחרונה, אגב, זעמה על התכנים הסאטיריים שצחקו על נתניה כעיר של פשע ואלימות, אבל לבר נתן היא טרחה להבהיר שהוא דווקא בסדר. "היא אפילו הזמינה אותי לסיבוב הופעות משותף בבמות הבידור של נתניה", הוא מספר.

אתה לא אדם פוליטי, אבל ההשתתפות ב"ארץ נהדרת" הופכת אותך לחלק מהמשחק הזה.

"אני עושה הבדלה עקרונית בנושאים האלה. כל מי שמוציא לפועל חיקוי שואל את עצמו האם זה ראוי, האם יש לזה הצדקה ואם המטרה נכונה. במובן הזה, אנשי ציבור הם אנשים ש'דמם מותר' במונחים סאטיריים ואיפה שאנחנו עוקצים אנשי בידור ותקשורת – זה עניין של טעם טוב. אתה מזהה מתי זה מתחת לחגורה ומתי זה לא. אני חושב שזה היה בסדר, לא היה מקום שהיינו פוגעניים מדי".

יש טענה שאתם אנטי-חרדים במובהק.

"אני לא מרגיש שסימנו את החרדים. המינון כיסה את העולם החרדי כמו שהוא, ביטוי פרופורציונלי למקום שחרדים תופסים בשיח. לא מעבר".

יש נושא שהיה חשוב לך אישית שיטפלו בו?

"שמע, אני תופס את החוויה שלי באופן מאוד אישי. אני חושב שהסיבובים על תוכניות טלוויזיה, שהן לא ברומו של עולם, אבל כן היה רצון וצורך להגיד משהו. אני לא חושב שהיה לי מניפסט דחוף נורא. אני כן לחלוטין מזדהה עם המטרות".

בהיבט הזה, חיקית את תמיר ורדי מ"האח הגדול". זה נראה כאילו אתה מזדהה איתו מעבר לדמיון הפיזי.

"סימסתי למולי שגב (העורך הראשי של התוכנית – ע.ש) בשנייה שהוא נכנס - זו הדמות שלי. מולי הלך איתי. הלכתי להיפגש עם העורכים של 'האח הגדול' כדי להבין אותו. היה משהו בו שדיבר עליי, במיקום שלו האחר. זה מאוד דיבר אליי. הרגשתי שיש משהו שאני יכול לתפוס אותו בגלל זה".

המערכונים האלה הם גם חלק מהיכולת של "קשת" לקדם את התוכניות האלה. זה מורגש במערכת?

"ממש לא. 'ארץ נהדרת' היא כמו יבשת, משק אוטרקי מנותק. אף אחד לא מנסה לקדם משהו והתפיסה היא אך ורק עניינית. גם צריך להגיד שהמינונים היו מאוד מאוד הגיוניים ביחס לעוצמה של התוכניות האלה. 'האח הגדול' תפס בציבור הרבה יותר ממה שהוא יוצג ב'ארץ נהדרת'".

אתה עובד בזכיינית שלצד "ארץ נהדרת" משדרת גם תוכניות ריאליטי עם ילדים בגילאי 6. איך אתה עם זה?

"אני בסדר עם התוכניות של 'קשת'. אני מקבל את החבילה לחלוטין, זה לא ראוי אחרת – אני נמצא במקום הזה ואני מתייחס אליו כמו שהוא – משגר את עצמי לחדר שאנחנו עובדים בו ואף אחד לא רוצה או מבקש ממני כלום. אני עובד בזכיינית ששמה 'ארץ נהדרת'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל החבילה, כולל "האח הגדול". בר נתן בתפקיד תמרי ורדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נשבע באחיינים שלי" זה הכי קרוב שאפשר להוציא מבר נתן על חייו האישיים. גר בצפון תל אביב, רחוק פיזית ונפשית מבליינות כלשהי, בוודאי בזמן "ארץ נהדרת", ששואבת משחקניה כמעט כל דקה פנויה אפשרית. בר נתן דווקא מרוצה מהסידור: ההשתלבות החברתית שלו בקאסט נחשבת למוצלחת במיוחד ועל אנשים כמו במאי מערכוני החוץ ירון שילון וכמובן העורך הראשי מולי שגב הוא מדבר במונחים שקרובים יותר לתיאור של ליאו מסי מאשר לשואו-ראנר של תוכנית טלוויזיה: "מולי הוא שמש", אומר בר נתן. "היכולת שלו לדייק דמויות היא משהו שלא נתקלתי בו, ואני נתקלתי בעבר בכמה אנשים".

ועם השחקנים האחרים? מעירים אחד לשני?

"הם מעירים הערות מאוד טובות. מריאנו אומר לי 'לחנות' על דמויות, סמו אמר לי למצוא את החופש. אני מרגיש שהם באמת רוצים לעזור ולכן אני מקבל את זה בשמחה".

ואתה לא מעיר להם כלום.

"ברור שלא. אני לא חושב שזה מגיע לי עדיין. לאנשים האלה יש את ה-DNA של התוכנית בידיים".

מה היחס שלהם, ושלך לביקורות? היו כמה לא קלות כאלה בעונה הזו, זה הורגש במערכת?

"אני ראיתי את הביקורות חודש אחרי עליית העונה. זה טריק של פחדנים, אבל זה עבד. במערכת זה לא משנה – אני בטוח שביקורת טובה משמחת וביקורת לא טובה מזיזה אותך בכסא, אבל זה לא השפיע. אני, למשל, נעלב בקלות, אבל אני מנסה לא לתת לזה להפריע לי".

בחייך, אתה בעונה הראשונה שלך שם ובהנחה שאתה רוצה להמשיך, אתה יודע שאתה נמדד משבוע לשבוע.

"חד משמעית אני בשלב ההוכחה, אבל אף אחד לא נותן לי לחשוב ככה. יש לי את האופציה לא להיות טוב – ואתה לא תיערף. אף אחד לא בא ואומר לך שאם לא תהיה מספיק טוב, אז לא תהיה. אני מניח שכדאי שתהיה טוב, אבל זה מעבר לזה. גם השתייכות חברתית לתוך מקום כזה, היא דבר משמעותי ואני סתדרן כזה".

רועי בר נתן, שני כהן. אביב חופי
כולם אוהבים את כולם. רועי בר נתן ושני כהן/אביב חופי

תחושת השייכות של בר נתן פוגשת את האויב הכי גדול שלה השבוע: הסיום. בר נתן מתקשה להיפרד ממערכון סדרות האייטיז המבריק, צמד האירנים בכור בשושן, שאול מופז בשמלת "אושידה" ומערכוני "תגלית", אבל גם אין לו כוונות לקפוץ על מה שקורה מסביב. "אני בחרדה ממה שיהיה ביום שלישי בבוקר, אבל אמרתי לעצמי שהפעם אני אנסה לחיות. אולי זה יצליח, מי יודע".

אתה לא חושב שזה הזמן למנף?

"אני נגד מינוף. להיפך, גם כשדמות קורית בתוכנית, זה אותו דבר – יש לי רצון לא לעשות אותה עוד פעם, כאילו אני לוחץ מדי על הדוושה. אני איש של ברקסים. שמע, 'ארץ נהדרת' תפסה אותי בזמן טוב – בגיל 22 היה לי דחוף בהרבה להופיע בטלוויזיה.

ואם לא תהיה, לא תתבאס?

"זה לא חיים ומוות. 'ארץ נהדרת', טלוויזיה, המקצוע – זה לא חיים או מוות. אני מניח שאם לא אהיה במקצוע אז אהיה במצוקה, אבל לא יכול להיות שזה יהיה הכל".

בחייך, "ארץ נהדרת" זה משהו ששחקנים מחכים לו קריירה שלמה. סוף סוף יש להם סיבה להגיד משהו שקשור בעבודה להורים שלהם.

"אתה מבין, הייתי נבוך מלהגיד את זה להורים שלי. התקשרתי אליהם כדי שיידעו לפני שזה מתפרסם, ולא יכולתי להגיד 'התקבלתי ל'ארץ נהדרת'. אמרתי להם שאני הולך לעבוד עם מולי שגב".

אז מה בעונה הבאה?

"אני באמת לא יודע. יש לי תוכניות להיות שם בעונה הבאה, אני מאוד מקווה ואשמח שזה יקרה".

אפשר להעביר מסר מפה למולי.

"כן, למה לא. מולי, אם אתה קורא את הראיון – תדע שאני בעניין".

מה אתם חשבתם על העונה של "ארץ נהדרת"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully