וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עניין של זמן": בחזרה לדמויות האהובות בסדרה

עינב שיף

11.7.2012 / 0:30

לרגל עליית הגרסה החדשה של "עניין של זמן", עינב שיף חוזר לארבע דמויות משנה אהובות בסדרה המקורית, מאחות של יהלי סובול ועד אביב גפן

מאז שודרה לראשונה ב-1992, אין כמעט ישראלי עם מכשיר טלוויזיה בבית שלא נתקל בכל פרק אפשרי של "עניין של זמן": תלמידים בימי מחלה לפני עידן הכבלים והלוויין, מזפזפים משועממים בלופ של ערוץ 23, מעריצי דנה ברגר: כולם יודעים איך אורי גוטליב נראה עם שיער ארוך, עד כמה איילת זורר היתה מתוקה ומי זה לעזאזל סער בדישי. "עניין של זמן" היתה חלוצה עברית בעולם שבקושי הכיר את "בוורלי הילס 90210" אבל ניסתה לדבר בשפה מקומית על ניכור, הריון, איידס ועוד נושאים שהטרידו בני נוער בזמן אמת. לרגל עלייתה של סדרת ההמשך ("רשת", שבת ב-21:00) שעוסקת בגיבורי הסדרה 20 שנה אחרי, נזכרנו בארבע דמויות אהובות, לאו דווקא מרכזיות, מ"עניין של זמן" המקורית.

דין (ערן דביר)

בעונתה השלישית של הסדרה, בין האשכנזים של צפון תל אביב למקופחים של דרום העיר, הגיע שחקן חדש: דין ברנסטין, - גבוה, חתיך, מבטא בריטי, קסטות של לאונרד כהן ומבט של מאדר פאקר . דין היה הילד הרע והלא מחובר שהלווה בריבית למרקוביץ' שהסתבך בחובות בשש-בש, סחר בסמים וסיבך את דנה עם המשטרה.

אבל, וזו נקודת זכות ל"עניין של זמן" ביחס למגבלות התקציב הברורות שלה – התסריטאית הראשית רונית ויס-ברקוביץ' לא ויתרה על הצגת צדדים אחרים של דין והראתה אותו גם כאדם רך ונעים שמתחבר לדפוקים של כיתה י"א 5 – עומר (ע"ע) למשל. יחסית לדמויות המאוד שטוחות של בני הנוער שהוצגו עד אז בטלוויזיה הישראלית, דין היה אחר מכל בחינה ולכן זכור הרבה מעבר להפצעתו בקליפ "מלך" של דנה ברגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מנשה גבאי (עמיקם לוי)

"הס!" היה מכריז מר גבאי, שנבנה בדיוק לפי הוראות הפירוק וההרכבה של דמות המורה בתיכון על שם דגראסי זצ"ל. "הס!" ואפילו ויצמן ותלתליו הרועמים היו משתתקים נוכח חזותו המאיימת של המורה האהוב.

גבאי גילם את דמות המורה הקשוח אך האהוב, שכן גם תלמידים שסבלו את נחת זרועו הפדגוגית הבינו כי בסופו של דבר, הם תחליף ילדיו: "ומה מחכה לי בבית, מר ויצמן? ארבע קירות?", אמר גבאי בפגישה לילית בבית הספר. חוץ מזה, עדיף גבאי אחד על מאתיים ניג'סים נוסח מתי, המורה להתעמלות שמבין את כולם. כן, בטח.

עומר (נטע סובול)

הייחוד של "עניין של זמן" היה התוויה מדויקת של יחסי הכוחות בתוך כיתה אמיתית בישראל, במובחן מאמריקה: במקום נערים חסונים במעילי פוטבול ישנם מגניבים בשיער ארוך ומעריצים של משינה, בחורות עם איפור מוגזם, פערי מעמדות ואלו שנלכדו באמצע.

עומר, בגילומה המרהיב של נטע סובול, היתה כזו: נערה שקטה ומפוחדת, שהפכה לכזו בגלל דמות אם אימתנית (תפקיד אורח מרשים של רוזינה קמבוס), כזו שמתביישת ללכת עם ביקיני, מתאהבת בבחור המגניב של הכיתה ובסוף זוכה בו. למרבה צער הצופים, נטע סובול (אחות ליהלי וכמובן בתו של יהושע) הפכה לד"ר נטע סובול, מומחית לפילוסופיה, כיאה לתלמידה המצטיינת שעומר היתה.

אביב (אביב גפן)

גם בפרספקטיבה של 20 שנה, די מדהים שאביב גפן השתתף ב"עניין של זמן" כשהוא בשיא תהליך הפיכתו לכוכב נוער. גפן, לא ברור אם בחוכמת מכוון, פשוט ניצל את קהל היעד המובהק של "עניין של זמן", בני נוער, והעביר להם גם דרך עולם המשחק את קווי המתאר הברורים של המוזיקה שיצר: בדידות, ניכור, שונות.

גפן שיחק מצוין בתסריט שנתפר בדיוק למידותיו: בן לאישיות ציבורית מפורסמת (כמה מפתיע) ואפילו אח של עודד מנשה. כמו לא מעט בני נוער שאף אחת לא ירקה לכיוונם, גפן הפך בסופו של דבר לזה שימלא את קיסריה בעוד מלכי ומלכות הכיתה צריכים רימייק ב"רשת", הזכיינית שהוא הרים לבדו ב-"The Voice". הו, האירוניה.

"עניין של זמן": לצפייה חינם בוואלה! VOD

"עניין של זמן" -לאיזו עוד סדרה ישראלית צריך לעשות איחוד? הצביעו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully