וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היפה והחנון": עונה משעממת ומלאה בזיופים

הילה פלג

12.9.2012 / 1:50

דלית, הקליאופטרה מעפולה, הצילה את העונה הנוכחית מלהיות טוטאל לוס עם ליהוק גרוע ועריכה משעממת

תוכניות ריאליטי הן יצור דינאמי. באבולוציה של דברי ימי הטלוויזיה, רק מי שישכיל להתחדש ולהתאים את עצמו לזמנים (והם משתנים), יצליח לשרוד. רבים נשארו מאחור, ותמיד בצדק. "היפה והחנון" הצליחה לרחף מעל כל המשוכות שעמדו בדרכה ולהגיע לעונה שלישית עם קהל צופים נאמן. מאוד קל לאהוב את "היפה והחנון" – יש בה חום אנושי שמסתיר את הציניות האינהרנטית שעומדת מאחורי כל תוכנית ריאליטי. העובדה שהצופים מבלים את רוב זמן הצפייה בלעג המופנה כלפי טיפשותן של הבנות ומוזרותם החברתית של הבנים, מחליקה בגרון בקלות כשבסוף כולם לומדים לאהוב את כולם ומגלים שאין שום לקות חברתית ששעווה רותחת לא יכולה לתקן.

את השקת העונה השלישית, שהגיעה אחרי הפסקה ארוכה, ליוו ציפיות רבות. שתי העונות הקודמות הצטיינו בכל הפרמטרים הרלבנטים כשהציגו נתוני צפייה טובים (יחסית לערוץ), הניבו חבורת פליטים שהפכו לכוח עבודה יעיל בהשקות, זכו לביקורות אוהדות וייצרו את אותו מושג חמקמק בו חושק כל איש טלוויזיה: באזז. העונה השלישית היתה אמורה להיות עוד מאותו דבר, רק יותר טוב. זה לא קרה. כי הגימיק, עד כמה שחמוד, לא יכול להחזיק לנצח וליהוק טוב הוא מחויב המציאות.

בנות העונה השלישית, להלן "היפות", הפגינו טיפשות כה קיצונית, שהפכה את הצפייה למייסרת ממש. המדינה בדרך לאבדון, זה כבר ברור, אבל מה יישאר פה אחרינו? הג'וקים ושיר ישר. הסינקים חזרו על עצמם ללא הרף: אדי: "אני גור אריות, וואו איזה מדהימה משי", שיר ישר: "בללכעחךדףחךסנל", משי: "יואו איזה מדהימה אני", שירלי מצפצפת משהו, מייקל נוהם, סיגל מחבקת את יבגני, פיני טבגר: "שלום בנים-שלום בנות", וחוזר חלילה. ושוב. ושוב. מפיקים מפיותיהם המאומנים מטבעות לשון שרק מחכות שמישהו ירים את הכפפה וישים אותן על סטיקר. אבל קיץ עכשיו וכפפות עושות לנו להזיע. להוציא את דלית, הקליאופטרה מעפולה, פרסונת ריאליטי מתוקה להפליא, כל שאר הנוכחים בווילה היו דמויות פלקטיות שנדמה כי נרקחו במעבדה לצרכי התוכנית והרעננות המקסימה שעשתה את העונות הקודמות הוחלפה בסרבול מתיש.

צירופם של מייקל ושירלי, הזוג ההפוך, שהיה אמור להיות הג'וקר הסודי של ההפקה, מיצה את עצמו מאוד מהר. הלכה למעשה, הצורך של יוצרי התוכנית להתאים את המשימות לבנות ולבנים, הפכה את כל העסק על פיו והביאה איתה סדרת אתגרים שאין להם ולגרעין שבבסיס הריאליטי דבר וחצי דבר. באחד הפרקים האחרונים ששודרו, צילמו החנונים קליפ ל"יום מעונן" של היי פייב, על הדרך צירפו לשם גם את מייקל בשבתו כ"יפה", כי היו חסרים בנים – אז מה אם זה לא מסתדר עם הקונספט שעליו מבוססת התוכנית. החזרות היו קטסטרופליות, כמיטב המסורת, אבל במפתיע גם התוצאה. הקליפ המביך, שבאקט חלמאי לחלוטין עד היום לא עלה לרשת, מאגד בתוכו את כל הבעיות של העונה הנוכחית: לא פועל על פי החוקים הפנימיים של הז'אנר, לא כיפי ומלא בזיופים.

שירלי מהיפה והחנון: "אני מוכנה לזוגיות"

הצביעו בפייסבוק לזוג המנצח של "היפה והחנון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully