וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך הספוילרים בטלוויזיה: כך לא תשניאו את עצמכם

לילך וולך ואלכס פולונסקי

24.10.2012 / 1:31

לפני שקופצים בזעקות "אמאל'ה, ספוילר!" על כל שטות - מדריך הספוילרים של וואלה! תרבות יעשה לכם סדר במה מותר ומה אסור לומר על סדרות טלוויזיה למי שעוד לא צפה בהן

ספוילר הוא פרט מידע עקרוני שיכול לפגום בחווית הצפייה של מי שעדיין לא הספיק לצפות גם הוא. לא רק מה קרה בסוף, אלא גם צמתים דרמטיים חשובים, שינויים מהותיים בחיי הדמויות, וכל דבר שיש בו מגורם ההפתעה.

אחרי שהבהרנו את זה, כדאי שתכירו מה הם חוקי העשה ואל תעשה בכל הנוגע לספוילרים של סדרות טלוויזיה, לפני שאתם הורסים לעצמכם עוד מערכת יחסים (גם הכתבה הזו מכילה ספוילרים, אבל הם עומדים בחוקים המצוינים בה, אז אפשר להירגע):

אין צורך להיות נודניק אוטומטי - מותר לומר שהיה פרק היסטרי, או שייבבת כמו ילדה עם קוקיות. מי שלא מסוגל להתמודד עם פיסת מידע שכזו, יעשה טובה לחברה וייסגר בדלת אמותיו עד שיואיל להשלים את הפרק.

עם זאת, אסור לציין אפילו בשם קוד את שם האירוע המספיילר – הפלה; נישואים; גירושים; מחלה; מוות או תאונה. כל אחד מהאירועים האלו יעברו תהליך מכבסת מילים הכרחי ויקבלו את שם הקוד "זה". שימוש במשפט – "אז, כשזה קרה – ייבבתי כמו ילדה עם קוקיות ורכבת בגרביון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריטה מ"דקסטר" מתה באמבט מלא דם. תתגברו, זה היה מזמן./מערכת וואלה!, צילום מסך

סדרות שמשודרות בארץ בטווח של עד שבוע ממועד שידורן בארה"ב, כמו "הומלנד"; "מד מן", "שובר שורות" ו"דקסטר", מותר לספיילר תוך שעה מרגע השידור המקומי ברשתות החברתיות, ופנים אל פנים בבוקר שלמחרת.

סדרות המשודרות בארץ בהפרש הגדול משבוע כמו "המתים המהלכים"; "גוסיפ גירל" או "דמג'ז", יטופלו כמו סדרה ששודרה בארץ ויהיו מורשות ספוילר 48 שעות מהשידור בחו"ל - אין לדעת מה צופן המחר, ואין לנו את כל החיים לחכות למחלקות הרכש בארץ.

מותר לדבר על טריילרים לעונות חדשות של סדרות, למרות שהמלצת המערכת הגורפת היא להימנע מהם על רקע היותם ספוילר בעצמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא השלמתם את כל הסדרה? זבש"כם. "סופרנוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברגע שסדרה הסתיימה סופית מותר לדבר על כל חלק בה וזה לא ייחשב לספוילר. מי שעדיין משלים את "הסופרנוס" – זב"שו.

יחד עם זאת, ובאופן שאינו סותר את האמור לעיל, יוכל אדם בסביבה החברתית או בסביבת העבודה להטיל וטו על סדרה אחת בלבד שאיתה הוא נמצא בפיגור צפייה. מה לעשות, יש אנשים שגילו את את "הסמויה" באיחור.

ספוילר ייחשב ספוילר רק אם מדובר בסדרת דרמה או מתח. אם גילינו לכם מה קרה אתמול ב"משפחה לא בוחרים", זה לא נחשב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזהרות ספוילר? אל תיכנסו לטוויטר. "הומלנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשתות חברתיות הנימוס והקוד האתי מחייב אזהרת ספוילר. בטוויטר אין נימוס או קוד אתי – ומי שלא יכול להתמודד עם החום שלא ייכנס למטבח.

יחד עם זאת, ובאופן שאינו סותר את האמור לעיל, ספוילר שנעשה רק כדי להרגיז - כדוגמא שאינה ספוילר: "זו הייתה המזחלת שלו! #האזרח קיין" – הוא עילה לאינפרונד או אנפולואו מיידי שלא מצריך הסבר או התנצלות.

אנשים שלא מחזיקים טלוויזיה בבית "מתוך עקרון", לא יורשו להביע שום דעה על ספוילרים. מתוך עיקרון.

רוצים להוסיף חוקי ספוילרים? כנסו לפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ספוילרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully