וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם סטיבן אמל, הכוכב השרירי של "החץ"

סטיבן אמל אף פעם לא היה חובב קומיקס, אבל תפקיד אוליבר קווין, שהופך להיות גיבור העל ”החץ”, קסם לו בגלל המורכבות הנפשית. לוואלה! תרבות הוא מספר איך הכין עצמו לתפקיד

אחרי שבעשור החולף נשטפו מסכי הקולנוע בגיבורי על, גם בטלוויזיה רצו להצטרף לחגיגה. כך, בשנה החולפת עלתה הסדרה "החץ" שהפכה להצלחה מיידית ולאחר שידור שני פרקים הוזמנה לעונה מלאה וכעבור שלושה חודשים לעונה נוספת, שתעלה בסתיו הקרוב בארה"ב. הסדרה צברה מעריצים רבים, השיגה שיאי רייטינג שלא נראו ברשת The CW מאז 2009 ואף נבחרה לתואר הסדרה החדשה האהובה ביותר על ידי קוראי המגזין הפופולרי "טי וי גייד". ממש כמו הקולגות מהמסך הגדול - החץ קלע למטרה.

במרכז העלילה אוליבר קווין, פלייבוי מיליארד אשר שב אל עיר מגוריו ובני משפחתו חמש שנים אחרי שנחשב למת כתוצאה מאסון בלב ים, שעה שהיה על ספינה עם אביו. במהלך אותן חמש שנים קווין השתנה והוא מסתיר את זהותו כגיבור העל החץ הירוק, על פי סדרת הקומיקס שפורסמה לראשונה ב-1941. כעת הוא פועל בחליפה ומסכה ירוקה, מצויד בחץ וקשת, על מנת לממש את צוואתו של אביו להחזיר את הכבוד חזרה לעירו, לטפל בעוולות החברה ולהילחם באי צדק, שבין היתר אחראית לו משפחתו.

בראיון בלוס אנג'לס לקראת סיום העונה הראשונה, כוכב הסדרה, סטיבן אמל, מודה כי לא היה מעריץ של קומיקס או בכלל של "החץ הירוק", אבל מהר מאוד נשאב פנימה. "בתור נער קראתי פה ושם חוברות של 'סופרמן' ו'ספון', כי תחום העניין המרכזי שלי היה היאבקות מקצועית, תמיד היו לי חוברות ופוסטרים של מתאבקים בחדר, לכן רק בדיעבד התחלתי לקרוא את חוברות הקומיקס של 'החץ הירוק'", הוא אומר, "כשצילמנו את הפיילוט בעיקר התעסקתי באיך הבמאי רצה שזה יצטלם ומה עליי לעשות מבחינת החזון והסגנון שאותם הוא רצה. ידענו שזה נראה מצוין ויתקבל טוב, אבל לא יכולנו לדעת מה יהיו אחוזי הצפייה".

-אז מה משך אותך לתפקיד?

"כשקיבלתי את התסריט לסדרה זיהיתי למעשה ארבעה תפקידים שונים שעליי יהיה לבצע. האופן שבו הסדרה מצולמת בהפרשי הזמן והמצבים השונים בחייו של אוליבר עוזרת לי להבחין בין אוליבר המזויף בעולם האמיתי, או אוליבר של אותן חמש שנים על האי, או כשהוא החץ. תמיד אני עירני ולזה בדיוק כיוונתי כשהצטרפתי לסדרה, כי זאת מבחינתי המהות של סדרה על גיבור על. עצם המחשבה דווקא איך זה מתבטא ביכולות המשחק שלי מעידה כמה מדובר בסדרה איכותית שכתובה נהדר. וכמובן שגם הלוק המתחלף והפאות מסייעים לי לשנות אווירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחת הסוגיות המרתקות בסדרה היא המצב הנפשי והלחץ הפוסט-טראומטי בו נתון אוליבר". מתוך "החץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחת הסוגיות המרתקות בסדרה היא המצב הנפשי והלחץ הפוסט-טראומטי בו נתון אוליבר, זה נושא רציני שעסקנו בו בסדרה. כמה שיש הרבה עיסוק אינטרנטי של בלוגרים בכל הקשור לנבלים מהקומיקס המקורי, אני חושב שבתור התחלה רצינו להמחיש שהסכנה הכי ראשונית ומוחשית עבור אוליבר זה הוא עצמו".

-היית נתון למצב נפשי מלחיץ שכזה?

"הדבר הכי קרוב לזה שאישית יצא לי לחוות הוא כשנהגתי ברכב מסוג סמארט מטורונטו ועד לקצה הדרומי של צפון אמריקה לקליפורניה ונטרפה דעתי תוך כדי, זה היה לא נורמלי".

-גיבור על שרירי ואימתני נוהג בסמארט?!

"כן, מכוניות זה אמצעי תחבורה מנקודה A ל-B. אני חובב מסכי טלוויזיה גדולים, מכלי רכב פחות אכפת לי".

סטיבן אמל בן ה-32 נולד וגדל בטורונטו קנדה ועבר לקליפורניה לפני עשור לטובת קריירת משחק. הופעותיו הראשונות בטלוויזיה כללו תפקיד אורח גאות בתור של מדריך ספינינג שרמנטי ב"הכי גאים שיש" ובאופרת הסבון/דרמת אימה "Dante’s Cove" ברשת כבלים בארה"ב. הוא הופיע בתור פרמדיק ב"מרפאה פרטית" ובתפקיד ג'יגולו צעיר ונמרץ בעונה האחרונה של "מצויד" ב-HBO. בדצמבר האחרון נישא לזוגתו בשנים האחרונות, הדוגמנית קסנדרה ג'ין, אשר אולי זכורה לחלקכם מהעונה החמישית של "הטופ מודל הבאה", שם התייפחה כשטיירה בנקס הורתה לקצץ את מחלפות ראשה ופרשה מהתכנית מיד לאחר התספורת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גיליתי שרירים בגוף שכלל לא ידעתי על קיומם". מתוך "החץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שבמרבית תפקידיו הקודמים המראה החיצוני שלו היה אלמנט אינטגרלי בשלבי הליהוק, עבור "החץ" הוא היה צריך להעלות את הרף עוד יותר בכל הקשור למבנה הפיזי האטרקטיבי אליו שאפו המפיקים. "חלק מההכנה לדמות כללו אימוני פארקור באזור דרום קליפורניה", הוא מספר, "גיליתי שרירים בגוף שכלל לא ידעתי על קיומם ובטח שלא עשיתי בהם שימוש. המאמן שלי היה הכפיל של הנרי קאביל, שמגלם את סופרמן ב"איש הפלדה" ומאוד נהניתי וכל הפעלולים הללו כבר ניכרים מהפרק הראשון בסדרה".

-היה לך ניסיון קודם עם חץ וקשת?

"לא, זאת היתה הפעם הראשונה בחיי שנאלצתי להתמודד עם חץ וקשת. בתור התחלה המאמנת שלי הראתה לי סרט בן 45 דקות שמכיל כל מיני סצנות מסדרות וסרטים בהן השימוש לא היה נכון, הרבה לפני שלמדתי איך לכוון. זה אחד הדברים הכי מסוכנים לנסות, זה לא אקדח דמה. עכשיו אני מוצא עצמי נהנה לתרגל גם בזמני הפנוי, זה ספורט מאוד מעניין.

"אבל חשוב לזכור שבהרבה מקרים החץ שאני שולח הוא למעשה הדמיית מחשב. הטריק הוא מה לעשות עם היד ברגע שהחץ נשלח כך שטכנית הכל יראה נכון. וכמה שיש לי חובת הוכחה לחובבי הקומיקס, שמתעמקים על כל פרט ומתעכבים על דקויות, אני משתדל באותה מידה לשרת נאמנה גם את חובבי החץ וקשת. אני מקווה לרצות את כולם".

סיום העונה של "החץ" ישודר ב-25/8 בערוץ yes Action ו-yes VOD

מחכים לעונה השנייה של הסדרה "החץ"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully