וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך זה לנהל רומן עם נשיא ארה"ב? ראיון עם קרי וושינגטון ("סקנדל")

רגע לפני שאולי תשבור בצורת של קרוב ל-20 שנה ותהיה לשחקנית השחורה הראשונה לזכות באמי, קרי וושינגטון, כוכבת "סקנדל", מספרת על הסדרה, האהבה ל"משחקי הכס" והמעריצים

בעידן התחרות העיקשת שניצבת לרשתות הטלוויזיה הוותיקות בארה"ב מצד סדרות איכות של ערוצי הכבלים ואפילו פלטפורמות כמו נטפליקס שנכנסו לזירה, קשה לייצר להיט של ממש שאינו תאגיד, שאינו ראשי תיבות כמו CSI או NCIS. באביב 2012 העלתה רשת ABC את "סקנדל", שיתוף פעולה שני של הרשת עם היוצרת שונדה ריימס, שאחראית לדרמה הפופולרית "האנטומיה של גריי" שנכנסת השנה לעונת העשור שלה. במהלך השנה החולפת הפכה "סקנדל" ללהיט שב-ABC ייחלו לו, כאשר באור הזרקורים ניצבת כוכבת הסדרת, השחקנית קרי וושינגטון, שמועמדת לאמי לשחקנית הטובה בסדרת דרמה בטקס שיתקיים הלילה.

וושינגטון, שבשנה החולפת גם כיכבה בסרטו של טרנטינו "ג'אנגו ללא מעצורים" שהיה מועמד לאוסקר, מגלמת בסדרה את אוליביה פופ, עורכת דין בוושינגטון הבירה, שהמשרד שלה מגן על תדמיתם הציבורית של נבחרי העם ודמויות בכירות נוספות בעיר, מה שמכונה מנהלת משברים או "Fixer", כלומר מתקנת ופותרת הבעיות שצצות. החבורה הממולחת שמנהיגה פופ מכנה עצמה "הגלדיאטורים" ולצד פרשיות מתחלפות מפרק לפרק, במרכז העלילה בהמשכים בסדרה גם הרומן האסור והחשאי של פופ עם נשיא ארה"ב, פיצג'רלד גרנט (טוני גולדווין), שנרקמה עת עבדה על הקמפיין לבחירתו וממשיכה ללוות אותה גם במהלך הכהונה שלו.

בעונה השנייה המשודרת כעת ב-HOT3, היא נשאבת חזרה אל אותם ימי הקמפיין ומעשה חמור להטיית הבחירות בו הייתה מעורבת, מה שפוגם ביחסים האינטימיים שלה עם פיץ. על אף שהסדרה מתרחשת בבירה התוססת, וושינגטון עצמה מאמינה כי הנסיבות של פוליטיקה אמריקאית הם מיקרוקוסמוס למתרחש בעולם כולו ומדברים לקהלי צופים במדינות אחרות. "קיוויתי שהסדרה תדבר בשפה אוניברסלית ואני חושבת שקלענו", היא אומרת בראיון באירוע לקידום העונה השלישית של "סקנדל" שתעלה בארה"ב בתחילת אוקטובר. "נקודת המוצא שלנו עם צוות שחקנים מגוון אתנית וחברתית היה מרכיב שמאוד מצא חן בעיניי ככוח מוביל להצעיד את הסדרה קדימה".

"הטריק הוא שהסדרה היא לא כל כך אודות הנעשה בוושינגטון לעניות דעתי, היא יותר מתעסקת בקשרים בין-אישיים וקוד אתי של אנשים, המנסים לעשות את הטוב לפי ראות עיניהם בקונטקסט מאוד מורכב. כולנו מלאים פגמים ולכן זה נוגע בכל אחד מאתנו. הסדרה מביאה אינטראקציות בין גברים לנשים, דמויות עם אוריינטציה מינית משתנה ובסיטואציות מורכבות בחייהם וזה מה שמביא את הצופים לעקוב שבוע אחרי שבוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרי וושינגטון ב"סקנדל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

- את מרגישה אחריות מסוימת בכך שאת עומדת בראש?

"במהלך צילומי הסרט 'ג'נגו ללא מעצורים' קמתי מדי בוקר והייתי צריכה להכניס לעצמי לראש שאני אישה כנועה, שנחשבת לפי החוקה דאז ל-3/5 אדם ביחס לאדם הלבן, והייתה נתונה לאלימות קשה. יש לי הערכהעצומה למצב כיום בו העולם מאפשר לסדרה עם אישה אפרו-אמריקאית בתפקיד הראשי להיות הצלחה מסחררת ברחבי העולם".

- את נותנת את הדעת באשר ליחסים בין אוליביה לפיץ?

"אני לא מבקשת מהתסריטאים עלילה מסוימת, אני מקבלת באהבה את כל מה שנכתב עבור אוליביה ומנסה תמיד להגיב באופן טבעי לכל מה שנקרה בדרכי".

וושינגטון בת ה-36 נולדה וגדלה ברובע הברונקס בניו יורק וקריירת המשחק הבוגרת שלה החלה עם תפקידים ב"NYPD בלו", "חוק וסדר ו"בוסטון ליגל". על המסך הגדול היא הופיעה מתחילת שנות האלפיים בסרטים "ריקוד צמוד", "מר וגברת סמית" ובדרמה הביוגרפית "ריי". בשנה שעברה הפכה לפעילה פוליטית נמרצת לבחירה מחדש של הנשיא אובמה ואף נאמה יחד עם השחקניות סקרלט ג'והנסון ואווה לנגוריה בועידת המפלגה הרפובליקנית. לצד השתיים היא גם הופיעה בסדרת של פרסומות למותג "לוריאל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תתכנן את נאום הפרידה שלך. מתוך "סקנדל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

החודשים האחרונים היו מאוד עמוסים עבורה, לא רק ההצלחה והבאזז סביב "סקנדל", אלא גם המועמדות לפרס האמי בקטגוריה, פעם ראשונה מזה 18 שנים מאז שחקנית שחורה היתה מועמדת. סביב התקופה המקצועית הגועשת היא גם מצאה זמן להינשא לבן זוגה בתקופה האחרונה, כוכב הפוטבול של הסן פרנסיסקו פורטי-ניינרז, נאמדי אוסומווה. בעוד היא התעסקה בקריירה שלה בצפון אמריקה, שלושה מחבריה לצוות השחקנים ב"סקנדל", קייטי לאווס, גיירמו דיאז ובלאמי יאנג, ביקרו בארץ כחלק ממשלחת של ארגון התמיכה בישראל America's Voice in Israel. "העבודה על העונה השלישית החלה ביום מרגש בו נודע דבר המועמדות שלי", היא משתפת. "ובאותו יום כבר הספקתי לשמוע מהם חוויות מהטיול שלהם לישראל ואני בעצמי מאוד אשמח לבוא לבקר אצלכם".

- יש לך כבר נאום מתוכנן במידה ותזכי?

"אני מעדיפה להתעסק בדברים שבשליטתי, וזכייה זה כמובן לא אחד מהם. אני שואפת למצוינות בעבודה שלי ואני אפילו לא מתעכבת על נתוני הרייטינג המחמיאים שזכינו להם בשנה החולפת. טקסים כאלה מעניקים לנו יותר חשיפה, אבל אני לא חושבת שהם בהכרח מעצבים את יכולות המשחק שלי. יש בזה הרבה מן המזל ולקבל את ההזדמנות הנכונה בזמן הנכון, ועוד לפני זה אני יודעת באיזו סביבה איכותית ומשובחת אני עובדת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את הנאום שלך תוכלי לאלתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

- ברוח האמי, במה את צופה?

"אני חובבת גדולה של 'משחקי הכס' כי זו סדרה שאתה חייב לצפות בה בזמן אמת, בדיוק כמו 'סקנדל'. בשני המקרים הרשתות החברתיות שוקקות חיים בזמן השידור המקורי ובקלות אתה יכול להיתקל בספוילר אם אתה מקליט וצופה בפרק מאוחר יותר ואז החוויה נהרסת כמובן. צפיתי באיחור של יום בפרק החתונה האדומה הידוע לשמצה מהעונה החולפת של משחקי הכסק וזה היה נצח, בייחוד כשכל החברים שלי צייצו ושלחו לי הודעות טקסט 'ראית מה קרה? את מאמינה?'. ישר השבתי בזעם שלא ישלחו לי פרטים. אבל אני מאוד אוהבת את הקהילתיות של הצופים".

- מה לגבי המעריצים שרוצים פרטים על החתונה שלך למשל?

"אני לא יכולה לחזות את העתיד ואני לא יודעת לומר מה יהיה בעתיד אבל כרגע אני קנאית לפרטיות שלי ושומרת את העניינים הללו לעצמי. התנגדתי נחרצות להצטרף לפייסבוק וטוויטר אבל למדתי גם את האלמנט הזה של העבודה. אני שמחה לתקשר עם מעריצים, כי אלמלא הם הייתי מובטלת. זה האמצעי שלי לומר תודה".

טקס פרסי האמי ישודר בכל ערוצי הסדרות הלילה בכל ערוצי הסדרות של yes

חושבים שהיא תזכה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully