וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממלכת אור הירח": ראיון עם כוכבי הסרט, ג'ארד גילמן וקארה היווארד

ג'ארד גילמן וקארה היווארד, הילדים שמככבים ב"ממלכת אור הירח" מספרים איך כבשו את לבו של ווס אנדרסון בגיל 13 וגם מה למדו מקלינט איסטווד. ראיון

ווס אנדרסון בחן מאות ילדים לתפקידים הראשיים בסרטו החדש "ממלכת אור הירח". כתוצאה מכך, הוא כבר שמע באודישנים כמות דומה של ביצועי ניסיון לסצינות שכתב, וכבר נמאס לו מהן לגמרי. הוא לא היה יכול לשמוע אותן יותר. ואז הגיעו ג'ארד גילמן וקארה היווארד.

כפי שסיפר לעיתונאים בפסטיבל קאן, מיד לאחר שהקרנת הסרט פתחה את האירוע, השניים הצליחו להפיח חיים חדשים בטקסט וכתוצאה מכך גם בו. "ג'ארד הגיע עם משקפי קרים עבדול-ג'אבר כאלה, והיה לו שיער משוגע לגמרי, ובאופן כללי הוא פשוט היה מצחיק בטירוף. קארה, מכל מי שבחנתי, היתה היחידה שלא דיקלמה את השורות בתסריט אלא כאילו כתבה אותן מחדש בעצמה", הוא הסביר את מקור המשיכה. בקיצור, נולדה בינו לבינם אהבה ממבט ראשון, ממש מסוג זו המוצגת בסרט, המתאר כיצד ילד וילדה בני 12 מתאהבים ובורחים בעקבות אהבתם בארצות הברית של שנות השישים.

הודות להתאהבות של אנדרסון בהם, מצאו עצמם גילמן והיווארד, היום כבר בני 13, על השטיח האדום של פסטיבל קאן, כבוד שבו גם שחקנים ותיקים מהם בהרבה לא תמיד זוכים בו.

אני פוגש את השניים יום לאחר הפרמיירה, ואף שהמזוודות של גילמן אבדו בדרך מארצות הברית לריביירה, שניהם עדיין נרגשים ואף המומים מכל מה שקורה סביבם. "אם היית בא אליי לפני שנתיים ואומר לי שאזכה לפתוח את פסטיבל קאן, הייתי מצביע עלייך וצוחק 'הא-הא, פסטיבל קאן, כן בטח'", אומר גילמן.

לפחות בהתרשמות שטחית, נראה כי הוא זהה באופיו לגיבור הסרט, סם – ילד זב חוטם, בוגר לגילו, עם לשון חדה. גם היווארד נדמית מסתורית ובוגרת כמו הדמות שהיא מגלמת, סוזי, אבל השניים טוענים שזה לא נכון, והם רחוקים עד מאוד מן הפרסונות הקולנועיות שלהן. "כמו בסרט, גם במציאות אני אוהבת חיות ואני אוהבת לקרוא, אבל חוץ מזה, הכל שונה אצלי", היא מגיבה על כך.

אז איך הצלחתם לפצח את הדמויות הללו, שכל כך רחוקות מכם? מה אתם חושבים שמאפיין אותן?

גילמן: "אני חושב שסם פשוט לא מובן. הוא ילד נהדר, אבל אף אחד לא מבין אותו. גם סוזי כזו, ובדיוק בגלל זה הם כל כך מזדהים אחד עם השני. הם רואים זה בזה גדולה שהאחרים עיוורים לה".

איך נכנסתם לדמויות? האם ווס הפעיל אתכם בטכניקות מיוחדות בשביל כך?

היווארד: "חוץ מזה שמן הסתם עשינו הרבה חזרות, היה דבר אחד מיוחד שהוא ביקש מאיתנו, וזה לכתוב אחד לשני מכתבים כמו שהם עושים בסרט, גם כדי שנכיר אחד את השני וגם כדי שניכנס לדמויות. בהתחלה כתבנו איי-מיילים, אבל כיוון שהסרט קורה בשנות השישים והם עוד מתכתבים כמו שהיו עושים פעם, בשלב מסוים ווס ביקש מאיתנו להתחיל לתקשר כך".

זה היה מוזר לכם?

גילמן: "כמובן! בחיים הרי לא התכתבתי בצורה הזו. אבל דווקא בגלל כך, זה היה מגניב".

בכלל, איך התחברתם לשנות השישים, תקופה שבה אפילו לא הייתם זרעונים בתכנון?

היווארד: "זה היה מעניין, כי באמת זו תקופה שעד עכשיו הכרתי רק מסרטים ומספרי היסטוריה, ופתאום היא הפכה לחלק מן המציאות שלי. הייתי מגיעה לצילומים ורואה מכונת כתיבה על השולחן, זה היה כל כך..."

גילמן: "כל כך מגניב".

ממלכת אור הירח. imdb
"זה היה מגניב להחליף איימיילים במכונת כתיבה". מתוך "ממלכת אור הירח"/imdb

הסרט לוקח השראה מאינספור יצירות קולנועיות קודמות. ווס ביקש מכם להכיר אותן לפני הצילומים?

היווארד: "כן, ממני הוא ביקש לראות את 'מלודי', סרט בריטי מ-1971 שכמובן לא הכרתי, אבל הוא חשב שהדמות הראשית בו צעירה ומתוקה כמו שלי, אז כדאי שאכיר אותו".

גילמן: "ממני הוא ביקש לראות את 'הפריצה לאלקטרז', כהכנה לסצינות שבהן הדמות שלי מתעמתת באלימות עם האויבים בני גילה. הוא חשב שלא יזיק לי להכיר את איסטווד כדי ללמוד ממנו איך להיות קצת קשוח יותר".

מה לגבי סרטים קודמים של אנדרסון, הכרתם אותם? אני מפנה את השאלה הזו בעיקר אלייך, קארה, כי הדמות שלך נראית קצת כמו הגרסה הצעירה של מרגו טננבאום.

היווארד: "כן, יש בזה משהו. קודם כל, איפור העיניים, אבל חוץ מזה, שתיהן שקטות, מסתוריות ומתנכרות למשפחות שלהן, ואף אחד לא מבין אותן בכלל, ובטח לא מבין מה מטריד אותן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמוה, גם את הדמות שלי אף אחד לא מצליח להבין". מרגו טננבאום ב"משפחת טננבאום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני שאני אומר לה כי חוץ מאת מרגו טננבאום היא מזכירה מעט את אמה ווטסון, היווארד מצהירה כי זו המושא לחיקוי שלה, יחד עם האמה השנייה – סטון. "שתיהן לא רק מוכשרות, אלא גם עם רגליים על הקרקע. לדעתי כל השחקניות הצעירות צריכות לשאת אליהן עיניים, כי חוץ מכישרון המשחק יש להן גם תבונה, חוש הומור ושיקול דעת, והן יודעות איך לשלב בין החיים האישיים והמקצועיים. בקיצור, יש לקחים להפיק מהן לגבי העתיד".

אם כבר מדברים על העתיד, איך אתם חושבים שחווית העבודה על הסרט שינתה אתכם?

גילמן: "למדתי שאני שווה יותר ממה שהאמנתי בעצמי, ושאני מסוגל ליותר ממה שחשבתי. אני חושב שילדים מהכיתה שלי שייראו את הסרט הזה יהיו בשוק מוחלט. חוץ מזה, הבנתי עד כמה אני באמת אוהב לשחק. לפני העבודה כאן, סתם ראיתי בזה משהו כיפי, אבל מתישהו במהלך הצילומים הרגשתי קליק, ומאז לא רציתי שזה יפסיק".

היווארד: "כן, זה נכון גם לגבי. ואני גם חושבת שכל הזמן שבילינו בצילומי חוץ גרם לי להימשך יותר לחיק הטבע. אבל הדבר הכי חשוב שלמדתי מהסרט, זה שכולם מקבלים הזדמנויות לפעמים. אני גרה בעיר קטנה ליד בוסטון, ואף פעם לא האמנתי שמשם אפשר להגיע לקאן, אבל הנה זה קרה, ואני רוצה להגיד לכל הילדים בגילי שגרים במקומות כאלה, שגם הם יכולים להגשים את החלומות שלהם".

"ממלכת אור הירח": ראיון בלעדי עם ווס אנדרסון
"ממלכת אור הירח": ראיון עם בוב בלבן על ווס אנדרסון וסיינפלד
"ממלכת אור הירח": איפה ומתי רואים?
"ממלכת אור הירח": מה חשבתם על הסרט? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully