וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך ראינו": ביצת הסלבס הישראלית חוגגת בחתונת מני פאר - צפו

10.8.2012 / 1:00

השבוע ב"כך ראינו" קטע מדהים מסרט החתונה שהכין יגאל שילון למני פאר ב-1972. הפלרטטנות של דודו טופז, השיחות על שימוש בחומרים אסורים והטראומה של אולימפיאדת מינכן

יח"צ - חד פעמי

"כך ראינו" הוא פרויקט ענק ומרתק של המפיק אריק ברנשטיין והבמאי אליאב לילטי שמציג לראשונה חומרים דוקומנטריים נדירים, המורכבים רובם ככולם מצילומים ביתיים שצולמו במצלמות 8 מ"מ. כאן בוואלה! תרבות אנו חושפים מידי שבוע קטעים מהסרט, המציגים את סיפורה של מדינת ישראל כפי שנתפס בעדשות של צלמים חובבים.

הפעם אנו מספקים הצצה לסרט החתונה של מני פאר, שנישא בספטמבר 1972 לרעייתו קרני. בשנה זו ישראל הייתה מצויה עדיין באופוריה שאפפה אותה לאחר מלחמת ששת הימים. התקופה בין השנים 1967 ו- 1973 הייתה זכורה באמרה הרווחת: "מעולם לא היה מצבינו טוב יותר". שנה לאחר מכן פרצה מלחמת יום כיפור ששינתה את פני החברה הישראלית מקצה לקצה.

חתונה, על פי רוב, היא אירוע פרטי, אלא שבמקרים יוצאי דופן גם אירועים פרטיים עשויים להפוך לבעלי עניין ציבורי. כשמני וקרני פאר נישאו, פאר כבר נחשב לדמות ציבורית ידועה, בעקבות הנחיית תוכנית הרדיו "ממני מני" ברשת ב' של קול ישראל. בישראל של 1972, הרבה לפני עידן שטיפת המוח הרב-ערוצית, אם היתה לך תכנית רדיו, נחשבת לחצי אלוהים ואולי אף חשוב מזה.

הצילומים הפרטיים מחתונתו של מני פאר, הנחשפים בסרט "כך ראינו", משרטטים בעצם את מפת התרבות של ישראל באותה תקופה, בה אנשי בידור, שחקנים ומוזיקאים הרוויחו את מקומם בצדק ולא בשל כוכבנות ריאליטי חולפת. בין אורחי החתונה נכחו מפורסמים רבים של אז, מעט לפני שהפכו לאייקונים של התרבות הישראלית: יונה אליאן וששי קשת שהגיעו לראשונה כבני זוג, דודו טופז ז"ל, דודו דותן ז"ל, חלי גולדנברג, עדנה לב, יגאל שילון וגם דן שילון, שהגיע אל מסיבת החתונה ימים ספורים אחרי ששב ממינכן, משידורי החדשות אשר עסקו בטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדה, וכך הסיט את רוב תשומת הלב מהחתן והכלה אליו.

הפקת "כך ראינו" עדיין מחפשת סרטים נוספים. אם יש לכם סרטים ביתיים משנות השלושים והארבעים אנא צרו קשר בכתובת המייל: post@alma-films.com

ההקרנות הקרובות של "כך ראינו ייערכו בסינמטק תל אביב ב-13-14.8 ובמוזיאון חיפה ב-11.8

"כך ראינו" - פרויקט מרתק ומדור חדש בוואלה! תרבות
מה דעתכם על הפרויקט? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully