וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! תרבות מחכה לסתיו

31.8.2012 / 8:08

מסרט ג'יימס בונד החדש, דרך ההופעה של LMFAO ועד ספר נוסף לאופיר טושה גפלה - כל הדברים הטובים שיגיעו עם השלכת

"אחת שיודעת"

בעונה האחרונה "אחת שיודעת" הפכה קצת לבדיחה. בואו נודה בזה, סדרת נוער שהדמויות שלה מתחילות בתיכון, לא יכולה להמשיך ולהתנהל כאילו הכל כרגיל כשרוב הדמויות שלה כבר עברו מזמן את גיל בית הספר. מה גם שאחרי אי אילו משולשים רומנטיים מפתיעים, לענף הגאומטריה כבר אין מספיק צורות מרובות צלעות להציע כדי לממש את כל הרומנים הפוטנציאליים (למשל: נייט ארצ'יבלד ברומן עם הבוסית שלו, שהופכת לנמסיס, שמתגלה כאמא של ה-BFF שלו צ'אק באס, אבל בסוף היא לא האמא אלא עובדת אצל אבא של צ'אק שהיה אמור להיות מת. מה?!). למרות הכל, מדובר באחת מהסדרות היותר כיפיות של העשור האחרון, וגם אם היא לא ידעה לפרוש בשיא, אין ספק שבעונה הבאה שלה היא עוד תצליח להפתיע.

מועד עלייה בארה"ב: 8 באוקטובר; בישראל: טרם הוחלט

ההופעה של LMFAO

אם תשאירו את הציניות שלכם אצל המאבטח בכניסה, ההופעה של LMFAO תהיה ככל הנראה ההופעה הכי טובה שתראו השנה בישראל. אמנם נקבל בארץ רק את רדפו, חצי מהצמד, כשסקייבלו מבריז מהופעות בקטע סדרתי, אבל לא חייבים להיות קטנוניים - סביר להניח שעם להקת הרקדנים הענקית שתלווה אותו, בכלל לא תשימו לב. "Sorry for Party Rocking" ו-"Sexy and I Know It" הם להיטים משגעים; עבור מי שעבר את גיל 15, אפשר לעוף עליהם רק בסתר. מדובר בהזדמנות חד פעמית לאבד את המודעות העצמית שלכם ולקפץ כתף אל כתף עם ילדים שעוד לא התחלף להם הקול.

2 באוקטובר, היכל נוקיה

פסטיבל חיפה

סוכות הוא לא רק חג יהודי אלא גם חג קולנועי, שכן בתאריך זה מתקיים מדי שנה הפסטיבל החיפאי המשובח. השנה, הוא יהיה מסקרן מתמיד - התחרות הישראלית שלו, שבדרך כלל נחותה לעומת האירוע המתקיים במהלך הקיץ בירושלים, השכילה הפעם ליישר איתו קו ולהציג תפריט מסקרן לא פחות, אם לא יותר, ממה שהיה בו.

האמת, זה קרה כיוון שהרוויחה מן ההפקר: "למלא את החלל" ו"מנתק המים" (בתמונה), שניים מן הסרטים הכחולים-לבנים המדוברים של השנה, תכננו להשתתף בירושלים אך נאלצו לפרוש ממנו בשל קבלתם לפסטיבל ונציה, וחיפה מיהרה לקבל אותם בחיבוק רחב. יחד איתם יתקיימו בעיר עוד כמה הקרנות בכורה מקומיות של יצירות מסקרנות תוצרת הארץ, ומובן שלא יהיה משעמם גם בגזרה הבינלאומית: כרגיל, בהר הכרמל יחשפו לראשונה לקהל הישראלי מיטב מן המטעמים שהוצגו בפסטיבל קאן האחרון, למשל "אחרי לוסיה", "מעבר לגבעות" ו"ריאליטי", וגם יקיימו מחווה מפוארת לבמאי היווני תיאו אנגלופולוס, שהלך השנה לעולמו בטרם עת והותיר חלל גדול בעולם הקולנוע. הודות לכל אלה ולהרבה יותר, האירוע החיפאי הוא הנקודה המלהיבה ביותר בלוח השנה הסתווי של שוחר הקולנוע הישראלי.

מה-29 לספטמבר ועד ה-8 לאוקטובר

"Battle Born" של הקילרז

עבור להקות איצטדיונים בסדר גודל של הקילרז, כאלה שצמחו רק בעשור האחרון, האלבום הרביעי הוא מבחן מוזיקלי לא פחות מאשר תדמיתי. העובדה שרק אחרי אלבום הבכורה המצוין חברי הלהקה נזכרו שהם אמריקאים ושגם ככה אין להם סיכוי מול נחילי להקות הפוסט-פאנק הבריטיות, גרמה להם לשנות כיוון לאמריקנה וזה עשה להם רק טוב. לעזאזל, למשך זמן מה הם אפילו נראו כמו אנשים מטופחים מהמערב הפרוע. האלבום הזה, שהעבודה עליו נעשית בשיתוף עם מפיקי העל סטיוארט פרייס (שליווה אותם עוד באלבומים הקודמים) וסטיב ליליווייט, הוא שיקבע אם הקילרז, כלהקה, צריכה להמשיך ולגדול, או להסתפק בלצאת ידי חובה, לעשות סיבוב הופעות מחופף, ולחזור הביתה כדי לחגוג על הכסף שהתאסף והמעריצות שלא אכפת להן.

תאריך יציאה: 18 בספטמבר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"בתוך אדם אחד" של ג'ון אירווינג

גם בספריו החלשים יותר - ואלוהים יודע שמאז "העולם על פי גארפ", "מלון ניו המפשייר" ו"תקנות בית השיכר", ג'ון אירווינג ידע כמה נפילות ספרותיות צורבות ממש - מצליח אירווינג לברוא עולם שלם, עמוק ומלא פרטים שיגרמו גם לקווי העלילה המופרכים ביותר להיראות ריאליסטיים. ב"בתוך אדם אחד" שעתיד לראות אור בסתיו, בהוצאת מודן, ג'ון אירווינג מספר את סיפורו של בילי, נער שמגלה שהוא יכול להתאהב גם בספרנית המבוגרת ויפת התואר, וגם בנער מנבחרת ההיאבקות שלו. בבחירה של אירווינג לעסוק במיניות יוצאת דופן, במקרה זה בי-סקסואלית – בחירה שמאז ומעולם ערך, באופן אמיץ ופורץ דרך – יש תמיד יופי וטבעיות מעוררת הערצה. גם אם ספריו האחרונים היו רחוקים ממושלמים, תמיד יהיה בספר חדש של אירווינג את הריגוש המיוחד שבהיכרות עם הדמויות המורכבות שלו.

בהוצאת מודן, תאריך עוד לא נקבע

ג'יימס בונד החדש

באוקטובר הקרוב יציינו באי הבריטי 50 שנה לצאת הראשון בסרטי ג'יימס בונד, "ד"ר נו", והחגיגות הללו היו עלולות להישאר טקסיות בלבד לולא נפתרו הסיבוכים סביב הפקת הפרק החדש בסדרה. למרבה המזל, הכל בא על מקומו בשלום בדיוק בזמן, כך שבקרוב נוכל לצפות כאן ב"סקייפול", מותחן הריגול הטרי בכיכובו של סוכן 007, שכמו בפעמיים האחרונות, יגלם אותו דניאל קרייג.

בשורה טובה נוספת היא כי שרביט הבימוי הופקד בידיו של סם מנדז, מי שעמד בעבר מאחורי יצירות מופת בסדר הגודל של "אמריקן ביוטי", "הדרך לפרדישן" ו"חלון פנורמי", ובהתאם לזאת הוא אחד הקולנוענים המוכשרים והמרשימים שיצרו סרט בסדרה ארוכת-השנים הזו. שחקן חיזוק נוסף, תרתי משמע, הוא חבייר ברדם, שיגלם את האיש הרע. אם יעשה זאת בחצי מהעוצמה שהפגין בתפקיד דומה ב"ארץ קשוחה", אפשר להאמין כי "סקייפול" יבטיח יום הולדת שמח לסוכן החשאי המצליח בהיסטוריה של הקולנוע.

"סקייפול" בוואלה סרטים

תאריך יציאה: 25 לאוקטובר

"The 2nd Law" של מיוז

מיוז היא להקה שלאורך כל הקריירה שלה לא עברה שינויים מוזיקליים יוצאי דופן, אלא בעיקר צמחה מבחינת הפומפוזיות והתנפחה עד שכבר נהיה קשה להתמודד עם הנוכחות שלה. למרות גרעין המעריצים העצום - אלה שהיו שם בתחילת שנות האלפיים התחלפו באלה שהתלהבו מהם בהמשך העשור - בהרבה מובנים מת'יו בלאמי והחבורה שלו פשוט עומדים במקום. כל זה עשוי להשתנות באלבום השישי, שלדברי בלאמי, יכלול השפעות דאבסטפ חזקות. כמה חזקות? הוא עשה ניימדרופינג לסקריקלס. האם זה יהיה טוב? לא בטוח (אלא אם אתם אוהבים שהאוזניים שלכם מדממות); האם זה יהיה מרתק וידרוש מכם לפחות האזנה אחת כדי לקבל שיעור במיתוג מחדש? ועוד איך!

תאריך יציאה: 1 באוקטובר

"עשתונות" של אופיר טושה גפלה

אופיר טושה גפלה הוא סופר שבמונחים ישראליים מגיע פעם בדור. כזה שמצליח לשחק עם פנטזיה ומציאויות אלטרנטיביות, ועדיין לא נשאב לאיזוטריה ומרחיק מעליו את הקהל חובב הריאליזם. בספריו הקודמים והמרתקים - "עולם הסוף" ו"ביום שהמוסיקה מתה" - טושה גפלה תפר להפליא דמויות שהצליחו להוביל את הקורא דרך עולמות מקבילים, דרך חיים ומוות, ותמיד שמר על זיק אופטימיות קוסמית שכל כך נדיר למצוא בספרות הישראלית. ב"עשתונות", טושה גפלה מעמיק דווקא אל הצד האפל יותר של כתיבתו ברומן מתח פסיכודלי שנפתח במפגש בין שני גברים שמזהים זה את זה אבל לא יודעים לומר מהיכן. מכאן ייפתח מסע אל תת ההכרה, טראומות עבר ומי יודע מה עוד שנקבר בנפש שניהם.

"עשתונות" ייצא בהוצאת כתר, תאריך עוד לא נקבע

השתתפו בכתבה: לילך וולך, אבנר שביט ואלכס פולונסקי

למה אתם מחכים בסתיו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully