וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ראינו: השתזפנו, ופתאום התחילה המלחמה

25.9.2012 / 7:38

תיעוד נדיר: ישראלים מבלים בסיני, כשמטוסי הקרב מעליהם מבשרים את תחילת מלחמת יום כיפור. האם יחזרו לבתיהם או ישארו עם התיירות השוודיות? צפו

יח"צ - חד פעמי

"כך ראינו" הוא פרויקט ענק ומרתק של המפיק אריק ברנשטיין והבמאי אליאב לילטי שמציג לראשונה חומרים דוקומנטריים נדירים, המורכבים רובם ככולם מצילומים ביתיים שצולמו במצלמות 8 מ"מ. כאן בוואלה! תרבות אנו חושפים מידי שבוע קטעים מהסרט, המציגים את סיפורה של מדינת ישראל כפי שנתפס בעדשות של צלמים חובבים.

למשה שרגל ושבעה מחבריו הייתה דרך ייחודית להעביר כל שנה את יום הכיפורים. בשונה מרוב העם אשר ממלא את בתי הכנסת ומבקש מהאל מחילה, שמונת החבר'ה הללו העדיפו להיפרד ממשפחותיהם ליומיים ולהעביר את יום הדין בכמה צלילות בחופי סיני. שרגל, בנוסף לחיבתו לים היה גם חובב צילום, ובעודו מצלם את נופי ראס מוחמד ומתעד את החופשה עם חבריו, הצליח ללכוד במצלמתו מבלי שהתכוון את ההתרחשויות הראשונות בפרוץ מלחמת יום כיפור.

6 באוקטובר 1973, יום הכיפורים, שקט, חופי סיני (שהיו אז שטחים שנכבשו וסופחו לישראל) ריקים כמעט לחלוטין מאדם ומשה שרגל מנסה ללכוד במצלמתו ציפורים כשלפתע הוא לוכד ציפור מוזרה במיוחד - מטוס מיג אשר טס מכיוון מצריים לכיון ישראל. בתחילה, המחזה המשונה עורר בקרב חבורת הגברים תהיות לגבי המתרחש, אך בשלב מאוחר יותר, כעבור 20 דקות, מחזה זה קיבל גם משמעות – מטוס המיג חזר על עקבותיו כשאחריו הופיע מטוס נוסף מסוג פאנטום ישראלי, וזה שלח טיל והפיל את המיג אל המים. בעוד הם מנסים להבין מה מתרחש סביבם ניגשו אל חבורת הגברים שוודיות שנפשו על חוף, דבר שכמעט שכנע אותם להישאר בחופי סיני, אך הפאניקה ששודרה ממקלטי הרדיו, ובעיקר שמדובר ביום הכיפורים, לא יכלה להצביע על שום דבר אחר פרט לכך שפרצה כאן עוד מלחמה אשר החזירה אותם הביתה אל צו ה-8 שקורא להם לצאת למלחמה.

הפקת "כך ראינו" עדיין מחפשת סרטים נוספים. אם יש לכם סרטים ביתיים משנות השלושים והארבעים אנא צרו קשר בכתובת המייל: post@alma-films.com
"כך ראינו" יוקרן בסינמטק תל אביב ב-29/9 ובסינמטק שדרות ב-27.9 ו-28.9.

"כך ראינו" - לצפייה בכל הקטעים
מה דעתכם על הפרויקט? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו
עמוד הפייסבוק של "כך ראינו"

"כך ראינו" הופק ע"י עלמה הפקות, בתמיכת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וקרן אבי חי.

  • עוד באותו נושא:
  • כך ראינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully