וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומרי הסף" התקבל לפסטיבל סאנדנס ומועמד לפרס איגוד המפיקים האמריקאי

2.12.2012 / 16:09

סרטו של דרור מורה התקבל לפסטיבל הקולנוע העצמאי היוקרתי, ויוקרן במסגרת ה- Spotlight לצד "למלא את החלל". כמו כן הוא מועמד לפרס איגוד המפיקים הנחשב לאחד ממנבאי האוסקר

עוד הצלחה לקולנוע הישראלי בעולם: “שומרי הסף", סרטו התיעודי של דרור מורה, התקבל לפסטיבל סאנדנס היוקרתי לקולנוע עצמאי, וכמו כן מועמד לפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס פרסי איגוד המפיקים האמריקאי. סרטו של מורה, שעורך מחקר קולנועי מקיף במיוחד בנושא שירות הביטחון הכללי בישראל, הוקרן בישראל במסגרת פסטיבל ירושלים האחרון, וכבר נמכר להפצה במספר מדינות ברחבי העולם.

פסטיבל סאנדנס הוא הבמה החשובה ביותר לקולנוע עצמאי ואחד מפסטיבלי הקולנוע הגדולים בעולם. הפסטיבל יתקיים בינואר השנה בפעם ה-34. "שומרי הסף" יוקרן במסגרת ה-Spotlight המוקדשת לסרטים בולטים שכבר הוקרנו בארצות הברית - "שומרי הסף" הוקרן בפסטיבל ניו יורק האחרון. לצד "שומרי הסף" יוקרן באותה מסגרת "למלא את החלל" של רמה בורשטין.

פרס איגוד המפיקים האמריקאי נחשב לאחד ממנבאי הזוכים באוסקר, כפי שקרה בין היתר עם “רשימת שינדלר”, “אמריקן ביוטי” ו”נאום המלך”. מול מורה יתחרו השנה בקטגוריה הדוקומנטרית "The Island President” של ג'ון שנק, “The Other Dream Team” של מריוס מרקוביץ', “Serching For Sugar Man” של מאליק בנדג'לול ו"A Pepole Uncounted” של ארון יגר.

"שומרי הסף" מציג סדרה של ראיונות שערך מורה עם שישה ראשי שב"כ לשעבר, כולל כרמי גילון, עמי איילון, אבי דיכטר ויעקב פרי. הסרט זכה לתשומת לב רבה במיוחד כשהוקרן בפסטיבל טורונטו, והיו שאף הצביעו עליו כמועמד אפשרי לפרס סרט הקולנוע התיעודי הטוב ביותר בטקס האוסקר הקרוב. הסרט, בהפקת מורה, אסטל פיאלון ופיליפה קוברסקי, נמכר בחודש יולי האחרון גם להפצה בארצות הברית, על ידי חברת סוני פיקצ'רס קלאסיק, ולאחר מכן נמכר להפצה באנגליה, אירלנד ואוסטרליה.

מה דעתכם על "שומרי הסף"? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • שומרי הסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully