וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "ההוביט" כובש את הפסגה בהפרש ענק

16.12.2012 / 14:59

הפרק הראשון בטרילוגיה החדשה של פיטר ג'קסון לא הביא, כנראה, יותר צופים מאשר סרטי "שר הטבעות", אבל עדיין פתח בענק והוכיח שמעריצי הסדרה שומרים לה אמונים

יח"צ - חד פעמי

פיטר ג'קסון חזר לארץ התיכונה, הכסף חזר להתגלגל והברק חזר לעיניים של המפיצים. אחרי כמה שבועות אומללים, סוף השבוע האחרון הביא סוף סוף להיט גדול: "ההוביט: מסע בלתי צפוי", כמובן. הסרט הכניס 37.5 מיליון דולר ביום שישי בלבד, ומוערך כי הכנסות הסופ"ש כולו יסתכמו בכ-85 מיליון דולר – שינוי דרסטי מהשבוע הקודם, שבו פחות מ-11 מיליון דולר הספיקו כדי להביא את "סקייפול" למקום הראשון.

הפתיחה של "ההוביט" היא הגדולה ביותר אי פעם לחודש דצמבר, ולפחות על הנייר, מתעלה על כל אחד מסרטי "שר הטבעות". "שיבת המלך", הסרט המצליח בסדרה, הכניס 73 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, אם כי ההשוואה אינה לגמרי הוגנת משום שהסרט יצא ביום רביעי, ולא בסוף השבוע, ובגלל העלייה החדה במחירי הכרטיסים שחלה מאז 2003 – בעיקר אם מכניסים למשוואה את העובדה ש"ההוביט" מוקרן בתלת-מימד. בסך הכל, אפשר לומר בזהירות ש"ההוביט" הביא פחות צופים לקולנוע בסוף השבוע הראשון שלו, אבל הוכיח שיש די והותר מעריצים שחיכו לפריקוול, וגם הצלחתם של שני סרטי ההמשך של "ההוביט", שכבר שריינו תאריכי יציאה בשנה הבאה ובזו שאחריה, די מובטחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצלחה צפויה למדי. מתוך "ההוביט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחרות העיקרית של "ההוביט" היתה עם עצמו: הסרט מוקרן בארבעה פורמטים שונים – דו-מימד, תלת-מימד, איימקס ו-HFR. על פי נתוני מכירות הכרטיסים המוקדמים כפי שדווחו על ידי אתר Deadline, נראה שלמרות כל החידושים, הזוכה בנוק-אאוט הוא דווקא הדו-מימד הישן והטוב; כשני שליש מהכרטיסים שנמכרו מראש היו להקרנות דו-מימד, 18% נמכרו להקרנות תלת-מימד, 7% לאיימקס, ו-8% בלבד בחרו לנסות את הטכנולוגיה החדשה והשנויה במחלוקת, HFR.

מתחת ל"ההוביט", הטבלה נראית כמו בית אבות: כל הסרטים בעשיריה הפותחת השבוע, מלבד אחד, הם בני ארבעה שבועות או יותר. עבור "סקייפול", שבמקום השני עם כ-7 מיליון דולר, זהו השבוע השישי בטבלה, מה שהופך אותו לקשיש בלה בקנה המידה המקובל.

"ההוביט": מקסים, אבל ארוך באופן מוגזם
”'ההוביט' ישנה את פני הקולנוע”: ראיון עם פיטר ג'קסון
מה חשבתם על "ההוביט: מסע בלתי צפוי"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully