וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטים הפרו-ישראלים שנשלח לאוסקר 2014

27.2.2013 / 0:03

הממשלה התעלמה מהמועמדים הישראלים באוסקר, ג'ודי ובנט חגגו את ההפסד והטוקבקיסטים קיללו. וואלה! תרבות רוצה שקט ומגישה הצעות לסרטים שהממסד יוכל לחבק בלי לעשות פרצופים

Searching for Ariel Zilber

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפורו המדהים של מוזיקאי ישראלי מבריק משנות השבעים, שבראשית שנות התשעים שיריו כבר אינם מושמעים ברדיו והוא לא זוכה לכבוד המגיע לו בחברה החילונית המסואבת; מה שאריאל זילבר לא יודע הוא שמעבר לקו הירוק, אלבומיו הישנים הם אגדה יפנית, ושירים כמו "תן לי כוח" ו"ברוש" הפכו לפסקול הרשמי של מקימי מאחזים. רק כשהוא מגלה את זה, היוצר המסתורי מוצא סוף סוף בית חם, ומלחין כמה משירי האהבה היפים שיותר שנכתבו אי פעם לרב כהנא.

המסר המרכזי: יש אלוהים.

מתקן המצלמות השבורות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרט תיעודי מרגש המגולל את סיפורו של חננאל פרוימן, מתנחל טוב לב הדוגל בדו-קיום, שטרם חזרתו בתשובה עבד בחנות לפיתוח צילומי סטילס, לפני שהעולם עבר למצלמות דיגיטליות. חננאל עוזר לעימאד, שכנו הפלסטיני, שמצלמותיו נשברות שוב ושוב, ומתקן אותן פעם אחר פעם. כך אנו נחשפים לסיפור המרגש של השניים, שגם הגדר לא מצליחה להפריד ביניהם.

המסר המרכזי: לא לשים מצלמה על קצה השולחן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שומרי הטף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שעוררו סערה בעקבות דבריהם ב"שומרי הסף", ראשי השב"כ לשעבר מוצאים את עצמם מחוסרי עבודה והופכים לשכירים במחלקה חדשה של משרד החינוך, שמטרתה לעקוב אחר הנעשה בגני ילדים ברחבי הארץ. במסגרת תפקידם הם מאתרים ילדים חלשים ומנודים ומלמדים אותם שיטות הסוואה כדי להעלם מעיני הבריונים ולחטוף פחות כאפות. בשלבים מתקדמים יותר, הם מתרגלים יחד איתם טקטיקות לחימה שונות.

המסר המרכזי: זה בסדר ואף רצוי להכות בחזרה.

אריאל אריאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרט שחושף את המציאות הטראגית ואת המאבק ההרואי להישרדות באחד מהאזורים המופלים ביותר לרעה בחברה הישראלית, דרך עדויות של שני אזרחים תמימים באזור מוכה האסון: חיים, מנהל היכל התרבות שמוצא את עצמו בפני שוקת שבורה ולקראת פשיטת רגל כשיהושע סובול מחרים אותו; ומנחם, אקדמאי צעיר ומבריק שלא מצליח להשלים דוקטורט רק בגלל שהתזה שלו, "ארמזים ומטונימיות בכתבי כצל'ה", נכתבה עבור מכללה שהמדינה לא מכירה בה כאוניברסיטה. סיפור קורע לב על על אכזריותם של קלגסי תיאטרון הקאמרי והממסד האקדמי, אך אל דאגה: יש הפי אנד.

המסר המרכזי: שניים יכולים לשחק במשחק הזה, בכרי!

רמת אביב ג'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרט עלילתי באורך מלא שבמרכזו קבוצה של ערבים-ישראלים בני הדת המוסלמית שמתגוררים בשכונת היוקרה רמת אביב ג'. בזכות מערכת חינוך מתקדמת, אפליה מתקנת שמתבצעת כבר עשרות שנים וגילויי סובלנות (לפעמים עד רמת הדביקות) של אזרחיה היהודים של המדינה, הצליחו הדמויות להתקדם בחברה הישראלית: הם מהנדסים, הייטקיסטים ורופאים, אוהבים את החיים היפים, מכוניות יוקרה, חופשות בחו"ל, אוכל טוב והצבעה ליאיר לפיד. סמים ונשק? הם לא נוגעים. אלימות? רק כשמגישים להם פילה בלי בורדו. רק חלום אחד הם עוד לא הגשימו ונלחמים עליו מדי יום: להתגייס לצה"ל.

המסר המרכזי: אין לא יכול, יש לא רוצה.

"שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" לא זכו באוסקר

דרור מורה מגיב לג'ודי ניר מוזס שלום: "תעודת עניות למשנה לראש הממשלה שזוהי אשתו"

איזה סרט ישראלי אתם הייתם רוצים לראות באוסקר? דברו על זה בפייסבוק

** הכתבה הינה סאטירית

(השתתפו בהכנת הכתבה: אבנר שביט, אלכס פולונסקי ועפר סקר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully