וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"12 שנים של עבדות" משפיל את גיבור הסרט?

24.12.2013 / 17:27

פוסטר הסרט באיטליה מציג את שחקן המשנה בראד פיט בענק לצד הגיבור השחור צ'וואטל אג'יופור - בהקטנה ניכרת. מפיץ הסרט: "הפוסטרים לא אושרו לשימוש". טעות או גזענות?

הדרמה התקופתית והמדוברת "12 שנים של עבדות" עומדת במרכז פרשייה מביכה למדי: סרטו של סטיב מקווין מופץ בימים אלה במדינות אירופה ונראה כי באיטליה התקבל בתחושה חמוצה וזאת בגלל הפוסטר הבעייתי בו בחור מפיצי הסרט להשתמש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיווק לקהל המטרה או גזענות? הפוסטר של "12 שנים של עבדות" כפי שהופץ באיטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכרזה המקורית של הסרט (וזו שהופצה גם בישראל) כוללת את השחקן הראשי צ'וואטל אג'יופור כשהוא נראה באמצע תנועה של ריצה קדימה. אך מפיצי הסרט האיטלקים כנראה חשבו שהפוסטר לא יתאים לקהל המטרה שלהם והחליטו להפיץ גרסה שונה של הפוסטר, עליו מרוחה דמותו של השחקן בראד פיט (שמגלם בסרט תפקיד משני) בענק ודמותו של אג'יופור נמצאת לצידו בקטן. גרסה זהה לפוסטר הזה הופצה גם עם השחקן מייקל פסבנדר כשאר שוב הוא נמצא במרכז הפוסטר ודמותו מעטרת כמעט את כולו, ואילו דמותו של אג'יופור, השחקן הראשי, ניצבת לידו בקטן.

"שני הפוסטרים של הסרט '12 שנים של עבדות' שהופצו באיטליה, עם דמויותיהם של בראד פיט ומייקל פסבנדר, לא אושרו לשימוש על ידי מפיקי הסרט", כך מסר בתגובה למגזין ווריאטי דובר חברת Lionsgate שהפיקה את הסרט. הדובר המשיך ואמר כי "אולפני 'סאמיט אנטרטיינמנט', המחזיקים ברשיון הבלעדי על זכויות הסרט, פועלים למען הסרה מיידית של כל הפוסטרים שכבר הופצו וביטול ההדפסה של פוסטרים דומים שהיו אמורים להיות מופצים גם הם".

הסרט "12 שנים של עבדות" מגולל את סיפורו של סולומון נורת'אפ, נגן כינור שחור מוכשר שנחטף ונמכר לעבדות בארצות הברית שלפני מלחמת האזרחים. הסרט מוביל במספר המועמדויות לטקס פרסי גלובוס הזהב שיתקיים בקרוב עם שבע מועמדויות בסך הכל (לצד הסרט "חלום אמריקאי", לו מספר מועמדויות זהה), כולל פרס השחקן הראשי לאג'יופור.

נראה כי מפיצי הסרט באיטליה פספסו את הנקודה, שכן בחרו לשבץ שני שחקנים לבנים על פוסטר שעוסק כולו בסיפורו של השחקן הראשי, שהוא, ובכן, גיבור שחור. כעת מואשמת הפקת הסרט בגזענות, האשמה שהיא דוחה מכל וכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully