וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס פיין: "אני הבחור הלבן המשעמם"

הכוכב הגדול הבא? כריס פיין מעדיף להגדיר את עצמו כעצלן ואנאלפבית, ובראיון לוואלה! תרבות, לרגל ”ג’ק ריאן: גיוס הצללים” הוא מבקש: אל תזכירו לי שוב את ”יומני הנסיכה'"

יח"צ - חד פעמי

בזמן ששמות גדולים כמו טום קרוז, בראד פיט וג'וני דפ הספיקו לאחרונה לציין יובל לקיומם, הוליווד מחפשת לאחרונה יותר מתמיד אחרי הגברים המובילים הבאים. השילוב הנכון של כוכב הוליוודי שיקורץ מהחומר הנכון של שרמנטיות, הירואיות וסקס אפיל, כזה שיהווה קונצנזוס עבור קהל נשי וגברי כאחד וכמובן יביא את הנתונים המחמיאים בקופות, הוא תמהיל שקשה למצוא. כריס המסוורת', צ'אנינג טייטום וטום הארדי הם בין השמות בעל הפוטנציאל להעפיל למעמד שכזה, למרות שאף אחד מהם עוד לא הוכיח את עצמו בליגה הגבוהה באמת. אחד ההימורים הנוכחיים הוא השחקן כריס פיין, שלוהק לאחד התפקידים הנחשקים בתעשייה וכעת ניצב בפני הצ'אנס הגדול שלו.

אחרי אלק בולדווין, הריסון פורד (פעמיים) ובן אפלק, פיין נכנס כעת לנעליו של ג'ק ריאן, דמותו של סוכן ה-CIA שצמח ברבי המכר של הסופר טום קלנסי, בסרט החדש "ג'ק ריאן: גיוס הצללים" שעולה בסוף השבוע לאקרנים בארץ ובארה"ב. הסרט מתחיל עם השתלשלות האירועים שמובילה לגיוסו של ריאן לשורות ה-CIA על ידי הסוכן הבכיר וויליאם הארפר, אותו מגלם קווין קוסטנר, והעלילה מתגלגלת לזמן הנוכחי, כאשר ריאן מנסה למנוע טרור כלכלי מצד נבל רוסי, אותו מגלם השחקן הבריטי קנת' בראנה – שגם ביים את הסרט. הדמות של ג'ק ריאן כבר כיכבה כאמור על המסך הגדול בארבעה סרטים מצליחים, ועבור בכירי אולפני פרמאונט, המפיקים את הסרט, הבחירה בפיין הייתה די מתבקשת – אחרי הכל, הוא כבר שירת אותם נאמנה בתור קפטן ג'יימס טי. קירק בשני סרטי "מסע בין כוכבים" שעלו לאקרנים ב-2009 ו-2013 והיו להצלחות גדולות.

החוזה של פיין מראש מחייב אותו לשני סרטי המשך פוטנציאלים בסדרת ג'ק ריאן, כך שהמספרים להם מייחלים המפיקים בסוף השבוע הקרוב הם קריטיים עבור ביסוס מעמדו ההוליוודי. בראיון מיוחד לקידום הסרט החדש, המתקיים איתו במלון מונטאז' היוקרתי בלב בוורלי הילס, משדר פיין נונשלנטיות וביטחון לקראת אחד הרגעים המכוננים בקריירה בת העשור שלו. "מעולם לא הייתי יקיר מבקרי הקולנוע, ומהעובדה שעומדים כעת להשוות אותי עם אלק בולדווין והריסון פורד יש לי רק מה להפסיד", הוא אומר בפתיחת הראיון. "אבל צפיתי שוב בסרטים שלהם, שאני מאוד אוהב, והתחברתי לדמות במידה כזאת שהאמנתי שאני מסוגל לקחת על עצמי את התפקיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכנס לנעליים גדולות. פיין כג'ק ריאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיהו אותו ג'ק ריאן?

"הוא אדם שמרגיש מחויבות להילחם עבור ארצו ולעמוד בחזית אפילו שהוא יכול בקלות לבחור בחיי נוחות בסקטור הפרטי על תקן של קפיטליסט אמריקאי שדואג לעצמו. בסרט רואים כיצד אסון התאומים השפיע עליו וגרם לו לרצות לשרת מטרה נעלה יותר, לא כי הוא רוצה להיות גיבור אלא כי זה טבוע בו. הוא נושא עמו צלקות מהקרב, הוא ראה כמה המלחמה נוראית, ועדיין אני אוהב את הקו הדק הזה שהוא מהלך עליו, בין הצורך לשרת לבין זה שאולי היה מעדיף לשמור על פרופיל נמוך. אני חושב שגם אני בחור די כיפי שנהנה מתשומת הלב, אבל גם כזה שמחפש לא פעם להימלט ולתפוס פינה שקטה בה לא יצלמו אותי".

אתה חושב שאתה יכול להיות הכוכב ההוליוודי הגדול הבא?

"אני לא חושב שהרזומה שלי מצדיק כותרת כזאת, עוד אין לי מספיק קרדיטים ראויים כדי להגיע למעמד. מעל הכל אני מתרכז בלעבוד כמה שיותר. אני גם חושב שהמציאות השתנתה, כיום ההגדרה של כוכב הקולנוע האמריקאי מלאת ניואנסים מאוד מסוימים – לצד סרטים גדולים שמניעים את הקריירה, זה מחול עדין של לא להאפיל על העלילה של הסרט. הנסיבות הקיימות נותנות מקום ליותר שחקנים מצוינים באזור הגיל שלי שעושים תפקידים מעולים, ואני רק אסיר תודה שאני יכול להיות חלק בקבוצה הזאת".

ובכל זאת, קווין קוסטנר המככב לצידך בסרט אמר שאתה ה"איש הנכון" לתפקיד.

"אולי מצאתי חן בעיניו רק כי שנינו גברים לבנים פחות או יותר באותו גובה, עם אותו צבע שיער ומבנה גוף דומה. אני לא חושב שהוא התכוון למשהו מעבר".

כריס פיין בן ה-33 נולד כנצר למשפחה הוליוודית; אביו, רוברט פיין, הופיע בסדרות "צעירים חסרי מנוח", "אהבה גדולה", "המשרד" ו"מחלקת גנים ונוף", כאשר לאמריקאים הוא מוכר בזכות תפקידו בסדרת המשטרה הפופולרית מסוף שנות ה-70, “CHiPs”, שם גם כיכבה אמו של כריס, גווין גילפורד, שמאז הספיקה לפרוש ממשחק. כריס ואחותו קייט בת ה-41 גדלו את תוך התעשייה, ולאחר שהשלים תואר ראשון בספרות אנגלית, כולל שנת לימודים באנגליה, הוא פנה למשחק. ב-2003 קיבל תפקידי אורח קטנים בסדרות כמו "אי.אר." ו"CSI מיאמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש הנכון? עם קווין קוסטנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך כיכב פיין בתפקידים ראשיים בשני סרטי נעורים, "יומני הנסיכה 2: אירוסים מלכותיים" ו"אני והמזל שלי", בהם גילם את מושא אהבתן של אן האת'וויי ולינדזי לוהן. לאחר הפריצה עם "סטארטרק" הוא הופיע בין היתר בסרטים "לא ניתנת לעצירה" עם דנזל וושינגטון ולצד ריס ווית'רספון בקומדיה הרומנטית "זאת מלחמה". "אמנם הוריי שחקנים אבל אף אחד לא דחף אותי לעולם הזה, זה המקצוע המטופש ביותר שהורה יכול לאחל לילד שלו לעסוק בו כי מאוד קשה להתקיים מזה", הוא מספר. "אבל כמובן שבבית מסוים כמו שלי ספגתי בעל כורחי הרבה מהתעשייה. ההורים שלי לא ממש רצו שאהיה שחקן".

עשית שיעורי בית לתפקיד בצפייה בסרטי ג'ק ריאן הקודמים?

"נקטתי בגישה דומה לפני שלקחתי על עצמי עם התפקיד של קפטן קירק, בכך שהתסריט שקיבלתי היה התנ"ך שלי. אני מאמין שזה מה שחשוב למי שצופה בסרט. אני חושב שאלו חיים יותר קלים. לקחתי לתשומת ליבי את העבודה של אלו שגילמו את ג'ק ריאן בעבר, אבל זה לא שהלכתי עם פנקס עם הערות על סט הצילומים. קראתי את אחד הספרים של קלנסי אבל לא מצאתי דברים שהיו מהותיים עבורי כשחקן. גם לא קראתי ספרים אודות המלחמה הקרה או דברים כאלה, אפילו שיש בסרט יריבות בין אמריקאי לרוסי. יותר התעניינתי בספרים על האריסטוקרטיה העתיקה של רוסיה וגם אז לא ממש קראתי, בעיקר הסתכלתי בתמונות. אפשר לומר שאני די אנאלפבית, אני 'קורא' ספרים שמוקלטים לטובת אביזרי שמע".

התאמנת פיזית לסצנות האקשן?

"לא ממש, אני די עצלן. אני הולך למכון הכושר כשיוצא לי ושומר על דיאטה רק כשאני זוכר. לא עשיתי הכנות מיוחדות, רק חודש לפני השתדלתי לשמור על כושר אבל בזה זה הסתכם. את עיקר האנרגיות שלי אני שומר כדי לנסות ולהיכנס לפרויקטים כמו 'אל תוך היער' של הבמאי רוב מארשל (עיבוד קולנועי למחזמר שעתיד לעלות לאקרנים בשנה הקרובה, בכיכובם של מריל סטריפ, ג'וני דפ ופיין; ד.כ.). המזל האיר לי פנים. אבל בעיקר רוצים אותי תמיד לסרטי האקשן, הבחור הלבן המשעמם, אני צריך להילחם כדי לקבל תפקידים כמו מייקל פאסבנדר, זה לא בא לי בקלות. כמה שאני נהנה בתפקידים כמו ג'ק ריאן, זה משעמם עד מוות, אני משתוקק לגיוון".

הריסון פורד. Kevin Winter, GettyImages
"לקחתי לתשומת לבי". הריסון פורד/GettyImages, Kevin Winter

היית חוזר לעוד קומדיות רומנטיות כמו בתחילת הקריירה?

"לפני כמה ימים נתקלתי באחד מערוצי הטלוויזיה ב'יומני הנסיכה' והייתי מבועת, לא ידעתי איפה לקבור את עצמי. אין פאקינג סיכוי שבעולם שאני אחזור לתפקידים כאלה. החוויה הכי איומה של חיי. לא שרדתי שלוש דקות לפני שהייתי מוכרח להעביר ערוץ".

אם היית בדילמה של ג'ק ריאן, להישאר במשרד או לצאת לשטח, מה היית בוחר?

"אני לא חושב שאני מסוגל לצאת להרפתקאות מרתקות כי אני לא בחור אמיץ כל כך. למזלי אני שחקן, כך שאני מעמיד פנים שאני עושה את כל הדברים הללו".

מחכים ל"ג'ק ריאן: גיוס הצללים"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully