וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוהב את הטיפוס הקשה שקל לחבב": גרג קיניר לקראת "הפרקליט"

גרג קיניר ("הכי טוב שיש"), החליט להתחייב לסדרת טלוויזיה בזכות הדמות של "הפרקליט": עורך דין מבריק עם בעיית הימורים ונטייה להרס עצמי. ראיון

יח"צ - חד פעמי

אימפריית הטלוויזיה האמריקאית עסוקה לא מעט בלרעות בשדות זרים בחיפושים אחר פורמטים חמים. בעיקר בימים אלו, בהם מצטלמים פרקי פיילוט לסדרות פוטנציאליות עבור עונת הסתיו הבאה, אפשר למצוא היצע בין היתר מוונצואלה, טורקיה והולנד, ומעל כולן ישראל עם שלוש סדרות שיועמדו למבחן: עיבודים ל"רביעיית רן", "בלתי הפיך" ו"תא גורדין". עוד לפני העניין הגובר בארץ זבת חלב ו"הומלנד", אחד היעדים הפייבוריטים לייבוא אישי הוא אוסטרליה; כמו במקרה של הסדרה החדשה "הפרקליט", המבוססת על פורמט מארץ הקנגרו.

בעוד הפורמט המקורי נמצא כעת בעונתו השלישית, לפני שבועות אחדים עלה בארה"ב העיבוד של "הפרקליט" בכיכובו של השחקן גרג קיניר ("מיס סאנשיין הקטנה"). קיניר מגלם סניגור פלילי בשם קיגן די, שחייו האישיים מורכבים ומשונים יותר מכל הקליינטים שעוברים אצלו מדי פרק, החל מעלבונות חוזרים ונשנים מצד הקולגות שלו, גרושתו ובנו, יחסיו הלא ברורים עם יצאנית בשם מיקי וכמובן החיבה שלו להימורים. התלאות של קיגן הן הרצף העלילתי המשעשע של הסדרה הקלילה, בה קיניר משמש בנוסף בתור אחד המפיקים הראשיים, כמו גם הבמאי סם ריימי (טרילוגיית "ספיידרמן" מהעשור הקודם), שביים את פרק הבכורה.

לאחר שבשנים האחרונות התרחק מהטלוויזיה שאפיינה את תחילת דרכו לטובת תפקידים על המסך הגדול, "הפרקליט" גרמה לקיניר להתחייב לסדרת טלוויזיה, כיוון שהתפקיד מלכתחילה יועד לו, כך הוא משתף בראיון שמתקיים איתו בלוס אנג'לס ערב עליית הסדרה. "יוצר הסדרה פיטר דאנקן הגיע לעיר וביקש פגישה איתי ורק אז נחשפתי לפורמט ומאוד התחברתי למה שהיה להם כבר ביד", הוא מספר, "היו כאלה שהשוו את קיגן לדמותו של ד"ר האוס ואני יכול להבין למה, כי גם קיגן הוא הטיפוס שקשה לעכל אבל שיתחבב עליכם בקלות, נכונים לו עוד המון בורות בדרך הודות למנגנוני ההרס העצמי המאפיינים אותו כבן אדם, אבל עדיין הוא איש מקצוע משובח וזה אי אפשר לקחת ממנו והבליל הזה מאוד קורץ לי כשחקן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחקנים ועורכי דין הם מקצועות די דומים. גרג קיניר מתוך "הפרקליט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

-מה משך אותך לתפקיד?

"צפיתי בכמה פרקים של הסדרה המקורית וגיליתי מתכון של קומדיה ודרמה, מהולים בתיקים פליליים מעניינים ודמויות שמטפחות את היקומים המקבילים בהן הדמות מסתובבת. העובדה שיכולתי לצפות בפרקים ולאבחן את הפוטנציאל הגלום מאוד עזרה לי לקבל החלטה. הרגשתי שיש פה רעיון מאוד מגוון, שאינו מושך לכיוון אחד בלבד באופן מאוד פרוצדורלי כמו בסדרת משפטיות שאנחנו רגילים לראות. בשנים האחרונות הפרוטגוניסט בסדרות רבות הוא טיפוס מעוות, מה שמכונה האנטי-גיבור, אבל ידעתי שצריך משהו מעבר לזה, מה גם שניצב בפנינו אתגר של שמירה על אלמנטים מהסדרה האוסטרלית אבל בעיקר לתת את הטון שלנו".

-כמה נותרתם נאמנים למקור?

"ללא ספק זה נתן לי הרבה השראה בשלבי פיתוח הסדרה, אבל יש הבדלים טכניים שטרפו את הקלפים. הפרקים בסדרה האוסטרלית הם כמעט בני שעה ולנו יש 14 דקות פחות מידי שבוע, זה כבר גורם שמצריך מאיתנו להניע את הסיפור השבועי במהירות רבה יותר, בו בזמן לא להחסיר ממה שהולך עם קיגן באופן פרטני באבולוציה של הדמות. לקחנו כמה קווי עלילה מהאוסטרלים כמו מקרה של קניבליזם באחד הפרקים הראשונים, אבל גם היו הזדמנויות שהכותבים לקחו השראה מכותרות החדשות פה בארה"ב".

-יש לך משהו משותף עם קיגן?

"שנינו מהמרים מחורבנים, וכמובן עצם העובדה שהוא עורך דין - משמעה ששנינו שחקנים; זה מרכיב אינטגרלי מהג'וב שלו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפרקליט.
"בבית צועקים עליי, על הסט אני יכול לצעוק בעצמי". מתוך "הפרקליט"

קיניר בן ה-50 נולד באינדיאנה אולם משפחתו נדדה לא מעט בעולם היות ואביו היה דיפלומט מטעם משרד החוץ האמריקאי. הקריירה שלו החלה דווקא בתפקידי הנחייה, לרבות בתכנית "מרק הוליוודי" בשנותיו הראשונות של ערוץ הבידור E! בתחילת שנות התשעים ובאמצע העשור הוא גם הנחה במשך שנתיים את תכנית הלייט נייט "Later" ברשת NBC, ששובצה אחרי קונאן אובריאן ב-1:30 בלילה. ב-1995 עבר לקולנוע בחידוש לקומדיה הרומנטית "סברינה" לצד הריסון פורד וג'וליה אורמונד ושנתיים מאוחר יותר לוהק לסרט "הכי טוב שיש" יחד עם ג'ק ניקולסון והלן האנט, תפקיד עליו היה מועמד לאוסקר ולגלובוס הזהב באותה שנה.

מאז הוא בעיקר מנסה לשחזר אותה הצלחה עם הופעות בסרטים "האחות בטי" ו"מיס סאנשיין הקטנה" ותפקידי אורח ב"חברים" ו"משפחה מודרנית", וכן הופעה בתור נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון פ. קנדי במיני סדרה ששודרה לפני שלוש שנים בארה"ב וזיכתה אותו במועמדות לאמי. "בבית רק צועקים עליי, אבל על הסט אני יכול לצעוק קצת בעצמי, זו הסיבה שאני שחקן", הוא אומר בהומור, "כשהנחיתי את "מרק הוליוודי" סידני פולאק צפה בי וככה קיבלתי את ההצעה ממנו לשחק ב"סברינה", שנינו היינו מאינדיאנה אלא שאני הייתי מעיירה אפילו קטנה יותר מזו שהוא גדל בה וזה הפליא אותו, הוא היה מנטור שלי ללא ספק. יותר מכל במאי אחר שעבדתי איתו הוא גרם לי לרצות להיות שחקן במשרה מלאה".

-במה אתה צופה בטלוויזיה?

"אני מאז ומתמיד מעריץ של 'תרגיע' וגם אהבתי את 'שובר שורות', ולמעשה דיברתי עם וינס גיליגן יוצר הסדרה כשהייתי בתהליכי עבודה על הסדרה החדשה והוא ג'נטלמן מושלם. הרמתי לו טלפון וסיפרתי לו שאני מתחבט אם להתחייב לסדרת טלוויזיה וביקשתי את עצתו אפילו שמעולם לא הכרנו, והוא היה כל כך אדיב בשיחה. אני לא צופה ב'מרק הוליוודי' של ג'ואל מקהייל, הספיק לי מהקדנציה שלי, אבל כן לאחרונה נהניתי מ'מאסטר שף ילדים' ובאותו הקשר גם 'גוד לאק צ'ארלי' של ערוץ דיסני".

-בפוסטר לקידום "הפרקליט" אתה נראה עם פנס בעין, חווית כזה פעם?

"אני אגלה לך סוד, בין הסטייק לבין הלחי שלי שמו ניילון נצמד, כדי שלא יפגע באיפור. אבל בשר נא זו הדרך הטובה להוריד נפיחות אם חטפת פצצה לפנים, ככה הסבירו לי טובי המוחות במחלקת יחסי הציבור של הסדרה. אם כבר יש לי סימני מכות על הפרצוף זה מבתי בת ה-4 שהיכתה בי עם הבובה שלה, אבל לא נזקקתי לסטייק. במקסימום אני שם פרוסות מלפפון לטפל בעיגולים שחורים סביב העיניים".

הפרקליט, ימי שלישי ב- 22:00 החל מה- 11/3, בערוץ yes Drama HD וב– yes VOD

מחכים ל"הפרקליט"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully