וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספיידרמן המופלא 2": ראיון עם ג'יימי פוקס על הגעגועים לטרנטינו

ג'יימי פוקס, הלא הוא ג'אנגו, מגלם את האיש הרע ב"ספיידרמן המופלא 2", אבל בעיקר עדיין מתגעגע לעבודה עם קוונטין טרנטינו

יח"צ - חד פעמי

יש שחקנים שמגלמים גיבור אייקוני ואז נדרשים לחכות זמן רב עד שיזכו לעבור צד ולהשתעשע בתפקיד האיש הרע. ג'יימי פוקס, לעומת זאת, לא הספיק אפילו למצמץ לפני שזה קרה לו. רק לפני שנתיים לחם בצד של הטובים ב"ג'אנגו ללא מעצורים", וכבר עכשיו הוא מגלם את הארכי-נבל ב"ספיידרמן המופלא 2", הפרק הנוסף בהרפתקאותיו של גיבור העל.

לדמותו של פוקס כאן יש שתי זהויות. בתחילה אנו פוגשים את השחקן כמקס, גבר תמהוני למדי שמפתח אובססיה לא בריאה לספיידרמן, ומתאכזב מכך שאיש העכביש מתנער ממנו. לאחר מכן, בעקבות תאונה מן הסוג השגור בסרטים שכאלה, הוא הופך לאלקטרו – יצור מלא זעם המסוגל לשלוט בחשמל, וכמובן שבוחר להשתמש ביכולת שלו כדי לפרוק את כל המטענים שלו כנגד הגיבור האהוב.

זו הפעם הראשונה שפוקס משתתף בפנטזיית סופר-הירוז, ובכלל מדובר בהפקה הגדולה ביותר בחייו המקצועים. סביר להניח גם כי כבר בשבועות הקרובים, יתגלה "ספיידרמן 2" כשובר הקופות האימתני בקריירה שלו. אך למרות כל זה, הוא עדיין מתקשה להשתחרר מהצל של שיתוף הפעולה עם טרנטינו. אני פוגש את הכוכב בשאנז אליזה יחד עם קבוצה מצומצמת של עיתונאים מרחבי אירופה, ואף שהשחקן אמור כמובן לדבר איתנו על הפרויקט הטרי שלו, הזכרונות מ"ג'אנגו" מציפים אותו כבר בתחילת השיחה.

ספיידרמן המופלא 2.
נו מור מיסטר נייס גאי. ג'יימי פוקס ב"ספיידרמן המופלא 2"

"זאת היתה ההרפתקה הכי גדולה שחוויתי, והכי גדולה שאחווה", הוא אומר. "שום דבר לא משתווה לזה, שום דבר לא יכול להשתוות. אני גם לא יכול להסביר לכם. איך אפשר להסביר מה זה לעבוד עם קוונטין טרנטינו? הוא הבמאי הכי טוב שראיתי. השיט שהוא עושה, וואו – אתן דוגמה. בזמן שכולם כבר עברו לצלם בדיגיטלי, הוא עובד בפילם, וכשסיימנו מאה סלילי פילם, פתאום אני וכל מי שהיה בצילומים באותו זמן שמענו 'טה טה טה טה', ואז באו אלינו עם שוטים של טקילה. שאלתי את קוונטין 'מה זה, מה הולך פה?', והוא ענה 'זה הפאקינג סט שלי, אני עושה פה מה שאני רוצה'. שתינו את הטקילה ואז המשכנו לצלם כרגיל, וזה עוד כלום לעומת מה שהיה בסוף של הסרט".

מה היה?

"צילמנו את הסצנה שהאחוזה מתפוצצת, וחשבנו שזה יהיה הסוף – כי ככה היה בתסריט המקורי. כולנו אמרנו בסוף הצילומים של הסצנה הזו 'וואו, זה היה מדהים, איזה חתיכת פינאלה', אבל רק קוונטין הסתכל ומלמל 'לא, לא, זה לא עובד, הסוף הזה לא עובד'. ואז הוא שלח את כולנו הביתה ואמר שהוא צריך 24 שעות. חזרנו אחרי יממה, קיבלנו ממנו דפים בכתב היד שלו והבנו שזה הסוף המשוכתב. כולנו קראנו אותו והסכמנו 'וואו, עכשיו זה משוגע באמת'. אין מה להגיד, נכון שבהתחלה קשה עם טרנטינו, אבל בסיכומו של דבר עבודה עימו היא ההרפתקה הכי מטריפה שיש".

אז חשת קצת ריקנות לאחר סיום הצילומים?

"לגמרי, לגמרי היה לי טרנטינו בלוז, והוא מראש אמר שזה יקרה. קוונטין הזהיר אותי על ההתחלה – 'מאדרפאקר, תדע דבר אחד, אתה עוד תתגעגע לשיט הזה'. ואני באמת מתגעגע, ורוצה לעבוד איתו שוב".

מעבר לחוויה בזמן אמת, אתה חושב שהניסיון ב"ג'אנגו" העלה את קרנך בהוליווד?

"לגמרי, אני חושב שההופעה שם זה מה שמשך את תשומת הלב של מפיקי 'ספיידרמן', ואני שמח מזה, כי מזמן רציתי לעשות סרט פופקורן בקנה מידה כזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טרנטינו הוא הבמאי הכי טוב בעולם". ג'יימי פוקס ב"ג'אנגו ללא מעצורים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוץ מ"ספיידרמן 2", אפשר עתה לשמוע את השחקן מדבב ב"ריו 2", ובקרוב ניתן יהיה לראותו גם בעיבוד המחודש ל"אנני" ובהמשכון של "איך להיפטר מהבוס". כלומר, בגיל 46 חווה כעת פוקס שיא נוסף בקריירה עתירת העליות והירידות שלו. כזכור, הוא פרץ לתודעת העולם לפני עשר שנים בדיוק לאחר כיכובו ב"ריי", שזיכה אותו גם באוסקר. לאחר מכן, קללת הפסלון המוזהב הכתה גם בו, ובמקום למנף את הפרס, מצא עצמו בעיקר בסרטים כושלים ונשכחים בסדר הגודל של "הסוליסט", ועלול היה לגמרי להיעלם מהראדר לולא עזרתו של טרנטינו, המומחה מספר אחד בהוליווד להשבת כוכבים דועכים אל מרכז הבמה.

גם מבחינה אישית, חייו של פוקס עמוסי טלטלות שרק הולכות ומתגברות. הוא גדל כילד מאומץ, ורק בשנים האחרונות החליט לחדש את הקשר עם הוריו הביולוגים. עם אביו, שהתאסלם בינתיים, הדבר לא הסתייע, אך עם אמו זה הצליח ומעל ומעבר, והיא אף עברה לגור איתו, ועם אשתו ושתי בנותיו.

הקטנה בהן בת חמש, ופוקס סיפר כי היה נרגש לספר לה כי קיבל את התפקיד בפרק החדש במעלליו של איש העכביש, אך מאוכזב מן התגובה שלה לנוכח היותו לא יותר מאשר הנבל בסרט – אם כך, היא אמרה לו, ספיידרמן הולך לקרוע לך את התחת.

לזכותו, יוכל פוקס לומר לבתו כי לכל הפחות דמותו מחזירה לאיש העכביש מלחמה שערה ולא מניחה לו לקרוע אותה בקלות. נוסף לקטעי האקשן המרשימים, עומד השחקן בפני אתגר אחר ומגלם את הדמות גם בגלגולה האנושי ושוחר הטוב, לפני שהיא עוברת טרנספורמציה והופכת למנוול עם כוחות ייחודים. בעשותו כן, נדרש הכוכב להיכנס לעורו של אדם מבולבל, חסר ביטחון ואקסצנטרי – תכונות שרחוקות לחלוטין מאופיו האמיתי.

ג'יימי פוקס. אנתוני הארווי, GettyImages
הילדה שלו אמרה לו שספיידרמן יקרע לו את התחת. ג'יימי פוקס/GettyImages, אנתוני הארווי

"להיות שוטה הכפר זה בהחלט לא משהו שהתנסיתי בו בחיי האישיים", הוא אומר בהקשר לכך. "אבל שאבתי השראה מאנשים שהכרתי בחיי. למשל, בשכונה שבה גדלתי בטקסס היה בחור בשם ראשרד. הוא תמיד הסתובב בבגדי חאקי, אפילו שלא היה בצבא, גר עם אמא שלו, חי בעולם משלו ודיבר על דברים מוזרים שאף אחד לא הבין בהם. אז הוא וכל מיני אנשים כמוהו שנתקלתי בהם עמדו לנגד עיני כשעיצבתי את הדמות".

כמו שאתה מוכיח כאן, גם בסרטי גיבורי-על שחקנים יכולים להפגין אופי ודרמה. אז מתי נגיע ליום שהאקדמיה תעניק אוסקר לא רק על דרמות כמו "ריי" אלא גם על להיטים כמו "ספיידרמן המופלא"?

"תראה, היה את הית לדג'ר שקיבל אוסקר על 'האביר האפל', ואמנם זו דוגמה יחידה ויוצאת דופן, אבל זו התחלה. בכל מקרה, אני באמת חושב שעושים מהאוסקר עניין גדול מדי, הוא נהיה תכלית הכל. פעם הצטלמתי עם איזשהו שחקן, לא נעים לי להגיד את שמו. בהפסקה בין סצינה אחת לאחרת, הוא אמר לי 'תראה, הנה האוסקר שלי בא'. שאלתי בתגובה, 'מה, למה אתה מתכוון?', אז הוא אמר 'תראה מה אני הולך לעשות עכשיו, זה יביא לי את האוסקר'. אנשים בהוליווד לפעמים מתנהגים כאילו שהפסלון זה המטרה היחידה, ואם לא זכית בו אז אתה לא שווה כלום, אבל צריך לזכור שיש המון שחקנים שכבר עשרות שנים מגיע להם אוסקר, והם מעולם אפילו לא קיבלו הזדמנות לזה, אבל זה ממש לא אומר שהם שווים פחות".

לסיכום, מעריצי הגרסה המקורית של "אנני" מחכים בחרדה או בכיליון עיניים לעיבוד המחודש בכיכובך.

"בכיכובי אבל בעיקר בכיכובה של קוונז'יין וואליס. אני יודע שזה שם מסובך, אבל כדאי להתחיל לתרגל אותו כי זה שם שעוד יגידו הרבה הרבה מאוד פעמים בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully